hobbies

• roeli

hebben jullie dat ook wel eens, heb je al jaren een hobby en opeens, geen zin meer.

ik heb lange tijd mooie stempelkaarten gemaakt, heb voor een een 2000 euro materiaal thuis liggen…..en opeens niks meer, geen ideeen meer in mijn hoofd. moet ik wel erbij zeggen dat het in de periode was van mijn scheiding, afgelopen najaar heb ik 160 kerstkaarten gemaakt en was weer helemaal in de stempelsfeer, maar daarna was het ook weer gedaan, bloemenstempels, gebouwen, dieren, funstempels, achtergronden, damesstempels, noem maar op en het ligt er maar er komt niks uit mijn hoofd. is me al teveel moeite alles uit te halen. maar als ik dan de boeken met andermans kaarten voor me heb, kan ik uren in kijken en ideeen opdoen. hebben jullie dat ook wel eens,. ik denk erover het hele gedoe te verkopen, maar dan krijg ik er ook misschien weer spijt van.

nu schiet me ineens te binnen: misschien ben ik uitgekeken op die stempels…..maar ze kosten best wel veel geld, een klein vlindertje kost al gauw 6 euro…… en als ik nieuwe koop, gebruik ik ze dan wel?

• Angelique

Hoi Roeli,

Zou je ze niet kunnen ruilen op Marktplaats?

Of anders verkopen en van dat geld weer nieuwe voor jezelf halen??

Nee, ik heb dat nooit gehad. Maar nu heb ik maar een paar hobbies waar ik me helemaal in uit kan leven en zelfs 1 hobby waar ik mijn beroep van heb gemaakt. Zou niet best zijn als ik daar op uitgekeken raakte ;)

• roeli

ja dat zou kunnen, maar er zijn niet veel mensen die stempelen……..heb ze al eens op marktplaats gezet.

welke hobbies heb jij en van welke heb je je beroep gemaakt als ik vragen mag…..

• Angelique

Ow, hele normale hobbies, hoor.

Ik houd van tuinieren, koken en lezen.

En van schilderen heb ik mijn beroep gemaakt.

Ik geef teken/schilderlessen. Ben begonnen met 3 uurtjes per week, voor kinderen. Toen een tienergroep, toen een hele morgen voor volwassenen, toen een avond erbij en inmiddels weer uitgebreid sinds begin januari. Dus nu werk ik 3 dagen in de week. Ik heb inmiddels ruim 50 leerlingen/cursisten.

Ook verkoop doet het goed. Opdrachten voor muurschilderingen en schilderijen komen steeds meer binnen.

• Swartdam

Ja komt me bekend voor :D

Gelukkig merk ik wel dat “het geen zin meer in hebben ” toch tijdelijk is .

Een aantal jaren geleden vond ik het heerlijk om keramieke kransen te schilderen .

Dat stopte ineens . De verfpotjes kwamen goed van pas toen ik daarna poppenhuizen ging bouwen en verkopen . Het zagen werd wat lastiger en ook deze hobbie liet ik links liggen .

Nu ben ik echter weer volop aan het keramiek schilderen , daarnaast een cursus fotografie aan het doen en bezig met geneologie dus vervelen doe ik me niet , gr Bernadette

• Moira

Nee, niet herkenbaar. Maar mijn hobby is dan ook slapen en helaas kom ik op werkdagen niet voldoende aan deze hobby toe ;)

Verder ben ik totaal niet creatief dus enige creatieve uitspatting is van mij niet te verwachten.

Wél ben ik dol op mijn veetjes, 5 katten en een hond, daar gaat veel tijd inzitten, maar dat vind ik iets anders dan een hobby.

Groet, Moira

• greet

mijn hobby is heerlijk een goed boek lezen.

tuinieren maar dat is nu niet aan de orde met deze kou.

mijn dieren 2 honden en 3 katten en in de winter plak ik ook foto's van de vakantie in heerlijk is dat.

en vervelen doe ik me eigenlijk noot want dan ga ik effe op internet kijken of mijn hyves.

vroeger deed ik ook telpatronen borduren maar daar heb ik nu geen zin meer in.

groetjes greet

• Annelies 47

Lezen, is een hobby van mij

En fietsen is meer een liefhebberij!

• Beheerder

Mijn hobbies:

Lezen ( helaas kom ik er niet echt aan toe) en koken/bakken

• nicole

Yep heb hetzelfde als jij Roeli, een hele kast vol met die spullen om kaarten te maken, kan duizenden kaarten vooruit maar ook al meer dan anderhalf jaar geen zin er meer in. Daar zit je dan met je spullen, voorheen heb ik weet niet hoeveel kaarten gemaakt en verkocht en verstuurd.

Iemand belangstelling om het over te nemen van me?