Donor

• Maria

Wie van jullie is donor van een orgaan, of meerdere organen?

Ik heb ingevuld dat ze alles mogen hebben wat ze kunnen gebruiken

Maar daarna gewoon begraven

Dus niet mijn hele lichaam voor de wetenschap !

• jopie

Ik ben ook donor, en ze mogen gebruiken wat ze nodig hebben.

• Poek

Ik heb ook een donorcodicil ingevuld en draag het bewijsje altijd bij me bij mijn autopapieren. Misschien hebben ze niet veel meer aan mijn organen maar dan toch de huid. Ik zou het trouwens niet erg vinden mijn lichaam ter beschikking te stellen van de wetenschap. Het is meestal voor de nabestaanden het nadeel dat er dan niet zo vlug of helemaal geen begrafenis plaatsvindt.

Het is jammer dat niet veel meer mensen een donorcodicil hebben. Er zouden zoveel nier- hart-, of leverpatiënten mee geholpen kunnen worden. Ook mensen met hevige brandwonden. Nou ja, noem maar op. De overledene heeft er niets meer aan en op die manier kun je toch nog mensen helpen na je dood.

• shalako

Al jaren ze mogen alles gebruiken wat ze kunnen.

Ook heb ik al bij leven een nier gedoneerd.

Als ik er meer nieren zou hebben zou ik het nog een keer doen.

Als je dat mag meemaken dat iemand er zo goed van opknapt,

is echt een wonder.

• Da-Is

Mijn mams is haar levenlang bloeddonor geweest en had ook een codicil, toen zij 6 1/2 maand geleden plotseling overleed is er geen arts geweest die aan ons gevraagd heeft of zij een codicil had en wat haar eventuele wensen waren. Wij hebben zelf toentertijd door alle hektiek hier totaal niet over nagedacht, mede door haar plotselinge overlijden.

Zij heeft heel bewust een codicil ingevuld maar hier is dus niets mee gedaan, achteraf vind ik dit toch wel spijtig, zij heeft heel bewust voor bepaalde dingen gekozen waar achteraf nooit iemand naar gevraagd heeft. Tegen de tijd dat wij hier over gingen nadenken was het al te laat.

• Anna 26-11-2007

yep, hier ook al jaren een donor-codicil. Misschien kan ik nog iets betekeken voor iemand.

• Beheerder

Ik ben al sinds mijn 17de bloeddonor met toestemming van mijn ouders omdat ik toen minderjarig was. En ik heb al jaren een donor-codicil ze mogen alles gebruiken om mijn medemens te redden. Alleen neit voor de wetenschap ze moeten daarna wel mijn lichaam vrijgeven voor mijn crematie.

• Desiree2

ja hoor ik heb ook al jaaaaaaaaaaren een donor codiciel op zak

• Nel

Ik ook ze mogen alles hebben ..alleen heb ik gehoord als je boven een bepaalde leeftijd zit willen ze niet alles hebben ….

• Maria

Is dat zo Nel?

Ik dacht dat ze altijd wel iets kunnen gebruiken