STEL JE EENS VOOR ……..
Telefoniste : 'Pizza Hut, goede
morgen.'Klant: '
Goede morgen, ik wil een paar pizza's
bestellen.'
Telefoniste: 'Mag ik uw Burgerservicenummer , meneer?
'Klant:
'Dat is 222 0033653 52.
'Telefoniste : 'Dank U, meneer Jan Vandenbroecke.
Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw
telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 06-75-65 25 32. Vanuit
welkelocatie belt U ons?
'Klant : 'Euh…. ik ben thuis. Vanwaar haalt u al
deze info over mij?
'Telefoniste: 'Wij zijn op Het Systeem aangesloten,
meneer.'Klant: (zucht diep) ‘Goed dan! Mag ik twee pizza’s met ham,
mozzarella en…
'Telefoniste: 'Ik denk niet dat dit een goed idee is,
meneer.
'Klant: ‘Hoezo?’Telefoniste: 'U lijdt volgens uw medisch dossier
(EPD) aan hoge bloeddruk enu hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw
ziekteverzekeringweigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden
in geval vanproblemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het
leverenervan.
'Klant: ‘Oei! Wat raadt u mij dan aan?’Telefoniste: 'Probeert
u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. Uzult dat ongetwijfeld heel
lekker vinden.
'Klant: ' Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?
'Telefoniste:
'Uw vrouw heeft onlangs het boek ‘Lekkere recepten metsoja ’ in de lokale
bibliotheek geleend'.
Klant: 'Oké… stuurt u daar dan twee van. Voor mij
en mijn vrouw.
'Telefoniste: 'Goed. Dat kost samen dertig euro.
'Klant:
'Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is….
'Telefoniste:
'Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag aloverschreden. U zult
cash moeten betalen.'Klant: ' Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur
voordat uw bezorgerarriveert.
'Telefoniste: 'Dat zal niet lukken, meneer,
er staat niets meer op uwbankrekening.
'Klant (boos): ' Dat is uw zaak
niet! Stuur die pizza's en ik zorg weldat ik het geld heb. Hoelang duurt
het'?
Telefoniste: ‘U krijgt de pizza’s over een uur bij u thuis. Hebt
uhaast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza'sper
motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.'Klant (getergd): 'Hoe weet u
dat ik een motor heb??'
Telefoniste: 'Ik lees hier dat u uw afbetalingen
van uw auto niet meerhebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is
genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die
gebruikt.
'Klant: “Gore……”
Telefoniste: 'Mag ik U verzoeken om beleefd
te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging.
Een tweede aanklacht zou niet best zijn.
'Klant: (Sprakeloos)Telefoniste:
'Nog iets anders, meneer?
'Klant: 'Neen… Of ja, toch wel: vergeet niet om
ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder
staat.
'Telefoniste: 'Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in
onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten,
aan diabetici te geven…. wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer?Die
moet u natuurlijk wel betalen, maar…
'Klant: hangt op en is toe aan een
sigaret.
En dan deze
http://privacymatters.nl/ groetjes Bernadette