Ik zag hier bij toeval twee interessante discussies waar ik even op in wil haken, waar dit er één van is. Even op de opmerking dat niemand dit kon voorzien Paul wil ik benadrukken dat dit niet waar is. Op onderstaande link in het archief van het ouderbord staat één discussie van veel discussies over internet over dit onderwerp. http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=116&i=111337&t=111337
Er zijn ontelbare sites waar al vroegtijdige aandacht voor dit onderwerp was, alleen lopen mensen die grote gehelen en samenverbanden nog vroegtijdig zien vaak tegen veel onbegrip op, wat dan weer onterecht afgedaan wordt als complottheorie etc. Een zeer interessant boek uit 1998 met de titel: “Vrije val (Apocalypse Roulette), Hoe hebzucht en winstbejag leiden tot roekeloos handelen in de wereld van het snelle geld.” van Richard Thomson geeft een perfect beeld van de risico's en de daarin voorspelde gevolgen die je nu nog maar deels ziet.
De handel in Derivaten is een zeer riskante handel die op wereldschaal een domino effect in de val van banken teweeg kan brengen. De val in 1995 van de Baringsbank door toedoen van Nick Leeson door roekeloze handel in derivaten en uiteindelijk de val van die bankm daar is niets maar dan ook niets van geleerd. Sterker nog, het is gewoon op grote schaal verder gegaan. Echt zorgen voor de dag van morgen maak ik me niet, daar we allemaal het gelach van deze zakkenvullers gaan betalen, wereldwijd. Ik geloof geen geruststellende sprookjes in de media, maar dat komt omdat ik alleen kennis en feiten gebruik. En die kennis en feiten tonen heel andere waarheden aan dan ministers het volk voorhouden. Weet je waar bijvoorbeeld die 4 miljard overheidssteun vandaan komt ??? Bij een overheid met een staatsschuld, die opnieuw tegen hogere rente geld leent bij banken om andere banken (in dit geval Fortis) te “redden”. En weet je wie het gelach van deze waanzinnige schijnreddingoperaties betalen ??? WIJ !!! Groetjes v Hyperactief