Zorgverzekering

• ABS

Hoeveel is jouw zorgverzekeringspremie gestegen?

Bij mij is het basis pakket even duur gebleven (niet veranderd dus)

Maar het aanvullende pakket is met € 40 per jaar omhoog gegaan.

Deze kostenstijging valt mij gelukkig dan nog mee.

Ik heb dus ook besloten om mijn huidige pakket zo te houden en bij mijn verzekeraar te blijven zitten.

• L J

nu bij ons is het man en vrouw 16 euro om hoog gegaan in de maand,,en de eigen bij dragen per 155 dus 2x310 ben blij dat ik iedere maand geld in potjes heb gedaan,, verleden jaar had was de 150 gelijk op in januari en wij hebben AOW en dat was een klap in ons gezicht

• Maria

wij gaan nu in een collectief dat scheelt ook, voor ons

• Poek

Als je met z'n tweeën bent, man en vrouw, betaal je dan ook p.p. de zorgverzekering en het eigen risico? Ik weet dat eigenlijk niet. Ik woon alleen en betaal dus alleen voor mijzelf.

• ABS

Iedere persoon boven de 18 jaar moet zijn eigen zorgverzekering hebben.

Dit is wettelijk verplicht. (voor studerende kinderen tot ?? jaar kan het zijn dat daarvoor weer een uitzondering is mits ze nog thuiswonen of zo??? — kan zijn dat daar een afwijkende regelgeving voor is)

Voorheen kon je je partner in jouw ziekenfonds MEEverzekeren …

Nu is het zo ieder zijn eigen zorgverzekering EN ieder zijn eigen verplichte eigen risico van 155euro per jaar.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat ze de No-Claim hebben laten vallen. Had je dat jaar geen ziektekosten (huisarts viel hier sowieso al buiten) dan kreeg je tot € 250 terug. Nu heeft iedereen daarvoor in de plaats gekregen een minimum eigen risico van € 155,- per jaar.

• Poek

Zo, dat wordt dan wel erg duur voor AOWers zoals L J. Maar ja, aan de andere kant, de ziekenverzekering dekt tot nu toe, buiten het eigen risico, wel alle kosten. Ik heb de afgelopen jaren erg veel behandelingen moeten ondergaan voor een ernstige ziekte en nooit een rekening gezien. Behalve dit jaar dan met het eigen risico.

• Nel

Heb nog niks gehoord ..afwachten ..maar wij zijn wel collectief scheel iets

• M

Ik heb dit jaar de aanvullende verzekering een stap verhoogd en ben 4 euro duurder uit dan afgelopen jaar. Vorig jaar had ik collectief 10% korting op aanvullend, dit jaar 15%

• Maria

Ja per persoon

• charlene

Het zijn gewoon absurde bedragen die je elke maand neer moet tellen.Wij zijn van 98 euro met zijn 2 en naar een bedrag geaan toen dit werd veranderd naar 248 euro.Is een stijging van maar liefst 150%.Dat hakt er wel in elke maand.Dan nog allebei een bedrag van 155 eigen risico tel uit je winst .En als je cronisch patient ben zit je zo aan die 155 euries.