Zo zie je maar, kan iedereen overkomen

• Tries

http://www.nu.nl/news/1859952/10/Rotterdamse_oud-wethouder_leeft_als_zwerver.html

Ook een wethouder!

gr Tries

• Angelique

Niemand hoeft op straat te leven, er zijn altijd oplossingen te vinden.

Waar waren die vrienden waar ze nu bij in huis is een jaar geleden? Waarom kan het nu wel en niet een jaar geleden?

In het stuk staat dat ze geen werk kon vinden…. maar als je zo'n positie hebt gehad als wethouder, dan zijn al bijna alle banen ondermaats. Wie zegt dat ze alles geprobeerd heeft?

En een uitkering werd geweigerd omdat ze op dat moment een koophuis had…

Ze had toch opnieuw een verzoek in kunnen dienen toen ze dat huis kwijtraakte?

• Sandy

Ja had allemaal gekunt.

Angelique, je leest graag, tip voor jou, het boek van JAn Razenberg->Dit is mijn stem tegen armoede!

• Sandy

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=144812&t=144792

• Angelique

Ik heb er een stuk over gelezen in het Hengelo's weekblad.

Was duidelijk. Maar er zitten meerdere kanten aan een verhaal, Sandy.

Ook aan het verhaal over die oud-wethouder.

Sommigen hebben pech, anderen kiezen ervoor om te zwerven.

• Sandy

Mijn verhaal in Hengelos weekblad staat hier los van. Ik heb dat gedaan voor mensen die zo vooroordelend zijn, niet voor gemeenteraadsleden die het kan overkomen. Je kiest niet voor een zwerversbestaan, je kies niet voor zo'n leven, het overkomt je. Verkeerde keuzes, even niet in staat om. Misschien heeft ze wel een psychose gehad, misschien enorm rot nieuws of weet ik veel wat. Maar niemand kiest hiervoor. Het enige wat ik op zo'n moment denk is "we zijn er nog lang niet in ons rijke kikkerlandje, nog lang niet………………:-(

• Angelique

Sommige mensen kiezen er wel voor.

Maar goed, dat kun je over blijven discussiëren.

Sommige mensen hebben pech, maar kiezen ervoor om te blijven vechten.

En als je zo rijk bent om (echte) vrienden en familie te hebben, dan zul je daar toch ook op kunnen rekenen in slechte tijden… lijkt mij tenminste.

• Sandy

Kijk, daar zeg je al weer wat. JIJ kunt op jou mensen rekenen, en neemt meteen aan dat een ander dat ook kan. Nou, ik haal je even uit je droomwereld, veel mensen hebben niemand als het erop aankomt. Of hun omgeving grijpt pas in als het te laat is, omdat ze het niet weten. Schaamte, ik ben hoog opgeleid, heb veel werkervaring, en toch gaat de eerste de beste mij voorbij…..niemand had dit van mij verwacht etc etc.

Zo zijn er in Nederland honderden mensen met een voedselpakket. Als daarvan 20 open en bloot durven te zeggen dat ze arm zijn, zijn het er veel. En weet je hoed dat komt? Omdat ze negen van de tien keer krijgen te horen->Dat hoeft niet in Nederland.

• Angelique

Nu geef je zelf al aan, met je eigen tekst, dat het in Nederland niet hoeft.

Jij schrijft zelf dat die mensen uit schaamtegevoel niets zeggen.

Dat is dus exact wat ik bedoel in 1 van mijn eerste postings. Wáár waren die vrienden waar die vrouw nu in huis is? Waarom viel het niet eerder op? Waren dat wel echte vrienden dan?

Waarom wel hulp vragen aan vreemden en niet aan je eigen vrienden of familie?

Weet je, momenteel is het weer zegeltjes sparen bij de C1000 voor een gratis boodschappenpakket. Weet je waar die van mij naar toe gaat? Aan iemand uit mijn omgeving die het moeilijk heeft.

Je kunt een grote actie op touw zetten, voedselpakketten inzamelen voor een heleboel arme sloebers, maar kijk eens om je heen in je omgeving.

Als iedereen in Nederland iets minder met zichzelf bezig was, dan waren we al een heel eind.

En dan over mensen die er “in mijn ogen” voor kiezen om op straat te leven. Zodra iemand de keuze heeft tussen alcohol/drugs of de rekeningen betalen en diegene kiest voor zijn/haar verslaving, dan kan ik het niet opbrengen om daar medelijden mee te hebben. Sorry.

• Sandy

Nee, daar zul jij geen medelijden mee hebben. Er vraagt niemand om vals sentiment. Verslaving kies je ook niet, overkomt je ook. Makkelijk praten als je geen aanleg of shit hebt om verslaafd te raken.

Overigens is het een kwatsverhaal dat je altijd recht op een woning of uitkering hebt. Ik ken ze hoor, de 19 jarige mama's die bij hun verslaafde moeder inwonen, en een voedselpakket hebben. Moeder is verslaafd door een verleden, dochter heeft een baby maar pa is weg.

Dat is een stukje goed en eerlijk kijken angelique. deze mensen moeten geholpen worden, en geen flutpakket met onzinnige reclame dingen krijgen die een buurvrouw toevallig gratis krijgt. Sorry, maar dat vind ik dus echt aalmoezenwerk!

San