Vraagje over de blindedarm

• Yvonne25 mv 2 boys

Hallo

Ik heb al eens eerder last gehad van mijn buik toen dachten ze aan de blindedarm dit bleek iets anders te zijn aan de darm heb ik een zware antibiotica kuur gehad.

Nu sinds afgelopen vrijdagavond had lekker vis gegeten en vrij snel daarna een hele vage pijn rechts in de onderbuik richting de zij.

Als ik lach doet het zeer, als ik opdraai doet het zeer welke beweging ik ook maak alleen als ik stil zit valt het mee zeurt het gewoon.

Wel de hele dag door slaap er slecht van en ben misselijk, maar het is niet zo dat ik krom lig van de pijn ofzo.

Heb ook geen koorts juist heel koud en koude rillingen wel ben ik heel erg aan de diarree.

Kan dit de blindedarm zijn?

Wie herkent dit?

Er was ook iemand die zei misschien een ontsteking aan de eierstokken en ik moet wel voor een menstruatie probleem in december naar de gynocoloog aangezien ik erg onregelmatig menstrueer sinds 1 jaar, meer vloei, langer vloei en meer pijn heb tijdens de menstruatie.

Moet morgen naar de huisarts de afspraak stond al vast dus ga het zeker even vermelden, maar hoop toch wel dat iemand het herkent?

Alvast bedankt

• Swartdam

Zoals ik het lees twijfel ik ……Ik heb zelf een blindedarmonsteking gehad wat al aardig buikvliesonsteking begon te worden .

Ik ben hals over kop s,avonds nog geopereerd……

Wat ik me van de pijn herinner is rechtsonderin een onnoemelijke pijn steek die dan weer verdween . Dit was het begin naarmate de maanden volgde werd de frequentie erger waarop ik de steken kreeg ,soms ergens onverwacht en dan kroop ik gewoon over de vloer ,ook buiten . Verdween de vlaag van pijn weer dan liep ik gewoon verder .

Totdat ik met koorts op mijn brommertje naar mijn huisarts reed ,vervolgens regelrecht naar het ziekenhuis kon daar werd ik meteen geopereerd werd.

Diaree kan ik me niet van herinneren .

Ter hoogte van je heup aan de rechterkant voorzichtig duwen ,is het de blinde darm dan weet je het meteen ,sterkte Bernadette

• Iso

Het zou heel goed de blinde darm kunnen zijn die ontstoken is. Tegenwoordig proberen ze eerst indien de situatie nog niet levensbedreigend is om dit met medicijnen te genezen.Doet het ook pijn indien je je knie optrekt ?

Diarree en misselijkheid komen ook vaak voor bij de blinde darm.

Ik zou het morgen zeer zeker vermelden bij je huisarts. Via een bloed onderzoek kunnen ze zien of er een ontsteking is. Te lang mee heen lopen kan idd leiden tot levensbedreigende situaties zoals buikvliesontsteking en-of een gesprongen blinde darm.

Natuurlijk kan de pijn ook een andere oorzaak hebben maar om dat uit te zoeken hebben we dokters ;-)

Beterschap

Iso

• charlene

Zo te lezen is het niet je blinde darm maar of je eierstokken of je dikke darm die opspeelt.Meestal krijg je koort en ben je misselijk.Ik zou er toch ff naar laten kijken goed is het niet.Als je met pijnen loopt is een signaal van je lichaam dat er wat niet klopt.Kan er verder geen mening ben geen arts.Maar van een blindedarm ontsteking loop je krom van de pijn.En dan is het zo te achterhalen in je bloed en urine.Zelf heb ik deze klachten al 20 jaar en kwam uit divertikels aan de darmen.Ben er aan geholpen dit jaar.Zal de rest besparen.Maar laat er ff naar kijken is het beste wat je doen kan.Kan nooit geen kwaad.En sterkte ermee.

• Moira

Buikgriep? Is eigenlijk t eerste wat in mij opkomt.

Het kan ook zijn dat je tegen bepaalde voedingsmiddelen niet kunt en daarop wat heftig reageert met je darmen. Maar dan zou je daar nu wel vanaf moeten zijn.

Bij een blindedarmontsteking heb je vaak meer pijn.

Beterschap ! Moira

• Iso

Weet je al wat meer Yvonne ?

Iso

• Beheerder

Ben je naar de HA mee geweest

• Angelique

Misschien last van spastische/prikkelbare darmen?

Wanneer je dat hebt, kun je wat minder goed tegen bepaalde voedingsstoffen.

Wellicht reageren jouw darmen zo op vis.

Kijk eens op de site van de maag lever en darm stichting. Misschien vind je daar iets op waar je wat aan hebt.

Verder hoop ik dat je bij je huisarts wijzer bent geworden.

• serine

wat jij tikt…aaan klachten heb ik ook gehad

ben in het vu binneneste buiten gekeerd…

gefeliciteerd mevrouw…u bent de schoonste die ik ooit hier binnen kreeg

ik verbaasd…ze had op soa's kanker aids ontstekingen alles gecontroleeerd..inwendige en uitwendige echo's

een menselijke bacterie die iedereen in zijn lichaam heeft..had zich bij mij 6 keer verdubbeld door de stress…

doosje pillen mee en de kwaal was weer over.

en dat na jaren met vlagen op mijn knieen over de grond van de pijn…en de dokter maar zeggen hier heb je een zet pil dan gaat t wel over….grrrrr

stel je nou eens voor dat het wel iets ergs was geweest..

in dit geval deed een doosje pillen zijn dienst…

ik wil hier maar mee zeggen tegen yvon..maak je niet druk..het hoeft niets ergs te zijn…ga naar die dokter maar laat je niet weg sturen met een zet pil.

• serine

we horen niks meer van haar…misschien is ze toch door gestuurd?