Hulp bieden in Afrika

• DRH Holsted

Hallo dames,

Ik zit nu al een aantal maanden in Denemarken (DRH Holsted) en volg hier een training om over een paar maanden naar Malawi te vertrekken. Daar ga ik in een ontwikkelingsproject werken en lokale mensen ondersteunen in het geven van informatie over HIV/AIDS. Dat is daar echt een groot probleem en ik hoop dan echt, ook al is het maar een druppel op een gloeiende plaat, iets te kunnen doen voor de mensen daar. Ik heb mijn baan in NL opgegeven om dit te kunnen doen en ik weet dat veel mensen in mijn omgeving op hun voorhoofd tikten toen ik hun dat vertelde. Maar leven is voor mij meer dan een goed salaris (want dat had ik wel) en in luxe en comfort zijn. Ik vind het ook wel heel spannend om te kijken wat voor nieuwe ervaringen ik in Afrika ga op doen (en trouwens nu al op doe in Denemarken). Gaat het daar namelijk niet om in het leven: elke keer weer met een frisse blik naar dingen kijken en nieuwe ervaringen opdoen? Voor mij wel.

Ben benieuwd hoe andere mensen hier in staan!

• purk

Nou, ten eerste prachtig wat je ga doen daar, maar mijn neef is er geweest.

Hij hielp daar aids-weduwe om met kleine projecten weer wat op te bouwen, bv weefgetouwen, of bijenkorven.

Iedere maand doneerde ik, en nog vele met mij, geld.

Echter ze zijn terug. Mensen daar “willen”niet geholpen worden. Ze wilde wel een weefgetouw, om meteen weer door te verkopen, maar ze keken niet op langer termijn.

heel triest.

ieder geval, veel sterkte daar!

• Beate

Dapper, stoer en zinvol.

Geweldig dat je zoiets doet, terwijl je hier een luxeleventje hebt, of kunt hebben.

Het zal je leven ongetwijfeld verrijken en dat van anderen ook.

Heel veel succes ermee.

Groet,

Beate

• Nina2

Als dit een serieuze posting is, dan zou je eens moeten gaan kijken op de volgende site:

http://www.tvindalert.com/dapp_uk.htm

Het doet mij ook allemaal denken aan die oplichtersorganisatie Humana die voornamelijk in Zweden , Noorwegen en Denemarken opereerde. Zelfde layout van de websites.

Ook de firma Livingstone ( die laatst in het nieuws kwam wegens die 5 verkrachte meisjes) is niet onbesproken.

Ik zou eerst maar eens onderzoeken hoe het komt dat je zoveel moet betalen om vrijwilligerswerk te ‘mogen ’ doen.

Als je echt zulk werk wilt gaan doen, zoek dan eerst in Nederland uit welke mogelijkheden er bestaan via de nederlandse ontwikkelingssamenwerking.

Waarom heb je voor juist die deense organisatie gekozen?