Vergiftiging vraagje

• Hyperactief A-P

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=145708&t=145518

• Hyperactief A-P

I.D.D. Tries, de afdeling spoed van ziekenhuizen hebben zo'n beetje alle gangbare vergiftigingen en maatregelen daartegen in hun bestand. En zo niet, dan hebben ze in ieder geval hotnummers in de bestanden om het zo snel mogelijk uit te zoeken. Zelf dokteren is uit den boze, wat je bij het één moet, moet je bij het ander juist nalaten etc. En nog even als aanvulling, altijd het middel (verpakking met etiket) bijdehand houden of meenemen, daar komen ze verder mee. Groetjes v Hyperactief

P.S.: Op sommige verpakkingen of in de bijsluiter staat wat te doen bij dit soort ongelukken.

• jopie

Sorry,

• Hyperactief A-P

Geeft niet jopie, was goed bedoeld, het stond al een stukje naar achteren.;) Groetjes v Hyperactief

• Paul

direct naar een dokter, volgens mij is het de grootste troep die er is.

• Desiree2

in mijn ogen is dat dan zijn eigen verantwoordelijkheid, niet meer en niet minder en daar kun jij dan verder niks aan doen

• Poek

Als iemand per se niet naar een arts wil na zo'n stomme actie, knock out slaan en in de auto gooien en naar de eerste hulp van het ziekenhuis. Anders veel melk laten drinken en hopen op een goede afloop.

• Hyperactief A-P

Anders veel melk laten drinken en hopen op een goede afloop. Aldus: Poek.

Sorry Poek, maar melk laten drinken kan averechts werken door versnelde opname van de vergiftiging daardoor in het bloed… Vandaar dat ik in deze posting (zie link) aan Tries schreef dat wat je bij het één moet doen, bij het ander juist moet nalaten.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=145723&t=145706

Oftewel een verkeerd advies dus. Groetjes v Hyperactief

• Tries

Nooit zo maar melk laten drink nooit zo maar water laten drinken of laten braken

als het weer onhoog komt kan het NOG meer schade aan brengen dus eerst weten wat je moet doen dan pas handelen……

gr Tries

• serine

dus wil een potentieel patient niet naar een arts…

bel de arts vertel wat ie heeft gedronken en vraag wat je moet doen…;)