In het land der blinden...

• Hyperactief A-P

…Is één oog Koning… Dat is een gezegde waar ik de laatste tijd vaak aan denk. Ook op dit forum zijn er nog mensen die durven te beweren dat de financiële crisis wel mee zal vallen. Zojuist zag ik toevallig “Goedemorgen Nederland” waar de naïeve verslaggeefster in een discussie over de forse verhoging van variabele hypotheekrente, die 250.000 huishoudens zal treffen. Waarin banken ook geen makkelijke hypotheekverstrekking meer aan starters verstrekken, dat diezelfde banken toch niet gebaat zijn bij stijging van kosten waardoor meer mensen hun huis niet meer kunnen betalen. De gast Alex Klein antwoorde kort maar krachtig: Dat banken er niet VOOR u zijn, maar DOOR u !!!

Ook bevestigde Alex Klein hier dat de uitzendbranche nu al als voorloper van de bedrijven personeel naar huis stuurt. In het kort komt het er op neer, dat met zakkende inkomsten en stijgende lasten we zware tijden tegemoet gaan. Pensioenen zijn er voor de komende generaties niet meer. Ziektekosten gaan verder stijgen. Maar goed veel van dat heb ik ook al aangehaald. Nog een zorgelijk bericht uit het ochtend journaal was de opening van een jeugdonderzoekscentrum. Zo'n 10.000 kinderen van vijf jaar zullen tot hun 18e gevolgt worden, kwa fysieke/ mentale en leerontwikkeling, een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Nederland staat erbij en kijkt ernaar, vandaan mijn koptekst… Groetjes v Hyperactief

• Swartdam

Nederland staat erbij en kijkt erna , aldus Hyper ….

Niet mee eens …. maar Jan Modaal kan deze crisus in zijn eentje niet tegenhouden .

groetjes Bernadette

• purk

Ik ben blij dat we onze rente destijds voor 30 jaar hebben vastgezet.

Wij hebben het op zich goed, maar ook dan merk je enorm hoe onbetaalbaar het allemaal wordt!

Sinds de euro moest ik echt partime gaan werken, om van het geld nog leuke dingen te kunnen doen.

Mijn man wil liefst morgen nog emigreren. Is zo te regelen met zijn werkgever.

Maar ik wil niet;)

ik wil mijn 8 jarige zoon nl niet te ver weg van zijn biologische vader halen.

Tis de weg van de minste weerstand, vluchten van hier. maar hou wel in het vooruitzicht dat ik hier over wat jaren weg ben

• ABS

> Tis de weg van de minste weerstand, vluchten van hier. maar

> hou wel in het vooruitzicht dat ik hier over wat jaren weg ben

Elders is het niet veel beter .. tenzij je naar Zweden zou willen verhuizen ;)

• Hyperactief A-P

Nee de crisis niet Bernadette, maar de van te voren uitgezette maatregelen daarop daar kunnen mensen zich wel tegen verzetten. Maar ook met dat bericht uit Rotterdam wat ik hieronder plaats, zullen geen legers mensen de straat opgaan omdat soort ontwikkelingen tegen te gaan. En ze komen via omwegen uitdezelfde hoed als degeen die de geldstroom in handen hebben. Ik herhaal nogmaals de uitspraak van David Rockefeller:

Alleen kleine geheimen dienen bewaard te worden, grote geheimen worden bewaard door publiek ongeloof…

En dat is precies wat het is, en waar je in de huidige maatschappij naar kijkt. Koopzondagen en weekenden worden straks als een gewone dag van de 24 uurs economie gezien. Voor het zelfde geld moet er straks veel langer gewerkt worden, kinderarbeid wordt weer stukje voor beetje toegestaan. En wie zich verzet, wordt opgepakt en opgesloten, geheel volgens de EU regels. En daar bedoel ik dus mee, van Nederland staat erbij en kijkt ernaar. Alle zaken die ik genoemde is wel voor gestreden. Groetjes v Hyperactief

Nieuws in het kort

In Rotterdam opent prinses Máxima een nieuw onderzoekscentrum waar de gezondheid van kinderen van vijf jaar de komende tijd getest zal worden. De kinderen doen mee aan Generation R, een project waarbij 10.000 kinderen vanaf de geboorte tot hun 18e worden gevolgd. De onderzoekers kijken naar hun gedragsontwikkeling, leervermogen en lichamelijke ontwikkeling. BRON: NOS Nieuws 07:35 12 November 2008.

• ABS

Hyperactief A-P schreef:

>

> …Is één oog Koning… Dat is een gezegde waar ik de laatste

> tijd vaak aan denk. Ook op dit forum zijn er nog mensen die

> durven te beweren dat de financiële crisis wel mee zal

> vallen.

Dat hopen ze … misschien wel tegen beterweten in.

En ook het nieuws in de media loopt uiteen. Berichten met dat bedrijven in de kosten zullen gaan snijden (loonkosten dus), uitzendkrachten er als eerste uitvliegen .. tijdelijke contracten daarna … en uiteindelijk OOK nog zal worden bekort op je arbeidsduur hetgeen dan weer gecompenseerd wordt vanuit de WW.

Aan de andere kant het bericht dat er genoeg openstaande vacatures zijn, volgens Donner zelfs 200.000 …. ik kan ze niet vinden, jij wel?

Sinterklaas zou geen last hebben van de kredietcrisis en zelfs meer gaan uitgeven dan vorig jaar (en dat weten ze nu al??? ### 11 november ###) … etc etc etc

Allemaal verschillende berichten en je moet vrij knap zijn … en de tijd ervoor nemen om al die berichten tot je te nemen en voor jezelf de waarheid te kunnen vinden.

> Zojuist zag ik toevallig “Goedemorgen Nederland” waar

> de naïeve verslaggeefster in een discussie over de forse

> verhoging van variabele hypotheekrente, die 250.000

> huishoudens zal treffen.

Waarom hebben die mensen voor een Variabele hypotheekrente gekozen?

Hypotheken zitten overigens sowieso al vreemd in elkaar … allemaal constructies om mensen toch maar het geld voor te dure huizen (sinds 1990 zijn de huizenprijzn aan de onderkant van de markt verVIJFvoudigd!) te kunnen blijven lenen. Met hypotheken waarbij je eigenlijk alleen de reste betaald en niets aflost …. en weet ik veel wat voor'n constructies ze allemaal verzonnen hebben.

Maar voor een variabele rente zou ik zelf nooit gekozen hebben.

Je wilt immers toch zekerheid hebben?

> Waarin banken ook geen makkelijke

> hypotheekverstrekking meer aan starters verstrekken

Kijk eens naar de prijs van een huis … ik denk dat de banken ook ‘vrezen’ dat de huizenprijzen zullen DALEN ipv stijgen, vandaar dat ze zo voorzichtig zijn.

En de Rabo zelfs met het idee kwam dat mensen zich daar maar tegen moesten verzekeren … ;)

Nu -uitgaande van Haarlem en omstreken- kost een starterswoning je al snel rond de 180.000 euro k.k. Daarvoor heb je dan een woningkje uit 1900-1920?, waar je nog veel aan zult moeten doen. Laat je inclusief kosten koper uitkomen op 200.000 euro. Hoe hoog moet jouw maandelijks bruto inkomen dan wel niet zijn?

Dan moet je bruto 3400 zitten. SAMEN indien beide partners FULL-time werken kom je daar wellicht wel aan. Starters op de woningmarkt zitten immers nog niet in hun hoogste loonschaal qua inkomen. En lang niet iedereen heeft een HBO of Universitaire opleiding en bij behorende baan.

Veel starters KUNNEN dus al niet meer kopen .. maar worden min of meer gedwongen hiertoe omdat er te weinig huurwoningen beschikbaar zijn.

(wachttijd haarlem is zo'n 6 jaar!!! voordat je kans maakt op een betaalbare huurwoning)

> Ook bevestigde Alex Klein hier dat de uitzendbranche nu al

> als voorloper van de bedrijven personeel naar huis stuurt.

Sinds 2 maanden zie je echt dat de economie achteruit loopt.

Minder bedrijven huren uitzendkrachten in en/of sturen ze naar huis.

Onderhand krijgen uitzendbureau's meer en meer inschrijvingen maar kunnen deze mensen ook niet meer wegzetten.

Je hoort ook dat de Regering in samenwerking met de Vakbonden denken over arbeidstijdverkorting (ook gebeurt rond 1980 zo lees ik in de krant / zat zelf toen nog op school dus weet ik uit eigen ervaring het feitelijke hiervan niet)

mensen behouden dan hun baan maar gaan minder uren werken … en de uren die ze niet werken worden aangevuld vanuit de WW. Dit lijkt op zich een goede regeling … beter dan geheel in de WW terechtkomen. En je blijft bij je werkgever in dienst zodat als het weer beter gaat je vanzelf weer op je 40 urige werkweek zult gaan uitkomen. (de vraag is echter wel wanneer gaat de economie weer aantrekken)

> het kort komt het er op neer, dat met zakkende inkomsten en

> stijgende lasten we zware tijden tegemoet gaan.

Zekers.

En daarom zie je nu dat mensen al meer gaan sparen … aangezien ze dit geld niet meer uitgeven rolt de economie helaas nog meer achteruit.

> Pensioenen

> zijn er voor de komende generaties niet meer.

Pensioen is iets waar je zelf premie voor hebt betaald.

Ik denk persoonlijk dat dit bangmakerij is … om mensen te dwingen om EXTRA in hun eigen oudedagsvoorzieining te gaan investeren === aandelen misschien?

En wie zou daar het meeste belang bij hebben om mensen massaal dat pad op te krijgen … ik bedoel hiermee te zeggen dat men mogelijk wat dat betreft een verborgen agenda heeft.

> Ziektekosten gaan verder stijgen.

Ik vind dat er ook een rem moet worden gezet op wat er betaald wordt.

Dus kijken naar de uitgavenkant. Nu is het zelfs mogelijk om een donor-BAARmoeder te krijgen … maar is dit wenselijk? En verhoog je door dit soort nieuwe medisch mogelijke technieken nog niet meer de kosten van de Zorg???

> Nog een zorgelijk bericht uit het ochtend

> journaal was de opening van een jeugdonderzoekscentrum. Zo'n

> 10.000 kinderen van vijf jaar zullen tot hun 18e gevolgt

> worden, kwa fysieke/ mentale en leerontwikkeling, een zeer

> gevaarlijke ontwikkeling.

Ik weet niet of dit een gevaarlijke ontwikkeling is en wat men beoogt met dit onderzoek. In principe worden veel zaken al in de gaten gehouden = qua gezondheid & groei en dergelijke (of is de schoolarts op de lagere school reeds afgeschaft) men verzameld dus al langer statistieken.

Misschien wil men wel bepalen welke gevolgen milieu-vervuiling heeft op de ontwikkeling van een kind tot volwassene?

Maar dan zou men ook een controle groep moeten hebben in bijvoorbeeld Zweden in een omgeving waar de lucht en het water nog schoon is ….

Wat ik wel vreemd vind -tegenwoordig- is dat veel meer kinderen ‘opeens’ ADHD hebben en/of aanverwante ‘nieuwe ziekten’ … zou dit veroorzaakt kunnen zijn door schadelijke stoffen in ons milieu en/of voeding???

Misschien willen ze een antwoord op dat soort vragen …

• Hyperactief A-P

Heel veel mensen hoor ik zeggen dat ze weg willen uit Nederland Purk, maar het is net wat je zegt de weg van de minste weerstand. Het is gewoon triest dat te veel mensen het zo ver hebben laten komen. Maar ja, mijn vader zegt vaak dat mensen die voor de W.O. II het grote plaatje zagen van wat er werkelijk te gebeuren stond, die werden tot vlak voor die oorlog nog opgepakt en opgesloten wegens het beledigen van een bevriend staatshoofd… Groetjes v Hyperactief

• ABS

> En dat is precies wat het is, en waar je in de huidige

> maatschappij naar kijkt. Koopzondagen en weekenden worden

> straks als een gewone dag van de 24 uurs economie gezien.

> Voor het zelfde geld moet er straks veel langer gewerkt

> worden, kinderarbeid wordt weer stukje voor beetje

> toegestaan.

Kinderarbeid … vertel???

Hebben we het hier over een krantenwijk/folderen of vakkenvullen in de supermarkt?

24 uurs economie

Op zich zou het verruimen van de werktijd (wel a 8 a 9 uur per dag zijnde 5*8=40 of 5*9 + 4*9 = gemiddeld 40) geen slecht idee zijn. ZEKER wanneer bedrijven en winkels langere openingtijden zouden hebben zeg van 06.00 tot 21.00 uur of andere tijden.

Dan zou je namelijk minder kantoren hoeven bouwen en kan de ruimte beter benut worden … zo ook de energie om een gebouw te stoken.

Bedrijven zouden ruimere tijden hebben … en zo ook ruimere tijden waarop goederen geladen/gelost kunnen worden === hetgeen tot een ander verkeersbeeld zou kunnen leiden.

ZO ook overigens het woonwerkverkeer === dat zou ook beter verdeeld kunnen worden over de dag aangezien start&eindtijden van je werkzaamheden ruimer zouden zijn. ZORG je er dan ook nog voor dat bedrijf A om 6 uur begint met zijn eerste dient en bedrijf B om 7 uur … etc etc goede spreiding dan zou dat leiden tot minder drukte op de weg per tijdseenheid.

WAT de betaling = toeslagen betreft de toeslag op zaterdag EN zondaguren zou moeten blijven bestaan.

12 x per jaar een koopzondag vind ik niet erg.

Maar daar mag gerust een maximum aan zitten.

> En wie zich verzet, wordt opgepakt en opgesloten,

> geheel volgens de EU regels. En daar bedoel ik dus mee, van

> Nederland staat erbij en kijkt ernaar. Alle zaken die ik

> genoemde is wel voor gestreden.

Klopt … onze ‘rechten’ worden ons langzaam maar zeker & bijna onzichtbaar ontnomen.

Je hebt mensen ik heb toch niets te verbergen??? En dus geven ze hun DNA zomaar af voor een databank … nu lijkt dat nog onmogelijk dat mensen dat zullen doen maar die richting gaan we al behoorlijk op.

Straks is het noodzakelijk voor het verkrijgen van een paspoort of ander id bewijs je vingerafdrukken te laten nemen …. of DNA … ??? Misschien is dat anno 2020 al werkelijkheid. Als we hiervoor niet waken en gaan TEGEN demonstreren dan is dit zeer zeker mogelijk.

• purk

en nog steeds ben ik blij dan mn rente voor 30 jaar vast staat ;)

Weet je, ik probeer er ook weer het positieve in te zien.

Wat ik hier op het dorp merk, is en bepaalde saamhorigheid. Mensen hebben een praatje, de crisis.

Ze weten niet exact hoe het allemaal zit, maar dat het leven duur is, kan iedereen over meepraten!

Op het schoolplein worden zakken kinderkleding gegeven aan moeders die het met minder moeten doen.

Er worden baantjes gecreeerd (moeder van een vriendin van 1 van mijn kinderen helpt me nu 1x per week met de huishouding) zodat haar dochtertjes op paardrijden kunnen blijven.

Iedereen wil ineens helpen, bv op school, want het leven is al zo moeilijk.

• Hyperactief A-P

Allemaal verschillende berichten en je moet vrij knap zijn … en de tijd ervoor nemen om al die berichten tot je te nemen en voor jezelf de waarheid te kunnen vinden. Aldus: ABS.

Hoi ABS, je slaat de spijker precies op zijn kop, uit de stroom tegenstrijdige berichten de zuivere halen is tijdrovend werk. Vandaar dat de 24 uurs economie waarbij iedereen zolang mogelijk voor zo min mogelijk geld moet werken, niet veel tijd voor mensen biedt e.e.a. uit te zoeken. Persoonlijke problemen hebben daarbij als voorbeeld dat de blik naar binnen i.p.v. naar buiten gericht is.

Maar voor een variabele rente zou ik zelf nooit gekozen hebben.

Je wilt immers toch zekerheid hebben? Aldus: ABS.

Ook daar moeten mensen behoorlijke experts in zijn omdat allemaal uit elkaar te kunnen houden. Maar voor de verdeel en heers politiek komt het prima uit dat er zoveel verschillen zijn. De crises voor de W.O. II daar heeft men in ieder geval van geleerd dat hele wijken in opstand kwamen omdat ze in hetzelfde schuitje zaten, en dat is nu niet meer. Zelfs de huurliberalisatie maakt dezelfde huizen in dezelfde complexen verschillend van prijs. Daar is over nagedacht, zoals over zo veel…

Veel starters KUNNEN dus al niet meer kopen .. maar worden min of meer gedwongen hiertoe omdat er te weinig huurwoningen beschikbaar zijn.

(wachttijd haarlem is zo'n 6 jaar!!! voordat je kans maakt op een betaalbare huurwoning) Aldus: ABS.

Is hier in Amsterdam ook zo. Ik heb een grote woning waar ze om lopen te springen. Maar ik maak op korte termijn geen schijn van kans om snel naar een kleinere woning te gaan, dus ik bedoel maar…

En je blijft bij je werkgever in dienst zodat als het weer beter gaat je vanzelf weer op je 40 urige werkweek zult gaan uitkomen. (de vraag is echter wel wanneer gaat de economie weer aantrekken) Aldus: ABS.

Volgens de EU norm mogen er meer uren gemaakt worden, en kijk om je heen, dat is al steeds hardop geuit. Net als die 200.000 banen waar je het over heb, ten eerste geen volwaardige banen zijn, en vaak ook nog hoger opgeleide banen, waarvan mensen met die papieren ook vaak niet aan de bak komen. Mediaberichten daarover, zo leert het verleden, is allemaal politiek. En helaas trappen veel werkenden daar steeds in, die komen er pas achter als het te laat is… En wanneer de economie weer aan gaat trekken is alleen voor de Aziatische landen aantrekkelijk om te weten.;)

Pensioen is iets waar je zelf premie voor hebt betaald.

Ik denk persoonlijk dat dit bangmakerij is … om mensen te dwingen om EXTRA in hun eigen oudedagsvoorzieining te gaan investeren === aandelen misschien? Aldus: ABS.

Nederland heeft zoals Alex Klein zei zijn zaakjes nog redelijk goed voor elkaar, maar vergeet daarbij niet dat in ieder geval 1/3 van de pensioenfondsen al onder het aantal minimaal procenten zit om nog uit te kunnen betalen. Dat betekent dat daar de premies opnieuw verhoogd zullen worden omdat gat te dichten. En pensioenfondsen hebben met het gokken met aandelen ook heel veel geld verloren… Die verborgen agenda, is eigenlijk vrij openbaar, dat is het bizarre ervan.

Nu is het zelfs mogelijk om een donor-BAARmoeder te krijgen … maar is dit wenselijk? En verhoog je door dit soort nieuwe medisch mogelijke technieken nog niet meer de kosten van de Zorg??? Aldus: ABS.

Zijn allemaal experimenten die straks uiteindelijk een klein clubje elite dienen. In de voedingsmiddelen keten heb je al grote goedkope Duitse concerns en delicatessezaken. Met ziekenhuizen zie je straks precies hetzelfde gebeuren, ala Amerikaans voorbeeld. Maar wie heeft er hier bijvoorbeeld de documentaire Sicko van Michael Moore gekeken ??? Kan zo vanuit de luie stoel, DVDtje erin en kijken maar…

zou dit veroorzaakt kunnen zijn door schadelijke stoffen in ons milieu en/of voeding??? Aldus: ABS.

Ook en onderliggende lichamelijke problemen zijn ook vaak de oorzaak van mentale stoornissen. Ik weet dat het wel gevaarlijk is, het gaat hier precies dezelfde kant op als de teach screen programma's in de V.S. Op een dag kom je op school, en is je kind uithuis geplaatst… Er is net een nieuwe DVD getiteld “Over lijken gaan” uit. Daar komen deskundigen aan het woord waaronder een ex-laborant van een grote farmaceut, alsmede marketingmedewerkers/ artsen en nog veel meer.

En die heb ik gisteravond gekeken, en het is nog erger dan ik altijd beweerd heb over bijvoorbeeld bijwerkingen. In sommige gevallen zijn het geen bijwerkingen, maar werken ze juist zo. En zijn gezonde proefpersonen die geweldadig werden en/ of zelfmoord pleegden, van de lijst afgehouden om goedkeuring te verkrijgen… De teach screen programma's waren mij al bekend, toen ik vanmorgen het journaal zag, dacht ik van daar gaan we nu hier achteraan…

Onder het motto van onderzoeken waar niemand op tegen is, wordt een nieuwe ziekteindustrie gecreëerd. En straks kun je met zo'n verzonnen etiketje volgens de regels opgesloten worden, en dat vindt ik zeer gevaarlijk ja… Groetjes v Hyperactief