Klopt Sandy, e.e.a. is geregeld in de Codex Alimentarius. Daar zijn op internet best veel discussies over te vinden. Tros Radar heeft daar ook aandacht aan besteed, maar gingen daarbij de fout in op de officiële geraadpleegde bronnen. Het ministerie heeft dan zogezegt een voorlichtings stuk op de site aan de hand van vragen. Maar er is geen ambtenaar in Den Haag te vinden die de hele inhoud van ik meen ongeveer 16.000 pagina's doorgelezen heeft.
Als mensen weten hoe dat soort stukken tot stand komen en als massastukken verwerkt worden, dan zouden ze zich echt zorgen maken. De farnaceutische industrie heeft niet voor niets in hoog tempo de vitaminepreparatenhandel opgekocht. En wat veel mensen ook niet weten, is dat de voedsel die we dagelijks nuttigen en waar steeds minder bouwstoffen in zitten door genetische manipulatie en het systematisch uitschakelen van boeren, in de handen van dezelfde branche is.
De wereld organisaties wordt bevolkt door lieden die ervan profiteren. Ik zal je één recent praktijkvoorbeeld geven over cholesterolverlagers. Een maat van mij kreeg een hartinfarct. Zijn cholesterol gehalte was NU goed. In het verleden had hij cholesterol verlagers op medisch advies geslikt, waardoor zijn gezondheid hard achteruit gegaan was. Nu terwijl het gehalte goed was, en hij de arts zijn ervaring vertelde, moest hij weer aan die middelen.
Inmiddels heeft hij ze aan de kant gegooit. Nadat de arts hem uitgelegt had dat de wereld gezondheids organisatie dat gebruik voorschrijft. Dat hij de klachten van steeds meer mensen kreeg. Maar om een lang verhaal kort te houden, tegen zijn eigen ervaringen in die de critici gelijk gaven, gebonden was aan het voorschrift van die wereld organisatie. Alhoewel hij dat dus niet openlijk mag zeggen, was hij VOOR het stoppen… Zo werken die dingen dus.
Groetjes v Hyperactief
P.S.: En ministers verklaren openlijk dat ze het moeten hebben van deskundigen. En laten veel deskundigen nu juist innige banden hebben met de industrie…