Toiletgebeuren

• Wilhelmina

Hangen boven toilet is ongezond !

27-08-2008 | Door: DAG

Zitten op een vieze wc-bril is gezonder dan het alternatief.

'Hangen' boven het toilet kan leiden tot een blaasontsteking. Zo'n 80 procent van de Nederlandse vrouwen hangt zo nu en dan boven de wc om het contact met de bril te vermijden. Bij de mannen is dit 40 procent.

57 procent van de vrouwen hangt zelfs standaard boven de wc. Volgens tijdschrift Gezond Nu is dat niet goed. ‘Heel, heel slecht’, benadrukt bekkenfysiotherapeut Harma Hoekstra. ‘Door te hangen ontspant de bekkenbodem niet helemaal. Daardoor plas je de blaas niet goed leeg en dat kan blaasontstekingen veroorzaken.’

Vies

Vooral bij benzinestations en de trein geven veel mensen de voorkeur om een stukje boven het toilet te hangen. Sommigen geven zelfs aan liever wild te plassen dan dat ze gebruik moeten maken van een vieze wc-bril.

Het tijdschrift zet kanttekeningen bij de toiletfobie van veel Nederlanders. De duwstang van een winkelwagentje zou namelijk een stuk minder hygiënisch zijn dan een openbare wc-bril.

• decency

Ik denk dat als je boven de wc hangt, niet genoeg uit kan plassen waardoor de blaasontsteking kan ontstaan. Ik moet je zeggen dat het treurig is bij de openbare wc's ondanks dat je soms toch veel moet betalen voor een plasje worden de wc's vaak niet schoon gemaakt. Kennen jullie het systeem in Duitsland, je gaat naar de wc, deze zijn keurig schoon, je betaald 50 eurocent en het bonnetje kun je weer inwisselen als je wat een kopje koffie of iets dergelijks besteld. Deze wc's zijn altijd keurig schoon, dus het kan wel. En ja, de winkelwagentjes…….

• Wilhelmina

Hoe doe jij dat dan bij een smerige w.c.-bril of pot-zonder-bril? :?

Ja, ik ken dat systeem in Duitsland met die bonnetjes. Vind het bijzonder ergelijk! ;(

Vind het systeem in Frankrijk veel prettiger. Daar hebben ze gratis openbare toiletten die meestal ook nog schoon zijn ook! :)

• decency

ik pak altijd een stuk wc papier die leg ik op de bril. Ik vind het systeem in Duitsland wel goed hoor, alles blijft netjes, Frankrijk ken ik niet. Ik heb er geen bezwaar tegen om iets te betalen voor het toiletbezoek maar ik heb een hekel aan die gore wc's En waar ik me ook altijd aan erger is dat het altijd rijen druk is bij de dames wc's !

• Annelies

precies prima systeem

• Paul

De duwstang van een winkelwagentje zit niet zo prettig lijkt me :D

• Nina2

Ken je het toiletsysteem in Frankrijk niet? Oeps, dan ontbreekt er iets aan je ontwikkeling…..

Hier is er eentje.

• serine

ha ja dat heb ik ook ontdekt vorige maand dat dit soort zaken daar een stuk beter geregeld zijn en zeker een stuk schoner…

zo en zo is er bij iedere P aan de snelweg ook een w.c en plaats waar je je hond even kan laten rennen.

• serine

jaja ziet er ook zo lekker fris uit….:D:D

• serine

is niet zo handig op zitten ook als je je behoefte wil doen :D:D