goede doelen...

• Angelique

Ook weer zo'n onderwerp dat ieder jaar terug komt….

Rond de kerst staan er overal collectanten voor goede doelen.

Gisteren waren we even in de stad. Worden we om de haverklap staande gehouden door mensen die voor hun goede doel strijden.

Heel nobel allemaal en ik gun het ze allemaal, maar na minstens 5 keer onze portomonnee te hebben gepakt, hadden wij zoiets van “nu niet meer”.

Heel rot om dan “nee” te moeten zeggen :(

Die mensen staan wel een hele dag in de kou…

Buiten die collectanten in de stad, doneren we ook al via de bank aan een aantal goede doelen. Iedereen die met een collectebus aan de deur komt, geef ik ook wat…. >> het hele jaar door en niet alleen met kerst.

• Annelies 47

Ook brieven thuis

Wij hebben een aantal doelen die we steunen,

eens houdt het op

• --->zoeff<---

ik heb een aantal doenen die ik 1 keer per jaar steun ik maak het dan over

verder voor de rest bij de deur in de stad noem maar op is het gewoon altijd nee

• Desiree2

ik geef nooit iets aan goede doelen, ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat dat geld goed terecht komt, meestal blijft er heel veel aan de strijkstok hangen en daar voel ik dus niks voor, wel zet ik mezelf in als vrijwilliger op diverse fronten.

• Babette1975

Wij doen ook niet mee om verschillende redenen.

Je hebt zoveel goede doelen als je daar allemaal aan moet geven!

En we hebben het zelf te hard nodig.

En net zoals Desiree geloof ik als zei je weet nooit 100% zeker of het het doel ook bereikt. Dan kan je idd beter vrijwillegerswerk doen.

Dat heb ik ook nog een paar jaar gedaan maar helaas was de sfeer niet leuk meer en ben ik ermee gestopt. Jammer dat ik in een dorp woon anders had ik mischien wel ander vrijwillegerswerk gedaan. Hier heb je alleen het rode kruis en anders kom je bij de ouderen terecht. Bij het rode kruis heb ik dus gezeten en ik heb er wel over nagedacht om dan mischien vrijwillegerswerk met ouderen te doen maar ik woon in een nogal christelijk dorp waar veel gereformeerden wonen en het enige waar je dan terecht komt is hier in het verzorgingshuis die dus gereformeerd is.

Ik heb daar niet zoveel mee. En verder is er jammer genoeg niks hier.

• nicole

Ik geef ook nooit aan goede doelen, ten eerste kan ik het niet missen en ten tweede heb ik er ook geen vertrouwen in dat het daar terecht komt waar het voor moet

• Hetty

Ik geef eigenlijk altijd. Niet dat wij nu zo rijk zijn, maar ik kan toch altijd wel wat missen.

Daarnaast steun ik een aantal doelen maandelijks.

Misschien ben ik wel te goed van vertrouwen…(maar liever dat, dan pessimistisch en negatief te worden)

• Annelies 47

Echter een collectant geef ik altijd wat

ik weet hoe vervelend het kan zijn

Dat geloop aan de deur

• Beheerder

1x per jaar steun ik bepaalde doelen. Ik hou niet van de verplichting om elke maand weer wat af te staan. In de stad geef ik soms ook wel eens wat.

Dit jaar gaat onze kerstkaarten en postzegel geld naar Kika