Eigen gemaakt is leuk....

• Douce

Wat leuk Bols dat je moeder daar op deze leeftijd nog zoveel plezier aan beleefd.

Ja, een kaart die met liefde is gemaakt, dat is in de achterliggende gedachte.

Echt alle tijd heb ik ook niet, maar het is wel een soort meditatieve bezigheid, dus zeer ontspannend:)

Gr. Douce

• Poek

Lijkt me ook een leuk idee om zelf kaarten te maken. Maar waar haal je mooi dik papier vandaan op het formaat van een kaart? En de bijpassende enveloppen?

• Yvonne25 mv 2 boys

Ik moet zeggen zelfgemaakte kaarten vind ik erg mooi ik bewaar ze ook altijd, maar waarom maak je niet voor de bijzonderste mensen om je heen een eigen gemaakte kaart en de rest een gewoon gekocht kaartje scheelt jou een hoop werk en tijd en het gaat tenslotte om de boodschap.

En de belangrijkste mensen om je heen zullen het meer waarderen dan een vage kennis.

Ik doe ieder jaar een zelfgemaakte foto van mijn kinderen en die plak ik op een kaart ook even knutselen, maar het scheelt tijd en iedereen vindt het altijd super leuk.

Wens je nog veel succes met knutselen vind het zeer knap en hoop niet dat je er 40 hoeft te maken zoveel heb ik dit jaar wel besteld

• Douce

In een creawinkel en op de markt. Ik had nog stapels hard papier liggen in diverse kleuren, dus ik kan voorlopig nog vooruit;) Het zit in z.g. blocs en als je ze dubbel vouwt is het kaartformaat. Nu echter knip ik ook het e.e.a. uit. Gemakshalve gebruik ik bijna altijd witte enveloppen, dat is het prettigst. Ook heb ik nog veel kaarten met paspartouts enz. maar die ga ik een dezer weken eens uitzoeken en bewerken.

Douce*D

• Douce

Ca. 80 kaarten……ik zie wel hoever ik kom. Vage kenissen kan ik dan altijd nog een kaart sturen van de discount ;) of eindelijk van de lijst schrappen. Het punt is dat ik meestal zelf zoveel kaart krijg, nog voor ik gestuurd heb. Dan stuur ik er sowieso altijd terug.

Douce*D

• purk

ik nem me ieder jaar voor om dit jaar geen kaarten te doen, vind het eigenlijk zo'n onzin!

Maar als ik dan zelf kaarten binnen krijg, ga ik toch maar weers turen.

Soms, als ik in een creatieve bui ben, doe ik iets met foto.

Jammer dat de sneeuw nu weg is, anders had ik een mooie foto van het uitzicht hier gemaakt.

• roeli

ik heb zeker 2 jaar geen kaart meer gemaakt, wegens de omstandigheden.

nu ben ik weer in mijn creatieve bui………….heb zeker 140 kaarten voor de kerst genaakt. echt waar, ben in oktober al begonnen en nu zijn ze klaar. 40 voor mij, 60 voor mijn vriend en de rest op verzoek voor familie en vrienden.

ik doe de randen embossen en dan heb ik mooie kerststempels die ik dan erin verwerk. oook mooie knipvellen met kerstballen heb ik gebruikt.

als iemand, die zelf ook kaarten maakt een kaart wil, stuur even je adres door, misschien voor de inspiratie leuk…….

• Moira

Ik doe al jaren niet meer aan kerstkaarten, das mijn traditie ! Inmiddels lijkt iedereen t een beetje door te hebben, dus ontvang ik steeds minder.

Eigenlijk ben ik altijd blij als die feestdagen geweest zijn, snel richting lente ! Ik haat winter en kou :)

Groet, Moira