respect?

• decency

Dit art. las ik net in de Telegraaf bij “wat u zegt”

m'n mond viel open van verbazing, hebben wij niet altijd geleerd dat wij op moesten staan voor de anderen/ouderen/zwangeren e.d.?

……… Twee echtparen kwamen binnen ieder met twee kinderen in de leeftijd van 10 à 12 jaar. Die kinderen gingen vliegensvlug zitten en de ouders bleven staan… de hele reis naar Zuid-Limburg. O nee, ik zou mij bijna vergissen. Moe van het lange staan waagde een van de moeders het om op de armleuning van een van de stoelen te gaan zitten. Dat vond zoonlief echter niet goed en hij gebood haar te gaan staan wat zij natuurlijk ook deed. Dochterlief moest naar het toilet en de andere moeder ging heel even op haar plaats zitten, maar toen het kind terugkwam, stond ze direct op. En de vaders keken ernaar…

http://www.wuz.nl/artikel/54915707.treinervaring.html

• Petr@

Tja …… ik krijg de indruk dat er tegenwoordig heel vaak de “OP” bij het -voeden van de kinderen “vergeten” wordt :?

Triest :(

• miranda

Als die ouders zelf graag willen staan. Prima toch. Ze hebben hun kinderen niet opgevoed dus dan moeten ze dus staan. (Dit is dus cynisch bedoeld voor de snel aangebranden op dit prikbord)

• decency

hahahha ik moet je zeggen dat ik de kinderen altijd van de zitplaats afstuur op zo'n moment, zeker als het erg druk is. Als de kinderen erg klein zijn, kunnen ze makkelijk op schoot en anders maak je plaats voor ouderen e.d. Thuis heb ik ook een vaste plek die stoel is mijn stoel omdat ik last van de schouders heb kan ik moeilijk op de bank of leuningloze eettafel stoel zitten, als een van de kinderen op mijn stoel zitten, stuur ik ze er ook af.

Zou jij er wat van zeggen als je ziet dat een oudere vrouw moet staan terwijl er een kind een plek bezet houdt?

• Beheerder

Gelukkig heb ik dat probleem niet met onze meid. Die staat op voor ouderen, zwangeren, minder validen etc. en ze helpt ook nog eens met een deur open houden of helpen in en uit stappen.

• Beheerder

Ik zou er zeker wat van zeggen en dan ook laten zien hoe het wel moet.

• Annelies

Leuk hoor Adnil

Toch reis ik wel met de trein

Echt niet iedereen staat op

Ik ben 61 en nog wel fit, dus dat staan lukt nog wel

Maar als iemand voor mij opstaat vind ik wel leuk

In een bus vind ik het lastiger die schudt meer;)

• Beheerder

Je hebt ook helemaal gelijk. Ik zie at op mijn werk als mensen met de bus naar hun vliegtuig gebracht worden. Dat de minder validen die al niet zo stevig staan ook nog eens moeten blijven staan. ik loop die bus gewoon in en lift de validen op voor de minder validen. Wordt me niet in dank af genomen maar dat boeit mij weinig.

• purk

Toen ik een jaar of 16 was, stond ik op voor een oudere dame, deze gaf me een sneer niet normaal!

wie dacht ik in godsnaam wel wie ik was!

zo oud was ze niet ;)

• miranda

Ja is mij ook overkomen. Dus laten we de ouderen dan ook even opvoeden. Boven de 60 gewoon opstaan als U een plaats wordt aangeboden. Dat is fijn, want dan kun je zitten en al ben je nog kwiek en prima in staat om even te staan doe het dan voor je leeftijdsgenoten, die anders de volgende keer helemaal geen plaats meer aangeboden krijgen.