Afvallen

• Beate

Vorige week of zo, zag ik Erika Terpstra op tv, afgeslankt en blij. Vind het fijn voor haar, want zoals ze eruit zag kon toch echt niet. Maar toen ik hoorde dat ze door allerlei mensen werd begeleid, een coach, een psycholoog, een kok…noem maar op, toen dacht ik (een beetje jaloers) “ja, zo kan ik het ook”.

Hoe gaat het met jullie feestdagenpondjes?

• nicole

Je kan ook afvallen zonder coach en de hele reutemeteut als je de wilskracht er maar voor hebt, anders lukt het je nooit. Ieder pondje gaat door het mondje is een heel sterk spreekwoord en daar valt niet aan te tornen mist je medicijnen gebruikt waar je van aan kan komen, dan is het een ander verhaal.

Zelf ben ik jaren geleden 41 kilo afgevallen, zonder hulp van wie dan ook dan alleen mezelf en mijn ijzersterkte wil om die kilo's te willen verliezen. Minder eten, zo weinig mogelijk snoepen, veel sporten en dan moet het lukken met samenwerking van die keiharde wilskracht die je toch echt moet hebben om tot succes te komen.

• Beate

Helemaal met je eens, Nicole. Het is wel zo, dat het een stuk makkelijkker gaat als je aan alle kanten gesteund wordt. Trouwens, knap van je dat er zoveel af is.

• nicole

Dank je Beate en je hebt wel gelijk dat als je steun hebt je je lekkerder voelt. Is Weight Watchers dan niets voor je? Wordt je wekelijks gecoached, je krijgt tips mee en recepten en je wordt gewogen. In groepsverband is het natuurlijk geweldig als ze allemaal zien dat jij gewicht verliest.

Ik ben zoveel afgevallen met “Een leven lang fit”. Het kost enorm veel discipline omdat je het alleen moet doen maar de boeken geven goede tips en geweldig lekkere recepten. Tevens was ik in die tijd vegetariër en dat scheelt toch ook een hoop, geen vettigheid van vlees want alle vlees bevat vet, hoe mager ook.

Ik wens je enorm veel sterkte met je strijd tegen de pondjes.

• Beate

Dank voor de tips, maar ik hoef niet meer af te vallen. De decemberpondjes heb ik geloosd en ik ben weer tevreden met 't lijfje :).

Een leven lang fit is inderdaad geweldig. Zelf eet ik nog steeds tot 12.00 uur alleen maar fruit en zorg ook ervoor dat ik de goede combinaties eet. Maar met al die speculaas en chocolade en kerstdiners en oliebollen…ach, je kent het wel.

• kiena

Ik ga al een jaar naar weight watchers en ben in totaal 4 kilo lichter(ik moet nog 10) het is wel niet veel maar het is iets.

• Beate

Tja, Kiena, elk onsje is natuurlijk mooi meegenomen, maar 4 kilo in een jaar is wel erg weinig. En dan te bedenken dat Weight Watchers niet bepaald goedkoop is… Doe je wel alles volgens het boekje?

• Beheerder

Ik moet zeker afvallen. wil 75 kg max wegen en weeg nu rond de 83 kg.

Hier vallen we af door niet te snoepen, geen rare tussendoortjes, geen alcohol etc.

frietjes eten we alleen maar 1x per maand en dan is dat ook weer niet elke maand.

en verder sporten want dat zorgt er ook voor dat je gewicht naar beneden gaat als je alles met mate doet.

Morgen beginnen we hier thuis weer te sporten. Door de griep er is nog niks van terecht gekomen. ook wandelen we 3x per dag ee half uur met de hond en nemen we de fiets vaker.

• Beheerder

4 kg in een jaar tijd met WW is verdraait weinig. Je zou makkelijk minimaal per maand 1,5 kg kwijt kunnen raken met WW. Dat heb ik jaren terug gedaan en ik viel meer dan dat per maand zelfs af. Dus als ik jou was zou ik gaan uitzoeken waarom je zo weinig afgevallen bent met WW in 1 jaar tijd.

bereken maar hoeveel dat is per maand dat is ongeveer 0.33 kg per maand.

• ^^Jeannette^^

Ik ben sinds jaren op mijn gewicht en ik ben er blij mee,jarenlang door ellende, stress, en niet Happy zijn rond de 50 kilo gewogen en ik ben 1.75 lang, en nu ben ik 65 kilo en ik zit lekker in mijn velletje!

Zou wel iets aan sport moeten doen, ik heb nu van die vetrolletjes boven de rand van mijn spijkerbroek haha!