Eigen gemaakt is leuk....

• Douce

Traditiegetrouw, maak ik mijn eigen kerstkaarten. Verleden jaar heb ik het niet gedaan en dat valt op;)

Eén bank is bezaaid met schaartjes, stiften, bandjes etc. etc.

Veel knip- en plakwerk, het is erg leuk…, maar ineens had ik een aanvechting. Waarom koop ik geen mooie goedkope kaarten van 10 in een doos, voordeliger en makkelijker………..tja.oef, zucht.

Oude kerstkaarten bewaar ik altijd, eigengemaakte voor m'n verzameling en andere voor de “recycling”, ik knip n.l. boompjes, balletjes en sterretjes uit de oude kaarten (heb ik malletjes voor gemaakt) en plak dat al of niet 3d op nieuwe kaarten. Ook heb ik dit jaar diverse andere plak- en knipacties uitgevoerd.

Het wordt best wel leuk, want er komt ook bij allemaal (ca. 80 st.) een speciale persoonlijke wens op te staan. Maar mijn hemel, waar begin ik toch iedere keer weer aan. Tja, traditie is soms zweten en zuchten:)

Wat doen jullie en hebben jullie ook wel eens van die dingen waarvan je vindt dat het echt iets is wat bij je hoort? Traditie dus.

Douce*D

• decency

Ik kan je zeggen dat ik dit jaar ook zelf de kaarten heb gemaakt, uren heb ik aan de keukentafel gezeten. Maar voor mij was het meer even iets om de tijd mee te doden. Verder maak ik ook altijd kaartjes voor de bajaardeclub omdat ik nogal handig met knip en plakwerk ben met de computer dan he? Ik heb trouwens wat nieuws bedacht, misschien bestond het al, neem een fles wijn, week het etiket eraf en plak er een mooi 3d plaatje op. Verder ben ik met veel dingen aan het freubelen al gelang waar ik zin in heb.

• Hyperactief A-P

• Beheerder

Wij versturen sinds 2 jaar alleen kaarten naar mensen die geen internet hebben. de rest krijgt een leuk gemaakte digitale kaart en het geld dat we darvoor besparen aan kaarten en postzegels gaat dit jaar naar Kika.

Elk jaar kiezen we een ander doel uit.

• Sandy

Ik neem mij elk jaar voor om dit jaar kaarten te versturen…..maar lukt mij gewoon niet.

Als mensen waarde hechten aan onzinnige dingen als bellen met verjaardagen, en kaartjes sturen met kerst…moet men met mij absoluut geen vriendschap sluiten;-)

San

• Poek

Ik maak altijd kleine linnen geurzakjes met een (zelf) geborduurd bloemetje erop en een mooi lintje om het dicht te binden en gevuld met gedroogde lavendel uit de tuin. Die gaan in een grote afsluitbare pot zodat de geur goed blijft. Ik gebruik ze als extra versiering op een cadeautje of als iemand me iets geleend heeft, zoals een tijd terug een collega me een groot dun-katoenen overhemd had geleend voor een gelegenheid waarbij ik dat nodig had. Netjes gewassen en gestreken teruggegeven met zo'n geurzakje erin.

• anna.m

Hadie Douce ,ik heb een kaartenmaakster in dienst !

Mijn moeder van 87 doet niets anders en is er ook zo dol op .

Ieder jaar vraagt ze mij “hoeveel kaarten heb je nodig voor de kerst ”"?

Geweldig en ook zo mooi al die kaarten ,bijna zonde om te versturen ..

Zelf vind ik het ook altijd heel erg leuk om zo een speciale kaart te ontvangen die met liefde gemaakt is .

Helaas ontbreekt het mij nu nog aan tijd ,maar wie weet in de toekomst misschien .

• Douce

Een goed doel steunen op deze manier is een prachtig initiatief natuurlijk. Het scheelt de nodige postzegels:) dus je kunt aardig doneren.

Echter, voor mij is dat niet leuk, want zelf (al krijg ik er wel een paar) houd ik niet van digitale kaarten. Liever een met de handgeschreven kaart, dat voelt toch anders d.w.z. voor mij.

Gr. Douce

• Douce

Dat zeg je alleen maar omdat jij er niet aan toe komt (of liever je tijd aan andere dingen besteedt?) natuurlijk;)

Douce*D

• Douce

Een leuk idee Poek, zo'n persoonlijke attentie! 'k Zal het onthouden voor als ik nog eens echt meer tijd krijg….;)

Douce*D