toekomst......

• Hyperactief A-P

Ik zag hier bij toeval twee interessante discussies waar ik even op in wil haken, waar dit er één van is. Even op de opmerking dat niemand dit kon voorzien Paul wil ik benadrukken dat dit niet waar is. Op onderstaande link in het archief van het ouderbord staat één discussie van veel discussies over internet over dit onderwerp. http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=116&i=111337&t=111337

Er zijn ontelbare sites waar al vroegtijdige aandacht voor dit onderwerp was, alleen lopen mensen die grote gehelen en samenverbanden nog vroegtijdig zien vaak tegen veel onbegrip op, wat dan weer onterecht afgedaan wordt als complottheorie etc. Een zeer interessant boek uit 1998 met de titel: “Vrije val (Apocalypse Roulette), Hoe hebzucht en winstbejag leiden tot roekeloos handelen in de wereld van het snelle geld.” van Richard Thomson geeft een perfect beeld van de risico's en de daarin voorspelde gevolgen die je nu nog maar deels ziet.

De handel in Derivaten is een zeer riskante handel die op wereldschaal een domino effect in de val van banken teweeg kan brengen. De val in 1995 van de Baringsbank door toedoen van Nick Leeson door roekeloze handel in derivaten en uiteindelijk de val van die bankm daar is niets maar dan ook niets van geleerd. Sterker nog, het is gewoon op grote schaal verder gegaan. Echt zorgen voor de dag van morgen maak ik me niet, daar we allemaal het gelach van deze zakkenvullers gaan betalen, wereldwijd. Ik geloof geen geruststellende sprookjes in de media, maar dat komt omdat ik alleen kennis en feiten gebruik. En die kennis en feiten tonen heel andere waarheden aan dan ministers het volk voorhouden. Weet je waar bijvoorbeeld die 4 miljard overheidssteun vandaan komt ??? Bij een overheid met een staatsschuld, die opnieuw tegen hogere rente geld leent bij banken om andere banken (in dit geval Fortis) te “redden”. En weet je wie het gelach van deze waanzinnige schijnreddingoperaties betalen ??? WIJ !!! Groetjes v Hyperactief

• Dikkertje Dap

Ik ben een fervent nieuwslezer. En dan moet ik zeggen dat sommige dingen mij doodgewoon zorgen baren. Zijn het twee terroristen die in een KLM toestel worden aangehouden, dan is het de jeugd die in amsterdam personeel van een winkel op gruwelijke wijze hebben bedreigd. De misdrijven, de verkrachtingen….. teveel om op te noemen wat de huidige maatschappij met zich meebrengt. En nee, ik lig er geen minuut wakker van, maar als mens in deze maatschappij zet mij dat wel is aan het denken.

Ik ben 38 en heb zelf nooit een kinderwens gehad. Als ik deze wel zou hebben dan had ik mijzelf toch minstens 2 keer achter mijn oren gekrabt of ik een kind op deze wereld zou willen zetten!!!!!

Het nieuws dat Nederland een gewild doelwit is voor terroristen vanwege de film Fitna en de Afghanistan missie……. Ja, al zijn wij nog zo klein, het kan ook hier gebeuren! En dan denk ik wel is na over wat de toekomst gaat brengen.

Moos

• Hyperactief A-P

Die 4 niljard is inmiddels achterhaald, het gaat om 16,8 miljard Euro die de belastingbetaler mag ophoesten. Netwerk TV liet zojuist zien hoe crimineel het roekeloze bankwezen is, en dat deze instellingen gered worden. In Amerika met 700 miljard dollar, terwijl de mensen die er slachtoffer van zijn kunnen verotten… Groetjes v Hyperactief

• anna.m

Weet je Moos mijn broer is van 1947 ,toen hij een relatie kreeg riep hij (door de toestand in de wereld destijds ) “”Ik neem nooit kinderen “”!

Ze hebben er ook niet voor gekozen .

Eigenlijk wil ik hier mee zeggen Is het niet iets van alle tijden ?de toekonst is altijd onzeker .

groet anna.m

• melissa

Jammer dat heel veel mensen de wijze woorden uit de Bijbel niet kennen

of willen kennen. Voor mij is het oneerbiedig gezegd de tomtom ;-)

• Beheerder

Ik geloof niet in de bijbel. Dat zijn en dat is mijn persoonlijke mening gewoon een bundel met verhalen. Die ik best wel eens lees. Want ga je er dieper op in dan weet men je toch geen goed antwoord terug te geven.

En geld ach wat is geld je kan er luxer mee leven maar of dat gelukkiger maakt? Nee dan ben zijn mijn gezin en ik liever gezond met weinig geld dan ziek met veel geld.

• serine

dat kan ik wel aan vullen…met

toen ik ziek werd was ik blij dat ik geld had..toen artsen mij in nederland niet konden helpen..

kon een arts in brazillie mijn leven houdbaar houden..

al kon ik niet steeds naar brazillie reizen om daar mijn medicijnen te halen? kon ik nu niet meer lopen

je zal maar weinig geld hebben en dan zo ziek worden…wat dan?

en hoeveel mensen worden er wel niet ziek van alle schuldeisers die ze achter hun broek aan hebben…die keihard hun centen proberen te verdienen…maar allemaal weer opgeslokt word door die hebberige apen in den haag.

geldzorgen geeft stress stress maakt ziek.

hmmm ik draaf door…maar je snapt m wel denk ? ;)

• Hyperactief A-P

Stress maakt i.d.d. ziek serine, en ik denk dat veel huisbezitters de komende tijd in de stress zullen geraken, als het door begint te dringen dat de waarde van huizen met tientallen procenten daalt, en de rente fors hoger wordt waardoor steeds minder mensen hun vaste lasten kunnen betalen. Voor ruim een jaar terug vroeg iemand aan mij wat ik zou doen als ik een koophuis had. Waarop ik antwoorde, geen seconde wachten met de verkoop, en dan niets terug kopen maar gaan huren voor de boel in elkaar stort. Dat de bomen niet tot in de hemel blijven groeien met o.a. de huizenmarkt was te voorzien. De vraag was niet of de boel zou klappen, maar meer wanneer. Groetjes v Hyperactief

P.S.: En voor Adnil, ik ben zelf niet echt in de bijbel thuis, maar kan toch niet ontkennen dat er dingen in voorkomen waarvan niemand kan verklaren hoe dat al in zo'n oud boek beschreven staat. Waaronder het getal.

• serine

ik zie het aan mijn buurvrouw…haar huis staat al meer als 3 jaar te koop…

nou vind ik ook dat ze te veel vraagt…maar ja dat is mijn mening..

• Hyperactief A-P

Daar gaat ze spijt van krijgen serine, 3 jaar geleden speelde dit nog niet. Als dit door gaat werken dan zijn waardedalingen van 50 % en meer niet uitgesloten, oftewel ze heeft veels te lang gewacht. En die hebzucht om er meer uit te slepen komt haar nu absoluut duur te staan. Groetjes v Hyperactief

serine schreef:

>

> ik zie het aan mijn buurvrouw…haar huis staat al meer als 3

> jaar te koop…

> nou vind ik ook dat ze te veel vraagt…maar ja dat is mijn

> mening..