help ik word kaal

• gusta

Hallo,

Ik ben Gusta,een 45 jarige Rotterdamse met een heel groot probleem.

7 Jaar geleden is er bij mij een schildklierafwijking gevonden.(traag werkend)

Kreeg de medicatie Thyrax.

Naast dat ik 30 kilo in de jaren ben aangekomen zit ik met iets anders dat mij zwaar depressief maak.

Mijn haar is heel erg futloos en dun geworden en begint op mijn hoofd nu ook kaalheid te vertonen.

Ik was mijn haar 2 a 3 x in de week.

Maar ik durf het al bijna niet meer te kammen.

Iedere morgen voor de spiegel is voor mij een kwelling.

Al had ik vroeger geen dik haar , het was goed vol.

Nu is daar niets meer van over.

Morgen heb ik een afspraak met mijn dokter , maar ik hoop dat er lezeressen zijn die mij adviezen , tips of goede raad kunnen geven.

Ze zijn van harte welkom

Groetjes Gusta

• Desiree2

als eerste moet je naar je huisarts gaan met een dergelijk probleem, dat is mijn aller beste tip

• Iso

Stel je vraag eens op dit forum

http://www.hypomaarniethappy.nl/phpbb/

Dit is de site van de schildklierstichting en heeft een keur aan info.

Iso

• Sandy

Meteen een doorverwijzing vragen voor dermatoloog, en absoluut niet gaan kwakzalven met huis tuin en keukenmiddeltjes. Aanvullend vit B slikken bij frequent medicatie gebruik is ook goed voor je huid en haar.

San

• Iso

Als schildklierpatiënt is het verstandig om je B12 te laten testen. In dit geval is een B12 waarde van tegen de 300 gewenst.

Haaruitval is een bekend verschijnsel bij schildklierklachten ;-)

De schildklier regelt de stofwisseling en kan zodoende legio ( en chronische)klachten veroorzaken.

Vooral wanneer het een auto-immuun schildklieraandoening betreft.

Iso

• Da-Is

Je kunt ook eens gaan kijken op het haarwebforum, succes.

• Desiree2

met andere woorden NAAR de huisarts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Iso

Huisartsen en zelfs internisten zijn niet altijd helemaal op de hoogte.

Vaak, meestal, onderschat komt er nu gelukkig steeds meer inzicht in schildklieraandoeningen.

Het is zoeken met een lampje om een arts te vinden die je goed kan begeleiden.

Het is dan ook zaak om te zorgen dan je goed onderlegt ten tonele verschijnt.

Onderschat ook de connectie tussen B12 opnamestoornissen en de schildklier met neurologische klachten ten gevolg.

Wat b.v. te denken over een foute diagnose van Altzheimer ?

Iso

• anna.m

Dag Gusta

Haaruitval kan ook een overgangs kwaal zijn .(verandering hormoonhuishouding)

groet anna.m

• Desiree2

ik bedoel natuurlijk ook dat ze VIA een huisarts verder diet te gaan maar ik dacht dat dat vanzelf wel zou worden begrepen