Waarom kiezen zoveel vrouwen eigenlijk voor een part-time baan?
Zelfs vrouwen zonder kinderen kiezen vaker ervoor om slechts part-time te gaan werken, en als je vrijgezel bent zul je een aardig hoog uurloon moeten hebben om dit uberhaupt te kunnen.
Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je kinderen hebt … je daarvoor ook meer tijd wilt vrijmaken. Kinderen (vooral als ze nog jong zijn) lijkt me heel moeilijk te combineren met een fulltime baan 9till5 zogezegd.
Baan 40 uur
Kinderen 20 uur
Huishouden incl boodschappen doen 10 uur
Dan heb je al 70 uur per week ‘werk’
Tijd voor jezelf kun je dan wel helemaal vergeten ….
Als je een hoog uurloon hebt en je kunt goed rondkomen van 20 uur … of 4 dagen werken … dan kan ik me ook voorstellen dat je kiest om parttime te werken.
Je wilt ook leven toch? Maar dat kan alleen als je voor die 20 a 32 uur GOED betaald wordt … als je bij Ikea achter de kassa staat kun je dat dus al vergeten.
* Tenzij je ook een werkende partner hebt natuurlijk.
En onze moeders hebben we ook veelal parttime zien werken. Ik denk dat dat ook mee zal tellen. We hebben gezien dat we niet full-time HOEVEN werken … terwijl jongens leren al vanuit het thuisleven dat ze wel full-time aan de slag zullen gaan. Van heb wordt dat zo verwacht … en .. eigenlijk beter gezegd niemand staat daarbij stil — a fact of life.
Terwijl vrouwen eigenlijk meer opgroeien met de ‘gedachte of het voorbeeld’ dat ze een keuze hebben in fulltime of parttime te gaan werken.
Niet parttime goed kunnen doen? Denk dat ik mijn werkzaamheden dan al dik 7 jaar niet goed doe
Wat een onzin, als je de juiste sparringspartner hebt is het een betere invulling dan één iemand op de job. En juist de secretaressejobs worden steeds vaker parttime ingevuld, daarom ben ik ooit vanuit een pittige marketing manager job (die niet parttime invulbaar was) overgestapt naar het secretaressevak.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?