donor.....

• Poek

Beste Paul, kan me jouw verontwaardiging goed indenken. Waarom wordt het er ook niet gewoon bijgezegd dat als je bloed doneert er ook een gedeelte naar commercieel/wetenschappelijk onderzoek gaat. Met een foldertje erbij om e.e.a. uit te leggen.

Voor mannen is het trouwens goed om af en toe bloed af te staan. Mannen hebben geen natuurlijke manier om hun bloed te verversen zoals vrouwen.

• serine

blijft wel de televaag he ;)

• Beheerder

Ik moet vanmiddag ff een litertje :D bloed gaan afgeven

• Beheerder

Vandaag voor de 40ste keer nloed gegeven. Werd door de medewerkers gefeliciteerd en kreeg een aardigheidje mee.

• Hyperactief A-P

Waar blijven je principes nu Paul ??? Voor wie ga je nu bloed geven ??? Om de dames alhier te “vriend” te houden of de CDAer die jou boerenbedrijf om zeep wil helpen in leven te houden ??? Neem één ding van mij aan Paul, het is beter om belasterd te worden vanwege standpunten die je kunt verdedigen, dan met alle winden mee te waaien. Ik zal je nog één reden geven waarom ik bijvoorbeeld niet van mijn voetstuk te brengen ben met financiële vergoedingen voor donors. Omdat de geschiedenis uitwijst dat mensen als het om geld gaat, uitzonderingen daargelaten, zeer onbetrouwbaar zijn.

Omdat als “ze” jou als boer/ bejaarde of anders door de elite bepaalde oneconomisch oninteressante persoon opgegeven hebben, jou op papier dood kunnen verklaren terwijl je nog kans van overleven had, een paar rot centen aan jou nabestaanden kunnen betalen, en het bewijs uit kunnen wissen door jou te cremeren. JIJ alleen JIJ kan dat misbruik voorkomen door je gezonde verstand te gebruiken en de dood te aanvaarden als voortleven in een andere gedaante. Het leven is mij lief, maar geen één persoon op deze pagina kan mij op andere gedachten brengen. Een orgaan van een ander accepteren is mijns inziens puur egoïsme, op het moment dat je een ander red, breng je eigen stoffelijke ondergang naderbij… Groetjes v Hyperactief

• Beate

Hyperactief, ik ben het in grote lijnen met je eens. Het hele donorgebeuren vind ik enigzins onnatuurlijk. Maar indien mensen er wél voor kiezen, vind ik een soort schadevergoeding (gemiste werkuren e.d.), wel passend.

Groet,

Beate