Puzzle

• Swartdam

Which way does she turn for you?

This is really amazing. Read the information below. This will drive people crazy for hours.

If you see this lady turning in clockwise you are using your right brain. If you see it her tuning the other way, you are using left brain. Some people do see both ways, but most people see it only one way.

See if you can make her go one way and then the other by shifting the brain's current. BOTH DIRECTIONS CAN BE SEEN.

Experimentation has shown that the two different sides or hemispheres of the brain are responsible for different manners of thinking. The following table illustrates the differences between left-brain and right-brain thinking:

Left Brain

================================

Logical

Sequential

Rational

Analytical

Objective

Looks at

Parts

Right Brain

================================

Random

Intuitive

Holistic

Synthesizing

Subjective

Looks at

Wholes

Most individuals have a distinct preference for one of these styles of thinking. Some, however, are more whole-brained and equally adept at both modes. In general, schools tend to favor left-brain modes of thinking, while downplaying the right-brain activities. Left-brain scholastic subjects focus on logical thinking, analysis, and accuracy. Right-brained subjects, on the other hand, focus on aesthetics, feeling, and creativity.

If you look away, she may switch from one direction to the other.

=============

Veel plezier!

Groetjes,

Bernadet

• Iso

Als je terwijl je naar het plaatje kijkt je gedachten laat afdwalen en als het ware gedachtenloos staart dan kun je haar de andere kant laten opdraaien.

Tenminste…bij mij lukt dat.

Iso

• Swartdam

De meeste mensen zien haar in eerste instantie maar met een been draaien .

Het heeft te maken met het rechter en linker gebruik van je hersenhelft .(uitleg staat eronder … hoe je in elkaar steekt dan)

Zelf zie ik haar met de klok meedraaien , slechts een maal is het mij gelukt haar linkerbeen te gebruiken . groetjes Bernadette

• Angelique

Ik zie haar in eerste instantie met de klok meedraaien, maar daarna kan ik wel “omschakelen”.

Dmv. een beetje tussen de wimpers doorkijken.

• Iso

Om te weten welke hersenhelf bij je dominant is hoef je eigelijk alleen maar op je handen te letten.

Domineert je linkerhersenhelft dan schrijf je met je rechterhand. Omgekeerd is het wanneer je rechter hersenhelft dominant is.

Mensen die zowel links als rechtshandig zijn zullen dit figuurtje dan in principe ook makkelijker de andere kant op kunnen laten draaien.

Iso

• Angelique

Ik ben links en rechts handig :)

Lijkt dus te kloppen wat je zegt.

• Swartdam

Ben ik niet helemaal met je eens .

Mijn vriendin is absoluut niet linkshandig (kan nog geen kopje vasthouden ) .

Bij haar blijft ze wisselen continue .

Eerder op de ochtend zat ik met een vriendin aan de lijn te beppen en beide zagen wij ook de dame telkens weer verdraaien .

Toch interesant om te weten hoe dat kan ,groetjes Bernadette

• Tries

Klopt gister zag ik der tegen de klok in draaien, mijn man met de klok mee

vanmorgen inderdaad was aan het beppen, zag ik der weer met de klok mee draaien….

gr Tries

• Sandy

Ik ben rechtshandig, en de dame draait alle kanten op, net als ik dat doe:D

San

• Tries

whahwha ohhh dat is het!!!!

Geintje!

gr Tries