hihi dit vraag ik mij nou ieder jaar af over klagend nederland…
nu heb je het over sinterklaas…waar iederen zowat aan mee doet…
maar hoeveel mensen maken een reis naar brazillie….en dan ook nog eens met kerst en oud en nieuw? de duurtse tijd van het jaar?
nou probeer nu aar eens een reisje te boeken…alles wat op internet staat is mooi vol…
welk land je ook kiest…de ver weg reizen…
ik heb dit gekloot ieder jaar…en ieder jaar zetten ze weer exstra vluchten in..
nederland is ook niet arm…en groep mensen in ons land is arm.maar lang niet iedereen…
ik heb met nadjib amali in een hotel gezeten..en met fons burger (een schrijver) een kaak chirurg en een hersen chirurg..en iemand van de dijkbewaking van friesland een hoge pief…en nog wat ondernemers…
dus kennelijk gaan wij net als alle andere ondernemers met kerst op de vlucht…ver van de zaak weg…(omdat wij anders stiekum toch aan het werk gaan…
)
en zo gaat dat ook met sint inkopen…iederen moet het zelfde als jij…
tja…dan lijkt het drukker als anders…
maar wij leven dan ook met miljoenen mensen in nederland…
mijn nicht is ook in de stad geweest…even een hamburger eten met haar puber kids…geloof mij maar die heeft geen geld om sint te vieren en dat doet ze dan ook niet…een kleinigheidje met kerst..ja dat wel…
weet je….ze zijn alle drie gek om muziek…ik denk dat ik vandaag even cd bonnen ga halen bij de free record shop…op de post…van de sint 
het lijkt erger dan dat het is hoor…en al die pin betalingen? ik wed dat ze daar de pomp en de supermarkt pin betalingen gewoon bj opgeteld hebben:D
hoeveel zijn dat er normaal in een week? toch ook miljoenen keren?
als jij met je pin je boek hebt afgerekend…tellen ze die er ook gewoon bij op…
dus geloof t maar half…ze komen ieder jaar met de melding dat het goed gaat in nederland…
ga maar net als froger even kijken in de andere wereld…ik denk dat je dan een heel ander beeld krijgt.