afvallen

• aatje

in 10 maanden tijd ben ik 16 kilo afgevallen. Het ging gemakkelijk en geen jo-jo effect! Hoe…?

• Sandy

Ben je dat vergeten:?

• aatje

Ook zonder dieet en toestanden en dan 16 kilo in 10 maanden?

• Sandy

Nou ja, ik ben wel eens 8 kilo aangekomen in negen maanden tijd, vervolgens verloor ik die overtollige kilo's in amper 10 dagen……

• Paul

maar dat ging waarschijnlijk niet zonder slag of stoot. ;-)

• aatje

Nee, niet zonder slag of stoot!

Het kost erg veel zelfbeheersing en alert zijn. Vooral de eerste drie maanden.

Daarna raak je wat gewend aan je plan om af te vallen, zeker als het resultaat geeft!

Wat ik wel deed is toch bij visite e.d. wat lekkere hapjes nemen en ik gunde mij na verloop van een paar maanden ook af en toe een lekker stuk van mijn lievelingschocolade

groetjes Ada

• Sandy

Slag heb ik niet gehad. Wel stoten.

• aatje

Ja heus! Het is wel moeilijk vooral de eerste maanden. Het kost erg veel zelfbeheersing en “nee”zeggen tegen jezelf.

Maar ik gunde me wel een paar lekkere hapjes als er visite was en soms een stuk van mijn lievelingschocolade

Ada

• Marjorie

Aatje: “in 10 maanden tijd ben ik 16 kilo afgevallen. Het ging gemakkelijk en geen jo-jo effect! Hoe…?”

Hoe wat :+

(sorry, ik word wederom ietsje melig)

Pas op dat je niet doorslaat naar ondergewicht, dan ben je verder van huis! Aankomen is moeilijker dan afvallen…

• aatje

Ik woog in juli 2008 75 kilo bij een lengte van 1.63. Erg!

had al wat dieten geprobeerd maar de hobby van mijn is koken..

Dus zelf maar iets bedacht:

- smorgens 2 crackers met kaas of rauwe ham

- smiddags yoghurt met cruesli

- 's avonds lekker eten maar matig

- tussendoor sap, koffie zonder suiker en wat fruit

- bij visite wel een paar lekkere hapjes

- geen alcohol (dikmaker)

De eerste maanden kostte dat veel zelfbeheersing en “nee” zeggen tegen mezelf.

Daarna werd het makkelijker, je went eraan en je maag krimpt en het resultaat motiveert.

Ik gunde me dan ook af en toe een stuk van mijn lievelingschocolade.

Nu febr 2009 ben ik 16 kilo afgevallen

Feest en..een nieuwe garderobe!