terug in de tijd .........

• Paul

vr 08 aug 2008, Vrouwen willen terug in de tijd

Vrouwen in Engeland hebben genoeg van het moderne leven in de 21e eeuw. De kredietcrisis, criminaliteit en de stress maakt dat ze terugwillen naar de jaren dertig, veertig en vijftig waarin het leven en helemaal het huwelijk nog eenvoudig waren.

Huisvrouwen willen terug naar vroeger.

Een heldere verdeling van rollen waarin de vrouw het huishouden regelt en de man geld in het laatje brengt, spreekt veel hedendaagse vrouwen weer aan, zo meldt de Daily Mail. Ze hebben geen zin in het gevecht om gelijkheid waar veel vrouwen tegenwoordig in zijn verwikkeld met hun echtgenoten.

Ook het geweld, egoisme en materialisme van nu doet vrouwen verlangen naar vroegere tijden.

wat vinden jullie hiervan ? zit wel wat in denk ik.

• Annelies

Zo leuk waren de jaren 50 niet

Wel is denk ik de criminaliteit toegenomen !

• serine

hij verdiend het meeste…en ik maak het meeste op….volgens mij is het hier prima verdeeld :D

• Beate

Er zijn volgens mij nog genoeg vrouwen die zo leven. Niets zelf beslissen, doen wat meneer de echtgenoot verlangt. Lekker makkelijk, hoef je niet zelf na te denken.

Nee hoor, niets voor mij. Ben blij en trots dat ik voor mezelf kan zorgen en daar geen man voor nodig heb.

• Nina2

Ik denk dat die vrouwen niet erg slim zijn daar in engeland.

Juist in de jaren dertig was de armoede gigantisch daar ( en niet alleen daar)wegens de crisisjaren (hoezo kredietcrisis nu? dat is nog peanuts vergeleken met toen)

En of de criminaliteit een stuk hoger daar is dan hier weet ik niet echt. De rol die Engeland speelt in de wereld roept veel weerstand op, dat heeft ongetwijfeld zijn neerslag in het verminderde gevoel van veiligheid daar.

De dagen dat de Bobby met alleen een wapenstok rondliep krijg je echt niet meer terug als de vrouwen terugkeren naar het aanrecht.

De stress die vrouwen ( en ook mannen) voelen komt m.i. ook omdat vrouwen nog steeds dubbele fulltime taken vervullen.

Familie in Australie vertelde dat hun leven er daar uitziet zoals het er in de jaren 50 /60 uitzag in Engeland. De mannen gaan na hun werk een pint pakken in de kroeg en komen niet zelden dronken thuis om een uur of 9.

Het aandeel werkende gehuwde vrouwen is daar veel lager dan in engeland of nederland en zij runnen het gezin vaak alleen. Net zoals hier in de jaren 50.

's Avonds gaan veel vrouwen een kaartje leggen of naar de Bingo. Brrr…Ik moet er niet aan denken.

Ik denk eerder dat een oplossing ligt in het korter werken van vrouwen én mannen. Samen zo'n 60 uur per week, dan heb je nog tijd over om met je kinderen door te brengen. En dan de broekriem aanhalen. Dat heet de tering naar de nering zetten.

Minder dure verre vliegvakanties of exclusieve merkkleding. Geen 2 auto's per gezin meer, geen dure mobieltjes, te dure woonhuizen , home makeovers, kunstborsten, loungesets, lcd screens, ipods en noem maar op.

Tenminste……als je echt last van stress krijgt heb je dat er wel voor over denk ik.

Maar die keuze heeft iedereen al lang natuurlijk.

Gr. Nina