vrijblijvendheid

• purk

Gadver. Vanavond geeft ik mijn eerste workshop taartdecoreren. Leuk, dacht ik.

Maar keer op keer raak ik zwaar teleurgesteld in de mensheid!

Ik snap nu maar al te goed waarom je overal aanbetalingen moet doen.

Ik had in winkels kopietjes opgehangen, met info etc. over de workshop. Ik had al vrij snel 8 aanmeldingen, leuk! Nummer 9 belde, kon er nog net bij, ik weer naar de winkels om de kopietjes weg te halen. Vol is vol, dacht ik.

Ik moet een zaaltje huren, heb een kennisje gevraagd mij te helpen, voor 10 euro per uur, ik wil toch dat iedereen op de workshop het gevoel heeft waar voor zijn geld te krijgen.

Normaal maak ik de cake's (kapsels) zelf, maar 9 in mijn kleine keuken vond ik te veel, dus heb dit aan de bakker uitbesteed, die ik ook gewoon moet betalen.

Krijg ik net een mailtje, dat er 3! niet komen! Allen leraressen van de school hier op dorp. Ze hebben het een beetje druk.

Ik baal daar zo van! ben meteen genezen.. Gadver zeg! de vrijblijvendheid.

• Poek

Ja, jee, wat lullig zeg. Jij doet al die moeite en dan zonder meer een aantal afzeggingen. De mensen beseffen niet wat een werk en kosten ermee gemoeid zijn. Misschien, als je het tenminste nog eens wilt organiseren, moet je overboeken. Op mijn werk organiseren we vaak ook uitjes voor klanten en ik heb inmiddels geleerd, dat als we er 50 verwachten we er minstens 70 aan moeten nemen. Soms heb ik wel de zenuwen gehad waar die extra 20 te moeten laten, maar het eindigde altijd met 45 of hooguit 48.

• Sandy

Das inderdaad niet netjes van de betreffende personen.

Misschien een optie om in vervolg een deel vooruit te laten betalen. iig het deel waar jij de kosten mee kunt dekken.

Sandy

• Dikkertje Dap

He Purk,

Wat een enorme teleurstelling. Kan me je gevoel zo goed indenken. Je steekt tijd en energie ergens in en krijgt gewoon nul op request.

Ik hoop in ieder geval dat je, met de mensen die wel komen, een geslaagde avond hebt.

Liefs Moos

• Desiree2

blijf positief en denk dat dit voor jou een leer moment is geweest, een volgende keer weet ik zeker dat je het anders zal gaan doen. iig succes met deze avond en ook veel plezier

• Marjorie

Dat is goed kl*te Purk :(

• Babette1975

Zeker niet leuk maar voor volgende keer toch vooruit laten betalen.

Had ik ook een aantal jaren terug net zoiets. Toen waren we net verhuisd en een heleboel mensen uitgenodigd voor open huis. En er zaten mensen tussen die niet eens even af hadden gezegd. En dat is dan familie van me die dus niet hadden afgezegd. Wel balen hoor.

• --->zoeff<---

volgende keer aanbetaling laten doen en als de plekken bezet zijn mensen op de recerve lijst zetten met de mededeling dat als er afgebeld word ze alsnog kunnen komen en vermelden dat als er afgebeld word minimaal 2 dagen van te voren anders aanbetaling kwijt of zo

• ~Janneke~

Nou ja zeg… dat is lullig….

Was de avond verder nog wel geslaagd?

Zal ik een mooie Sinterklaastaart bij je bestellen… van de taarten die je over hebt?

• serine

jeetje dat is inderdaad heel vervelend ja.

maar die mensen hebben gewoon geen erg…

ik weet zeker als ze weten wat jij er voor doet…ze niet af hadden durven zeggen