Huiselijk geweld

• Swartdam

http://www.huiselijkgeweld.nl/nieuws/020109/eerste_huisverboden_opgelegd.html .

Het nieuwe jaar is krap twee dagen oud en de eerste 2 huis verboden zijn opgelegd .

Eindelijk heeft justitie een maatregel genomen waar men wat mee kan .

In november vorig jaar was het bij mijn buren raak . De man des huizes was voor de zoveelste keer aan het doordraaien en schoonpapa heeft hem door de blauwe arm der wet uit huis gehaald . De volgende dag weer op vrije voeten .

Ik heb haar zoveel mogelijk geholpen. Echter ….

Na een paar dagen wilde hij hun baby zien en zij liet hem binnen , de volgende dag bracht hij cadeautjes voor de kleine .

Het duurde twee weken en hij was er weer vaker .En nu weer thuis

Vanaf dat moment keek ze weer de andere kant op als ik contact zocht .

Hij gebruikt en is alcoholist en is zwaar agressief , ik ben bang dat het een kwestie van tijd is of de politie staat hier weer , dan heeft ze in ieder geval wat meer tijd om na te denken zonder dat stalkings gedrag . De tijd zal het leren , gr Bernadette

• Da-Is

Hier in onze kennissenkring ook zo'n verhaal, wij staan aan de zijlijn en zijn er wanneer het weer geescaleerd is. Moeilijk heel moeilijk maar laten vallen zullen wij haar nooit. Het enige wat mij echt pijn doet in dit verhaal zijn de kinderen, zij groeien eigenlijk nu al voor galg en rad op.

• Douce

Het zijn immens moeilijke situaties, maar, al snijdt het door mijn ziel a.h.w., het is de eigen verantwoordelijkheid. Soms kun je beter niet helpen, omdat er dan nooit iets van onderscheidingsvermogen ontstaat en dat is heel belangrijk bij dat soort situaties. Opvang ja, ingrijpen “voordat” nee.

Gr. Douce

• Tries

Het zijn en moeilijke zaken om dat men de oorzaak niet kent

Iemand kan je zoooo de bloed onder je nagels vandaan halen dat laten we wel zeggen dat ik een voorstellig kan maken wil niet zeggen dat ik het goed keur!

Geweld is nooit een oplossing maar vaak een oorzaak….

• Douce

Het is in de meeste gevallen oorzaak en gevolg, zoals alles in het leven.

Wil nog niet zeggen dat het makkelijk is.

Douce (ik laat mijn smiley weg, vanwege de ernst van het onderwerp)

• Tries

Dat bedoel ik dus ook!!!!!

moest gevolg zijn

gr Tries

• Swartdam

Toen ze net zwanger werd (erghhh jong ) schopte hij haar in haar buik want abortus wilde ze niet . Nee zei ze tegen mij het was geen mishandeling , hij wilde geen kind dat was het . En ja alcohol speelt een grote rol . Daarnaast huurschuld en dreiging tot uitzetting . Ik zag haar vaak de afgelopen periode en langzamerhand hoorde ik haar alles bagataliseren ….. vaak vroeg ik me af onder welke druk . Wilde ze hun babietje niet een weekeinde meegeven ???? een meiske van 22 , bijna net zo oud als mijn zoon …. Haar ouders weigeren nu alle contacten met hun dochter en kleinkind .

Een pluspunt :

Vorig jaar schoot de loosser vuurwerk op mijn konijnen af , waarvan er een geraakt werd , dit jaar hield hij zich gedeisd.

En wat je schrijft Douce , ik hou me er ver vandaan .Wetende dat zij nu vaker overstag zal gaan , macht is hier echt een vies woord , gr Bernadette

• Agnes

Toch, Douce, kan een duw in de rug, letterlijk, wel helpen om weg te gaan.

Het is vaak het “onbekende” (waar kom ik terecht, hoe kom ik aan geld,woonruimte etc) om te blijven.

• Annelies 47

Zo,n vrouw , hoop ik ziet toch ooit in, dat dit niet de goede man is voor haar en al helemaal niet goed voor het kind

De alchohol maakt meer kapot dan goed is

De slogan gaat hier ook weer op

Ik hoop dat de man gaat afkicken, maar vaak is dat ook een lange weg !

• viviane

Hoi

Wat vreselijk dat dit gebeurd. Het zijn ook meestal vrouwen met een laag zelfbeeld van zichzelf.Zo'n geweldpleger manipuleert zulke vrouwen om terug lief te zijn en dan worden de dingen geminimaliseerd.

Ik denk dat die vrouwen al meerdere keren mishandeld zijn geworden door hun partner dat ze eindelijk in zien dat het niet aan hen ligt maar aan de geweldpleger.

Vreselijk is ook dat er kinderen zijn en dit gedrag van hun vader moeten aanschouwen

Ik hoop dat deze vrouw tot inzicht komt want de hulp kan maar beginnen als de vrouw inziet dat de geweldpleger fout is en niet zij (wat hij haar aanpraat)

Viviane