iedereen nog een prettig gezond 2009
ben na de feestdagen vrij geweest, wat een luxe voor mij, 10 dagen vrij. en dus bij mijn vriend gaan logeren want die had zijn zoon thuis.
in november was ik jarig en besloot mijn vriend - eindelijk - eens voor te stellen aan mijn ouders. ik had er eigenlijk niet zo'n goed gevoel in maar het moest toch eens gebeuren. dat komt omdat ik, sinds ik in begin 2007 aankondigde te gaan scheiden van mijn ex, ik iedereen gevraagd had zich nergens mee te bemoeien en iedereen dat letterlijk nam. vooral mijn ouders. dus ook geen steun, geen telefoontjes niks. ik heb mijn ouders toen maanden niet gezien waarna ik de eerste stap weer deed en inmiddels een vriend had sinds 2 dagen en dit niet vermeldde want waarom? kon ook niet goed lopen na 1 week en dus niks verteld, alleen mijn schoonzus had in de gaten dat ik anders was, er goed uitzag, de spanning in mijn gezicht was weg enz. dus toen kwam toch de aap uit de mouw haha. maar ik kreeg van mijn ouders nooit eens een aardige opmerking dat ik het goed deed. dus rond de kerst vorig jaar escaleerde de boel en ben ik niet geweest en pas eind januari weer eens naar huis gegaan. daarna heb ik ze 1 keer per maand bezocht maar ze waren dus al anderhalf jaar niet meer bij mij geweest, tot mijn verjaardag en ze mijn vriend dus leerden kennen. ik had geen ander bezoek die dag dus het was een kennismakingsgesprek, alleen wij 4. liep wel redelijk. alleen: daarna hoorde ik niks meer, geen telefoontje of ze hem wel/niet aardig vonden. was voor mij wel belangrijk…. rond de kerst werd ik gesommeerd de 1ste kerstdag op bezoek te komen want de 2de gingen ze een paar dagen naar duitsland. ik moest werken en had al met mijn vriend en zijn kinderen iets geregeld. ik vroeg of ik dan de woensdag kon langskomen? nee, dan waren ze niet thuis en werken was geen excuus…….huh?????
dus ik kon me niet in 3 delen en heb gezegd dan niet te kunnen komen en pas op de verjaardag van mijn vader, de 31ste. was ze beledigt. wat heb ik gedaan, heb de woensdag voor kerst gebeld en hee ze nam op, was dus wel thuis…..hebneergelegd. 's avond een kaart in de bus gedaan, er brandde licht……ik was wel een beetje aangedaan, maar het loopt al sinds mijn pubertijd stroef…..35 jaar dus maar het wordt steeds erger naarmate ik ouder wordt en mijn eigen leven probeer te leiden. ik heb haar voor die tijd wel nog gebeld hoe ze mijn vriend vond? of dat belangrijk voor mij was vroeg ze toen…….laat maar zitten dacht ik. en toen ging ik de 31ste naar de verjaardag en gaf mijn vader zijn kerst en verjaardagscadeau en mijn moeder haar kerstcadeau en toen zei ze: neem maar weer mee, hoef ik niet, kerst is voorbij……waar het bezoek bij zat. toen voelde ik me op mijn 48ste behoorlijk op mijn nummer gezet. als eenklein kind op de vingers getikt. en natuurlijk had ik ook geen recht oop een cadeau, kerst was voorbij. heb mijn koffie gedronken en ben naar huis gegaan. nou dames? wat moet ik doen? ik ben van plan om nooit meer naar hen toe te gaan. ik ben haar enigste dochter en alles wat telt zijn mijn 3 broers. die vinden het ook grof wat ze doet maar willen zich er niet mee bemoeien en dat wil ik ook niet.