ik ben

• Desiree2

weer terug van weggeweest, ik heb weer wat bijgeleerd en wat cultuur gesnoven, allemaal erg interessant, Berlijn is toch wel, ondanks dat het hart volkomen is platgebombardeerd een hele mooie stad met veel bezienswaardige zaken.

Ik hoop dat jullie allen mooie Kerstdagen hebben gehad, ieder op zijn eigen wijze, en nu maar op naar de jaarwisseling om vervolgens het aanstaande nieuwe jaar met veel zin te gaan beginnen.

• Annelies 47

ik vond berlijn een mooie stad

• viviane

Ik ben ook in Berlijn geweest prachtstad veel cultuur een stad met contrasten

Een levendige stad en ook veel groen. Wij hadden heel goed weer en hebben met de boot de Spree afgevaren.

Wat ook een aanrader is, is Krakau in Polen. Toffe stad en in de buurt ook veel te zien.Zoutmijn in Wieliczka 12 km buiten Krakau Auschwitz concentratiekamp 70 km van Krakau dan ook de bergstreek is tof en voor de diep gelovige nog een bedevaartsoord waar nog sommige diep gelovig op hun knieën rond het altaar rondkruipen (zelf gezien)dan ook het joodse kwartier in Krakau waar opnames van Schindlers list is opgenomen

Groeten en als ik niet direct op het prikbord bent een goed oudejaar en ook een tof 2009 met alle lieve wensen

Doeiiiiii

Viviane

• ^^Jeannette^^

Nooit in Berlijn geweest, maar ik kan me voorstellen dat je er van onder de indruk was!

Ik ben afgelopen zomer een paar dagen in Polen geweest in de buurt van Poznan, in Posnan staan prachtige gebouwen in de stad, maar niet onderhouden, alles in grauw en zwart en somber!

Ik zou chronisch depressief worden als ik in dat land moest leven!

• viviane

Hoi

Ja sommige steden in Polen kan ik me dat voorstellen.

Krakau,Gdanks in het noorden, Torun stadje waar Kopernikus is geboren was toch de moeite

Warschau is geen mooie stad. Buiten het cultuurpaleis en het herbouwde oude gedeelte is het een grote stad vol met winkels

Alle grote zaken zijn daar gevestigd

Als je in België naar sommige steden gaat in Wallonië daar zou ik ook depressief van worden -:)

Enfin van de knusse huisjes in Nederland daar hou ik van. Toch hoor ik ook dat Rotterdam geen mooie stad is geen gezelligheid

Doeiiiii

Viviane

• nicole

Toch hoor ik ook dat Rotterdam geen mooie stad is geen gezelligheid

@@Heb je dat toch niet gehoord van echte Rotterdammers want het is een geweldige leuke stad, om uit te gaan, om te shoppen, gewoon een zalige stad om ook te wonen :)

• ^^Jeannette^^

Rotterdam staat niet bol van de Cultuur, er is in de oorlog veel gebombardeerd en veel verwoest!

Maar Rotterdam bruist wel, er wonen veel antillianen en die swingen!, er is veel te doen, shoppen, chillen, kroegjes, Rotterdam is vol leven en mensen!

Ik zou nu na zoveel rust niet meer in de stad kunnen wonen, ik heb 20 jaar geleden een paar jaar in Rotterdam gewoond vanwege een verliefdheid:D !

Ik vond het Super!

• anna.m

Ook wij hebben vorig jaar met de herfstvakantie genoten van Berlijn .

We hadden een appartement gehuurd (zeer luxe met een normale prijs)

In de avond lekker gegeten op de verwarmde terassen (niet duur) .

Parijs is veel duurder dan Berlijn ,en ademt ook een heel andere sfeer uit .

Beide steden vind ik fantastisch .

groet anna.m

• Moira

Oh Berlijn is gaaf !

Net als Parijs en New York trouwens.

Enniewee: welcome back !

Groet, Moira

• viviane

Hoi

Is New York tof en wat moet je daar zeker zien

Viviane