Donor

• purk

ze mogen alles wel hebben wat ze kunnen gebruiken hoor.

En al zou, iemand nabij, een nier ofzo nodig hebben, zou ik er ook wel 1 afstaan.

Ik zie het aan mijn moeder, die heeft um aan haar schoonzus afgestaan, en heeft er helemaal geen hinder van!

• Paul

ben bloeddonor, en heb ook nog een codicil bij me, dus ik ben volledig recyclebaar ;-)

• Poek

Het getuigt in ieder geval van je goede wil mocht jij ooit iets nodig hebben. Ik heb het gevoel dat mensen met een codicil bij opname in een ziekenhuis misschien toch een streepje voor hebben. Niet dat ik het daarvoor gedaan heb, hoor.

• Poek

Goed van je dat je ook bloeddonor bent. Ik heb dat vroeger ook gedaan, maar na het bloed geven kreeg ik steeds een zware verkoudheid. Na de vierde keer adviseerde de bloedbank om er maar mee te stoppen. Was jammer.

Het is trouwens goed voor mannen om af en toe bloed kwijt te raken en zodoende nieuw bloed aan te maken. Bij vrouwen gebeurt het op een natuurlijke manier.

• Maria

Ik mag geen bloed geven ivm geelzucht die ik heb gehad

• roeli

ik ben al jaren donor, heb er ook niet over hoeven na te denken. ik denk dat als ik een ernstig ongeval zou krijgen of een ziekte, dat ik dan heel blij zou zijn dat er een orgaan voor mij beschikbaar zou zijn, indien ik dat nodig mocht hebben.

van mij mogen ze alles hebben. mijn vriend weet dat ook en vindt dat goed. hij is ook donor.

hoor wel vaker dat de familie er niet van op de hoogte is, is je dochter of zoon al jaren donor en opeens gebeurt er iets en weten de nabestaanden van niks en dan moeten ze daar ook nog mee om gaan. dus licht je naaste familie altijd in zou ik zeggen.