Ruzie met werkgever

• stien50

Beste Dames: In juni ben ik in de ziektewet moeten gaan omdat ik zeer gestrest was en een eetfobie had ontwikkeld waardoor ik erbij liep als een wandelende geraamte en ik nu ook voor geholpen wordt.

Na drie maanden omstreeks september ben ik weer langzamerhand gaan werken eerst 2 uurtjes per dag langzaamaan tot meer en nu werk ik zo'n 80%

Mijn werkgever is er op 1 of andere manier van overtuigd dat ik de boel in de maling neem wat absoluut niet zo is. Of hij negeerd mij, of hij roept mij op kantoor en beschuldigd mij van oa niet goed mijn werk doen en hij betaald er wel voor etc etc. Ik ben ook de enige die niets voor kerst heeft ontvangen. Je begrijpt dat het mij heel veel zeer doet, ik voel me weer terug glijden naar beneden en weet mij geen raad.

Heeft iemand van jullie dit aan de hand gehad? En wat kan ik hiermee of hiertegen doen?

Help!!

groeten

stien50

• Desiree2

als ik jou was dan ging ik naar de bedrijfsarts en leg het bij hem op tafel daarna naar de vakbond wanneer je daar lid van bent. ga ook naar je huisarts en zorg voor een maatschappelijk werker. het lijkt erop dat je baas je weg wil hebben en dat gaat sneller dan dat jij kunt denken, ik spreek uit ervaring.

• Desiree2

neem in ieder geval GEEN ontslag want dan verlies je alle rechten, mocht je het niet langer uithouden ga dan weer de ZW in

• stien50

Dank je voor je antwoord.

helaas ben ik niet bij een vakbond aangesloten maar wel via een verzekering iets voorals je in onmin met je werkgever komt.

Ik loop nu nog steeds bij het mentrum (psygoloog) omdat ik nog onder behandeling sta. en ak maandag moet ik naar de bedrijfsarts. Maar kan die iets voor mij doen?

Ik ben wanhopig en erg erg gestrest van dit alles. Aan de ene kant denk ik. Mijn ene oor in en de andere uit, maar helaas lukt dit mij niet.

groetjes

stien50

• stien50

Hoi desiree ik ben momenteel al in de ziektewet voor nog zo'n 20%

En ontslag nemen? Aan mijn nooit niet. Ik heb daar ruim 10 jaar hard gewerkt voor het bedrijf.Dit is mijn eerste langdurige ziekte die ik heb. Daarom doet het zo zeer. Ik heb mij altijd meer dan 100% ingezet en dan nu dit.

groetjes

stien50

• Tries

Weinig kan je doen rot gezegt…. behalve je goede zin en inzet te laten zien

Je moet je werkgever niet meer zeggen dan noodzakkeljk is

hij/zij heeft immers niks met jouw gezondheid te maken

Een OR als die er is kan je in schakkelen die is er zowel voor jouw en voor het bedrijf…

Maak vooral geen ruzie hou de eer aan je zelf, laat het via de bedrijfsarts gaan

waneer en hoe jij weer aan het werk kan

Hou vooral contact met je collega's laat je gezicht af en toe even zien!

sterke Tries

• Desiree2

gA MAAR METEEN WEER DE ZIEKTEWET IN WANT ALS JE ZO GESTRESST BENT KUN JE TOCH NIET GOED FUNCTIONEREN

• Desiree2

jaja ik weet er ALLES van, de bedrijfsarts daar zul je mee moeten praten om hem op de hoogte te houden en dan kun je hem vragen of hij nog iets voor je zou kunnen betekenen

• Desiree2

voor 20% in de ZW oke dan kun je daar weer 100% van laten maken en tegen je bedrijfsarts te zeggen dat je door deze situatie weer ziek wordt, heel gewoon eerlijk zeggen en nooit bang zijn of je laten chanteren

• Desiree2

wat je wel MOET doen is ook je huisarts weer hiervan op de hoogte stellen net als je psycholoog. dit moet omdat je moet zorgen dat je “gedekt”bent snappie?