overgang??

• Anne-Marie

Als sinds augustus vorig jaar ben ik onregelmatig ongesteld. In augustus van dit jaar ben ik ongesteld geworden na een kuurtje van de huisarts, hiervoor ruim twee maanden niet. Na deze kuur ook niet meer. Een echo laat niets geks zien, ik denk dus aan de overgang. Maar kan dat wel?? In december word ik 41, lijkt me een beetje vroeg….

• anna.m

Nee, hoor lees maar eens op :

http://www.vrouwenovergang.nl/

Als je op het forum kijkt dan lees je dat er meer 40 jarige en jonger al in de overgang zijn ..

succes!

• Petr@

Laat je bloed nakijken; dat is de enige zekere methode om vast te stellen of je wel of niet in de overgang bent of er al “doorheen” bent.

Ik was 38 jaar toen de menstruaties ophielden. En dat was het voor mij …… nooit geen opvliegers, zweetaanvallen o.i.d. gehad :)

• Poek

Kan best dat je al in de overgang zit. Is juist lekker, ben je er vroeg vanaf. Wel even blijven doordrammen bij je huisarts als je er erge last van krijgt, b.v. extra zware bloedingen. Dus niet wachten tot het topje van je neus of je vingers wit worden van gebrek aan bloed. Er bestaan tegenwoordig goede middeltjes.

• Maria

Ik was 54 toen het begon

Veertig wel erg vroeg, maar het kan

• Paul

ik lees net dat er een nieuw middel is, maar lijkt me niet echt lekker

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2502654/__Vlas_met_poep_werkt_tegen_overgang__.html

• Nel

Gatver paul :D

• Poek

Bij mij begon het vroeg, wel veel gesukkeld met af en toe heftige bloedingen. En had toen ook nog zwaar werk, flink sjouwen met zware dozen. Als je dan zo'n zware menstruatie had was het eerst checken of het niet overal doorheen kwam en dan de eerste het beste toilet induiken om weer een extra dik nachtverbandje te plaatsen. Ik heb daar nog wel eens nachtmerries over. Wat een ramp zijn die menstruaties toch. Vroeger ook, altijd met de vakantie! Diepe haat.

• Babette1975

Poek hoezo ben je er dan vroeg vanaf?

Mijn moeder was rond de vijftig toen ze in de overgang was maar is er pas sinds een jaar of twee vanaf. Dus dat zal per geval ook wisselend zijn denk ik dat je daar overheen bent.

• Beheerder

Mijn buurvrouw kwam in de overgang toen ze 38 was. Ze wordt komend jaar 65 en zit er nog altijd heftig in. Net als een tante van mij die 68 is.

Veel last van opvliegers en hevige transpiratie.