Mannen zijn soms lieve watjes

• Agnes

3 jaar geleden hadden we nog 10 katten.

Ik denk, dat de meesten wel weten wat er toen gebeurd is en ik zal er verder niet teveel op doorgaan:brand.

In mei 2008 hadden we 5 katten.

Onze Yosha was een kat van de dag, bijna 20 jaar oud.

Maar hij had een heel goed leven gehad en we wisten het: we zouden ooit een beslissing moeten nemen.

Hans, mijn man,zat eind mei 2008 de krant te lezen.

Het ging over een overschot aan katten.

“Heb je het gelezen?”

“Ja, maar we zijn aan het afbouwen, dus nee, ik wil er geeneen meer bij”.

Zucht uit de keuken.

“Heb je die foto's gezien?”

“Ja,heel snel, maar echt…ik begin er niet meer aan”.

Nog meer gezucht uit de keuken, wel een kwartier lang.

“Ik vind het zo zielig hé”

………………………

“Kijk nou even, er staat een telefoonnummer bij”

(Het was 's avonds half tien, dan ga je toch niet meer bellen?)

Ik keek even mee, las even mee en pffff…..ik ging nog bellen ook.

“We hebben er nog maar eentje,maar daar en daar zijn er nog 2”

Aha, eentje vond ik weer zielig (ik ben dus ook een watje) en 2…dan hebben ze iets aan elkaar.

Rond kwart voor 10 gebeld en we konden gelijk komen kijken.

Het leek ons niet ver weg,maar toch maar het navigatiesysteempje aangezet.

Wij onderweg….we werden alle kanten opgestuurd, maar niet de goede:(

Uiteindelijk bij een benzinestation gestopt en gevraagd:“Oh, dat is een 20 km hier vandaan, gewoon even de snelweg op etc.”

Kwamen we om 11 uur aan…ohhh…wat erg…duizend excuses.

Geen probleem, wat een lieve mensen en toen…allemaal kittens.

Waar zat mijn verstand toch?

“Die 2 zijn nog vrij….”

Die 2 genomen dus.

Mochten ze 3 weken later ophalen.

2 juni 2008 moesten we onze lieve oude Yosha in laten slapen.

Ik gemaild, verdriet.Want we zouden de kleintjes 5 juni 2008 op halen.

Ze belde op: "Wat erg van Yosha, heel erg.Maar hij had een goede leeftijd en een goed leven gehad.

Enne…die 2 zusjes…die hebben nog een broertje en die blijft dan alleen over…".

Ow je…..weer zo zielig dus.

En zo kwamen erbij:

Baila ( betekent mooi)

Mazàl ( betekent geluk)

en….het onweerde zo erg die avond…Kilat ( betekent donder).

Kilat kwam als een donderslag bij heldere hemel erbij.

Zomaar een positief verhaaltje.

Mijn man is dus een heel lief watje en ik denk..dat ik het ook wel ben;)

Filmpje….kittens en gordijnen gaan prima samen:

http://nl.youtube.com/watch?v=0a7Fj7YbjlE&feature=channel_page

• viviane

Liefde voor katten kan ver gaan. Ik heb er twee en het zijn lieve brave beesten en mijn man houdt ook veel van hen

Maar meer katten binnen nemen zover zou ik mijn man niet krijgen

Hij kan ook een lief watje zijn maar voor andere dingen

Tof dat je de katten een tof leven kan bieden

Mensen zouden beter moeten nadenken en niet te impulsief een dier aanschaffen om dan het te dumpen

Je draagt verantwoordelijk voor de dieren die je neemt en ze hebben recht op een respectvol goed bestaan

Succes met de kattenfamilie

Viviane

• Gery

Wat een mooi filmpje.Heerlijk om na te kijken.Ik ken dat met kittens. Ze zijn zo leuk. Gery

• Da-Is

Lief watje zou ik hem niet noemen, gewoon een enorm toffe vent!

Hier heb ik zo'n grote stoere reus alias man rondlopen die met een ienemienie rooie langharige leftover (uit een nest) een week lang in de logeerkamer heeft geslapen want die “grote” katers van ons konden misschien dat kleintje van 7 weken wel iets aan doen.

• greet

ja , ik en mijn man kunnen ook niet zonder dieren.

ik heb 3 katten en 2 honden.

1 katje hadden we in een vuilcontainer gevonden 4 weekjes oud en weggegooid als oud vuil.

2 weken ervoor was mijn laatste kat overleden dus het moest zo zijn.

maar ebony was alleen en dus kocht ik er een kitten bij een pers amber.

mijn dochter woonde inmiddels zelfstandig had ook een kitten en haar toenmalige vriend had een hekel aan katten hij wilde alleen samen wonen als de kat de deur uit ging.

dus de kat kwam bij ons wonen dus had ik er 3.

ze heeft 1 jaar samengewoond met haar vriend toen ging het over dus ze kwam weer thuis met een hondje en ik had er zelf toen ook 2 dus 3 honden en een kind erbij.

nu heb inmiddels nog maar 2 honden en de 3 katen kunnen het zo goed met elkaar vinden zou ze niet willen missen.

onze dochter woont ook nog steeds thuis hoewel ze nu 30 is en het tijd word dat ze weer zelfstandig moet gaan wonen niet omdat ze teveel is maar voor haar zelf ze blijft nu teveel op moeder steunen en ze moet zelfstandig worden maar ook die tijd komt.

en ik hoop dat ze ooit een lieve vriend treft want met mannen heeft ze niet veel geluk.

groetjes greet

• roeli

ik zou het niet kunnen weerstaan als er ergens een pup of kitten zou opduiken. hier in mijn dorp hebben ze na de zomer in de wei een doos met kittens gevonden. ze zijn in de plaatselijke super op het prikbord gezet en hebben allemaal een nieuw huis gevonden.

ik heb iets met honden. mijn vriend met katten, maar vindt mijn hond steeds leuker worden en speelt opeens ook met haar, dat komt omdat zij hem heeeeel langzaam ingepalmd heeft, door eerst aan zitten te staren, daarna met haar koppie op zijn schoen te gaan liggen, nu na een dik jaar ligt ze op zijn buik……en als hij tegen haar zegt: en u wegwezen, kijkt ze mij aan met zo'n koppie van: meent ie dat nou???????

• christa

wat een mooi verhaaltje agnes hoevvel heb je er nu weer van die brand kan ik me ook nog goedherrineren wat een ellende was het

• Agnes

We hebben er 7, Christa.

Er liggen er nu 2 achter de laptop en eentje op schoot (van de kittens).

De 4 volwassen katten liggen op de vensterbank (dus boven de cv).

En we kunnen weer oprecht genieten van het spul.

• christa

je heb dus nog 4 volwassen en 3 jonkies geweldig spul he

• ^^Jeannette^^

Heb al jaren geen katten meer, sinds de terriers in the house zijn gekomen, maar mijn zoon heeft nog een rooie kater Pukkel dat is zo,n scheetje daar word je gewoon blij van!

Maar wel een super-lieve kerel heb je, ik heb echt een jaar lopen zeuren om een pup , ik had 2 Parson Russel Terriers en 1 daarvan heb ik 1,5 jaar geleden in moeten laten slapen.

En heb ik nu een half jaar “het zeuren heeft geholpen” een Engelse Bull Terrier een ondeugd en mijn vriend is helemaal weg van Levi.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik een jaar geleden na niet zo langzeuren een Paardje heb gekocht en daar zeurt ie nooit over, ondanks dat ik heel wat uren op stal door breng…….dus mag ik ook niet klagen!