Nou ik ben het er ook niet mee eens maar ik heb dat formulier nog niet eens ontvangen.
Dus wacht vol spanning af .
Bedankt Paul en Nel, ik heb het gelezen. En het bevestigt alleen mijn wantrouwen nog verder. Alle gevaren staan in deze twee stukken beschreven. Maar zoals met zoveel worden alle gevaren en alle waarschuwingen genegeerd. Maar goed, wie verwacht wat van politici die op leugens een oorlog mee zijn ingegaan, en daar geen verantwoording voor af willen leggen ??? Wie verwacht wat van politici die even een debatje houden over 194 miljoen Euro verbrast geld van een woningcorporatie en ook geen verantwoordelijke voor op hoeft te stappen ??? Wat vermeld het EPD straks bij de 18000 verpleegtehuisbewoners die ondervoed zijn ??? Dat het hun eigen aandeel is of zo ??? Of komt er een maximum van zorgkosten aan vast te zitten, met straks een vernieuwd pilletje van Drion ???
Zomaar even hardop denken, wij laten het zelf gebeuren als we overal zo makkelijk in meegaan. Ik kreeg voor een tijdje terug een schrijven dat ik in aanmerking kwam voor gratis gezondheidsprodukten en korting op een zorgkostenverzekering, gekoppeld aan een supermarkt klantenkaart !!! Dit zou dus zogezegt niet kunnen, ik heb het bewijs, zo niet, komt er dan in mijn EPD te staan dat ik aan wanen lijdt ??? Ik heb voor jaren terug een overbuurman met een ernstige zeldzame ziekte gehad. Die kreeg van een cardioloog één van de misselijkste psychiatrische etiketjes opgeplakt, omdat zijn ziekte niet herkend werd, en ze dachten dat hij het zelf deed. Ik heb het met eigen ogen gelezen. In een afgeschermd EPD kun je met zo'n etiketje gedwongen opgenomen worden… Ambulanceverpleegkundigen en artsen hebben het altijd zo gekunt, weg met die onzin dat je er baat bij heb, dit gedrocht is een groot gevaar !!! Groetjes v Hyperactief
Een medisch paspoort is een andere zaak en een eigen keuze Nel. Vandaag werd bekend dat creditcard gegevens van o.a. Nederlanders op Russische sites staan, en mensen met die gegevens van alles kunnen kopen op kosten van de ander. Zembla gaat dat zondagavond uitzenden. De OV chipkaart wordt ondanks de fraudegevoeligheid ook gewoon doorgevoerd. Jou gegevens die straks online komen te staan kunnen via onbeveiligde computers bij artsen e.d. gevaarlijk misbruikt worden. Ook wil ik je nog even helpen herinneren dat psychiatrische registratie in T4 al misbruikt is om oneconomisch oninteressante mensen op te ruimen… Groetjes v Hyperactief
De perikelen rond het EPD heeft in Amerika al de nodige slachtoffers geëist.
Tenminste, ik vind dat je wel mag praten over slachtoffers als je medische gegevens in vreemde handen terecht komen, zoals blijkt uit onderstaand bericht.
Het mag duidelijk zijn dat ik faliekant tegen de invoering van zo'n dossier ben.
Buiten dat ik het niet nodig vind, loopt Nederland wat veiligheid betreft niet bepaald voorop.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Hackers stelen miljoenen patiëntendossiers
Uitgegeven: 7 november 2008 14:08
AMSTERDAM - De elektronische patiëntendossiers van miljoenen Amerikanen zijn in handen gekomen van hackers. Die eisen een onbekend geldbedrag om af te zien van openbaarmaking van de zeer gevoelige informatie.
Dat meldt The New York Times vrijdag. Volgens de krant gaat het om een databank van Express Scripts, een bedrijf dat fungeert als schakel tussen ziektekostenverzekeraars en leveranciers van medicijnen. Express Scripts beschikt over gegevens van 50 miljoen Amerikanen, waaronder hun namen, adressen, sofinummers en medische geschiedenis.
Het bedrijf, dat een website heeft ingericht om vragen van het publiek over de zaak te beantwoorden, ontving vorige maand een brief waarin onbekenden een geldbedrag eisten. Ze dreigden bij uitblijven van die betaling de medische gegevens van miljoenen Amerikanen op internet te zetten. In de brief stonden persoonlijke details van zeventig personen uit de databank.
Express Scripts zegt niet te weten wie achter de kraak zit, en hoe die heeft kunnen gebeuren. Het bedrijf, dat de FBI heeft ingeschakeld, wil niet zeggen hoeveel geld de afpersers eisen.
EPD
Nederland is momenteel bezig met de invoering van een elektronisch patiëntendossier (EPD). Dat dossier, waar medische hulpverleners toegang toe krijgen, moet zorgen dat bijvoorbeeld artsen en apothekers een volledig beeld krijgen van de medische achtergrond van een patiënt. Zo wordt bijvoorbeeld voorkomen dat artsen medicijnen voorschrijven die een gevaarlijke combinatie vormen met andere middelen.
Bezwaar
Critici vrezen echter voor de veiligheid van de gegevens en de privacy van patiënten. Afgelopen week begon het ministerie van VROM met de verspreiding van informatiebrieven over het EPD. Daarbij zit een formulier waarmee mensen bezwaar kunnen maken tegen opname van hun gegevens. Van die mogelijkheid zouden inmiddels zo'n 15 duizend mensen gebruik hebben gemaakt.
Bron: Nu.nl
Hoi Rina, ook Zembla liet vanavond zien wat mogelijk is, en door velen voor onmogelijk gehouden werd. Mensen verwijten mij wel eens dat ik gehersenspoeld ben, nou ik kan je vertellen dat ik verre van dat ben. Maar ongeacht welke maatschappelijke discussie je ook neemt, kun je gerust stellen, dat het grootste gif die de massa verkeerd beïnvloed de media is !!! De media als nieuwe religie, en de God van het geld !!! Hier wil je als rationeel denkend mens toch niet bijhoren, ik tenminste niet !!! Groetjes v Hyperactief
Twee weken geleden lekte uit dat in Engeland een domme ambtenaar een sticky had verloren met daarop de gegevens van 7 miljoen britten erop .
Uiteraard kwam dit in de media terecht en terecht . Oké waar mensen zijn worden fouten gemaakt maar ik vind dit wel behoorlijk schandalig . Het toont aan hoe onverschillig men om kan gaan met de privacy van de mensen , het mag wat mij betreft wat secuurder .
Dus Hyper ook bij de media zit riooljournalistiek maar om alles over een kam te scheren vind ik kortzichtig , gr Bernadette
Hoeveel voorbeelden wil jij nog hebben dat electronische gegevens niet beschermd zijn Bernadette ??? En wat de media betreft, hoeveel voorbeelden wil je daarvan nog hebben dat alles met fusies aan elkaar geregen is ??? Als mensen vanuit de grote Amerikaanse media onafhankelijk van elkaar mededelen dat ze aan touwtjes hangen van het grote geld, schiet mij dan maar lek als jij beweerd dat hetgeen ik aanhaal niet zou kloppen… Alles is zo met elkaar verweven, dat er geen sprake meer is van onafhankelijke onderzoeksjournalistiek, als dat niet het geval was, dan zou de wereld er heel anders uitzien, maar er zijn zelfs stilzwijgende overeenkomsten gesloten, zie het filmpje… Groetjes v Hyperactief
http://www.youtube.com/watch?v=OxPYa5mVlYU
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?