toekomst......

• Paul

Waar ik me echt zorgen over maak, is de toekomst.

Misschien omdat niemand weet wat er gaat gebeuren.

Ja, er zijn mensen die denken het te weten.

Maar zoals nu bv met de kredietcrisis : niemand had dat voorzien.

En zo zijn er nog wel meer dingen.

Misschien ben ik wat pessimistisch, maar ik zie de toekomst

somber in.

Waar maken jullie je zorgen over ?

• decency

Ik denk dat iedereen zich wel zorgen maakt om bepaalde dingen in de toekomst, daarom doen we ook het afval scheiden (of is het schijden?) en we maken ons druk om het gat in de ozonlaag en weet ik veel wat nog meer. Je moet toch ergens beginnen maar wat heeft het voor nut als wij “kikkerlandje” er alles aan doen terwijl er aan de andere kant van de wereld niets aan gedaan wordt. Ik ga er ook niet van wakker liggen en wat is toekomst? Volgende week, volgend jaar of volgend eeuw? ;) Ik denk wel na over de toekomst, waar leven we van als we oud en versleten zijn e.d. maar er zijn ook dingen waarvan ik denk “dat zien we dan wel” nu leven is ook belangrijk met een klein oogje gericht op de toekomst anders krijg je, als je in die toekomst leeft, spijt dat je in het verleden niet geleefd hebt.

• serine

je zorgen maken is slecht voor je hart…

je moet je pas zorgen gaan maken…op het moment dat het mis gaat…dan ben je vroeg genoeg…

• Beheerder

Ik maak me nog geen zorgen. ( heb voor de moeilijke tijden een aardig potje achter de hand) Ik zie wel waar het schip zal stranden want ik gun de regering niet mijn slapeloze nachten..

• Douce

Paul schreef:

>

> Waar ik me echt zorgen over maak, is de toekomst.

> Misschien omdat niemand weet wat er gaat gebeuren.

Ik heb me nooit zorgen gemaakt over “de” toekomst en zal dat waarschijnlijk ook nu niet meer doen.

> Ja, er zijn mensen die denken het te weten.

> Maar zoals nu bv met de kredietcrisis : niemand had dat

> voorzien.

Nou daar geef ik je geen gelijk in, het was te voorzien en velen hebben het voorzien.

> En zo zijn er nog wel meer dingen.

> Misschien ben ik wat pessimistisch, maar ik zie de toekomst

> somber in.

> Waar maken jullie je zorgen over ?

Ik ben een optimist, altijd geweest. Dat wil niet zeggen dat ik niet realistisch ben, maar dat ik me met het “nu” bezig houd en op lange termijn met het uiteindelijke doel van ons leven en dat is eeuwig.

“Maak u geen zorgen over de dag van morgen, iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad”. Een citaat uit de Bijbel waarvan ik meen te weten dat jij daar in thuis bent.

Heeft het ooit iets opgeleverd je zorgen te maken??? Neen. Het levert slechts zorgen op waar ze nog niet zijn en het lost totaal niets op.

Persoonlijk laat ik los, blijf bij mezelf en heb vertrouwen. Dat is ook nog eens het beste voor de gezondheid.

Douce*D

• Poek

Misschien maak jij je zorgen omdat je een eigen bedrijf hebt? Ik weet dat niet zeker, hoor, want daarvoor lees ik hier nog maar te kort mee. Maar als dat wel zo is en je beheert een bedrijf gewoon verstandig, met veel terugstoppen in het bedrijf dan kan er weinig gebeuren. Deze kredietcrisis gaat wel weer over. Het werd grotendeels veroorzaakt door geruchten. Nu dat beleggers zien dat de AEX weer in het groen staat gaan ze weer kopen.

• Tries

Tuurlijk maak ik me wel eens zorgen, en denk ik aan de toekomt

Mijn kinderen hebben het momenteel niet zo makkelijk op school

en ja daar maak ik me dan best zorgen over, en moet je alles uit de kast trekken

dat het beter gaat.

Kan me zorgen maken over me schoonvader die ernstig ziek is en hopen we natuurlijk dat hij toch nog een hele tijd bij ons mag zijn.

Kan me best zorgen maken, of de schade die ik heb op gelopen door een b12 tekort of dat nog verder verbeterd….

Maar dan maar weer gewoon verder kijken en positief zijn en de positieve dingen zien

gr Tries

• Annelies

mijn toekomst is korter dan de jouwe ,statistisch gezien paul

wij hebben altijd gespaard voor moeilijkere tijden

meer kan je niet doen

en gezondheid dat weet je nooit of dat goed blijft

wel zo gezond mogenlijk leven

• Beheerder

Ik kan me nog heel goed herinneren toen een van de bekendste zangers op Curaçao een liedje had gemaakt over hoe het eiland er voor zou staan na 2000.

Weet je dat alles wat hij toen voorzag had is uitgekomen?

Mi ke sa betekend ik wil weten. En hij had het over de Shell die er inmiddels al jaren niet meer is. Hoe het er met het eiland voor zou staat etc etc etc.

• purk

tja, om eerlijk te zijn…Ik leef van dag tot dag!

Ik probeer me zo min mogelijk zorgen te maken, het leven is zo kort….

Sinds dat Ries (mijn man) diagnose ms kreeg, maken we van iedere dag het beste.

Het kan zo maar afgelopen zijn.

Geld, daar maak ik me geen zorgen over. Gezondheid wel…

Vooral die van mijn kinderen. ….

Maar zolang hun gelukkig en gezond in het leven staan, ben ik ook gelukkig!