Vrouw en carriëre

• ABS

Is er dan geen verschil tussen een Directie-secretaresse en een ‘gewone’ secretaresse? Met name bij Amerikaanse bedrijven denk ik dat iemand van de Directie het liefst één persoon (kan immers zowel een vrouw als een man zijn) heeft die alles voor hem regelt.

In de afgelopen 10 jaar is er natuurlijk wel flink veel veranderd.

• Moira

Omdat als je part-time werkt meer tijd hebt voor de leuke dingen des levens ! Ik werk bij mijn vaste baan 21 uur per week, en soms via het uitzendburo een dagje erbij. Wel is het zo dat ik niet op een luxe vakantie kan als ik zou willen, maar dat wil ik toch niet vanwege mijn dieren.

Ik heb geen kinderen, dus kies bewust voor niet full-time werken. Daarnaast ben ik alleenstaand, woon in de randstad ( oké sinds kort in het groene hartje ervan ) en heb een auto.

Maar ik kan nog steeds leuke dingen doen en ik verdien echt niet de hoofdprijs.

Greetz, Moira

• purk

ik werk parttime omdat ik het leuk vind.

Mijn man verdient ip genoeg, maar dan moeten we wel redelijk zuinig aan doen.

Nu ik parttime (20 uur) werk, hebben we het wat luxer en ruimer.

Toen ik alleenstaande moeder was, werkte ik 32 uur, met de opbrengst daarvan kon ik net alles betalen.

daarvoor werkte ik altijd fulltime.

• Da-Is

Nee hoor geen enkel verschil, aldus ondergetekende: een parttime directiesecretaresse (en nee niet in een klein bedrijf).

Er zijn zelfs bedrijven die juist speciaal twin-teams uitzetten (2 parttimers in één job).

• Maria

Ik heb altijd part time gewerkt ,zeker na de kinderen

Voor die tijd Full time( voor de kinderen)

Naast het werk, altijd vrijwilligerswerk gedaan

• ABS

Nou dat is dan een goede ontwikkeling.

Zeker ook voor de werkgever = bij ziekte kan de een de ander immers makkelijk vervangen en zo ook bij vakantie's en dergelijke.