ja okeej maar dan nog hyper..
ik word daar verder niet hysterisch van..
die camera's hangen daar voor winkeldieven en overvallers..
zoals je weet zijn wij ook ondernemers..en wat gejat is is weg hoor..kan je aan gifte doen..maar weg is weg.
ik heb dan geen winkel..maar kan mij voostellen dat je alles doet om je handeltje te beveiligen..en er voor te zorgen dat jatten zo on prettig als mogenlijk gemaakt word.
wat de winkelier trouwens bakken met geld kost hoor…camera's..electronische poortje..en al die stickertjes in en op je producten…om die af te laten gaan als die niet langs de kassa is geweest over de magnetische plaat.
verder heeft mijn mobieltje ook nut..je weet ik zit veel in belgie en duitsland..voor de zaak maar ook voor mijn sport me mijn hond..ik ben dan makkelijk 850 kilometer van huis in het donker over oostduitse hobbelige snelwegen..
zo ben ik wel terug te vinden als mij wat gebeurd.
zo hebben ze ook de moordenaars van mijn ex terug gevonden…die hadden zijn mobieltje in bezit.
en die jonge overvallers dan van de week(die al een reeks overvallen op hun naam hebben staan en al heel veel mensen getraumatiseerd hebben…die ze via hun mobieltje hoorde zeggen dat ze een restaurant wilde overvallen…en het arrestatie team ze op stond te wachten?..ik denk dat die restaurant houder toch wel blij is dat mobieltjes afgeluisterd kunnen worden 
en afluisteren…tja…helaas voor ze…mijn telefoon gesprekken zijn niet spannend..
dat zijn over het algemeen social call's..en telefoontjes om afspraken te maken met huisarts en tandarts en honden vriendinnen…en man lief of hij thuis komt lunchen..
dus ja ieder nadeel heeft een voordeel…
net als het dosier die voor kindeen van o tot 18 (of hoe oud ook) bij gehouden word..ja je voelt je gecontroleerd…
maar IK ben een mishandeld kind..leraren grepen niet in…in de eerste klas kwam ik altijd al te laat op school…6 jaar was ik .,..moeder laveloos op de bank..zelf je broodje smeren en naar school…dat was als ze mij niet thuis hield omdat ik bond en blauw zag..
de vele klappen die ik heb gehad…die werden in de jaren alleen maar erger…
en de broer en zusters van mijn moeder durfde niet in te grijpen want het was wel hun jongere zusje (ik heb het ze later nog eens nagevraagd,…waarom niemand aan de bel trok) ik werd immers toch zichtbaar mishandeld en daarnaast nog eens geterroriseerd.
ik was een klein mager muisje..heel stil..en regelmatig onder de blauwe plekken…in combinatie met niet altijd op tijd op school…moeders die dat meisje van 6 niet naar school bracht of ophaalde…terwijl ik over een drukke weg moest oversteken…
de school had daar al in kunnen grijpen..maar er werd pas ingegrepen..toen ik 13 was en het zo spaak liep tussen mijn moeder en mij dat ik een maand van huis bleef…en ergens van mijn bed gelicht werd door de politie…en ik daar vertelde dat ik onder GEEN beding meer naar huis wilde….omdat ik haast wel zeker wist dat ze mij op een dag zou vermoorden..
pas toen…toen pas kreeg ik hulp…na 13 jaar overleven.
dus wat mij betreft om dit soort zielige verhalen eerder te onderscheppen…sta ik achter zon dosier…
je voelt je als ouder gecontroleerd…dat word je ook…domweg om dit soort gevallen eruit te vissen…
en dat is wat mij betreft een goeie zaak.
je moet niet alles in het negative trekken…