roken in nederland OT

• Alie

Zo is het! Nederland het land waar je alleen betalen mag, werken + betalen

• noepie

Helaas is het in Belgïe ook zo………..

Betalen, betalen zelfs bij overlijden van een echtgeno(o)t(e) op je eigen huis.

noepie

• Swartdam

Of file belasting terwijl je geen auto hebt , duhhh , gr Bernadette

• Desiree2

heel goed alie ik ben nu in mijn 28ste week van niet roken

• Alie

klasse Desiree

• Desiree2

maar ik heb nu wel na 48 jaar te hebben gerookt COPD, en dat is wat minder, maar ja eigen schuld dikke bult

• Alie

Jeetje Desiree, heb je een rokerslong vreselijk, ik heb na verscheidene pogingen nu de knoop doorgehakt, t was een hel dat gestop, en dat roken blijft trekken t is net heroine ,ik wil mijn shotje dag 4 was vreselijk,

ik ga nooit meer beginnen want rokerslongen is heel erg,

en er komen steeds meer ziekten door het roken,

O ja ik zeg niet eigen schuld, wij zijn groot geworden met de rookwaren en sigaren op tafel met verjaardagen stond het blauw,

en ik ben gaan roken om lekker slank te blijven

zo deden mijn vriendinnen dat ook, en t was zo gezellig!!!!!

o ja al 2 kg aangekomen!

• LefRroem

jah in de shop mag je blowen maar niet roken

ookzo'n kromme regel en in cafe's enz niet roken

dan zeg ik NL stop dan meteen het sigaretten verkoop

als je toch nergens meer mag roken of heb ik het verkeerd?

• Beheerder

Ik ben een niet roker en heb heleboel rokers familie, vrienden en kenissen. Ik heb ze graag en vind het niet erg dat ze roken mits het maar niet in mijn huis is want dat is echt rook vrij. Reden dus dat ik geen bezoek meer krijg van de rokers.

Maar jeetje wat zij het een stel egoisten. Net en stel kleine kinderen die je hun speeltje af genoemn hebt. En maar klagen dat het roken hun afgenomen wordt en ze niet meer na een maaltijd mogen roken etc etc etc. Ik vind het smerig dat als ik aan het eten ben bv wokken want dan doe je er lang over dat er een sigaretje of zo tussen de bedrijven door opgestoken wordt. Maar nee zij vinden het normaal en het moet kunnen zeggen ze dan. Tja mogen dan de niet rokers ook een keertje in een rook vrij omgeving gaan uit eten of stappen?

Voor mijn part neem je rokers en rook vrije cafe's dan heb je voor beide partijen wel wat. Maar met de nieuwe wet heb je dan ook dat werknemers het recht hebben om te werken in een rook vrij omgeving dus……….

Als ik ga stappen met hun heb ik al die tijd gekozen voor de gezelligheid boven hun rook genot waar ik de volgende dag met migraine rond loop. Waarom kunnen dan de rokers niet een keertje rekening houden met de niet rokers ipv alleen maar aan hun zelf te denken.

Zo zijn we van het weekend weg geweest. 4 stellen waarvan er 1 stel rookt en het mooie hiervan was dat ze een sigaret opstaken in de buitenlucht en bij hun thuis toen we daar een afzakkertje zijn gaan nemen hebben ze gewoon gewacht tot we weg waren. Dat vond ik gewoon weg klasse terwijl we in hun eigen huis zaten en ze dus infeite gen rekening met ons hoefden te houden.

Hoe dan ook er zijn genoeg gaten in het rokers net want nu komen de rokers clubs te voorschijn als een legale club waar je echt lifd van moet zijn en gisteren hoorde ik dat ze het rokers geloof inmiddels ook al in het leven geroepen hebben. Want schending van godsdienst is niet toegestaan dus is er van het roken een godsdienst gemaakt met als regel roken en zuipen doe je voor god ipv bidden etc.

• Iso

In een shop mogen ze wel verkopen, maar geen of maar een hele kleine, een paar gram, voorraad hebben.

Telen mag ook niet.

Krom ja, want hoe moeten ze anders aan het produkt komen?

De regering werkt dus zelf ook direct mee aan illegale praktijken.

Ik ben het met iedereen eens die vindt dat een je geen last hoeft te hebben van iemand anders zijn gewoonten, maar wat er nu gebeurd is wel heel radicaal!

Ik heb ook al de strubbelingen gezien die dit oproept en weet bijna zeker dat deze maatregel slachtoffers zal geven, al zul je dat niet als zodanig vermeld zien staan maar eerder met als oorzaak genoemd een vechtpartij. Mensen die wat in de handen willen houden en daardoor eerder maar een vol glas nemen en dan in de auto stappen. Kan ook dodelijk zijn.

Het is toch ook idioot als men je zelfs nog verbiedt om in je eigen auto te roken?

Ik heb in mijn omgeving veel mensen verloren aan kanker, maar daarvan was het bijna altijd een andere vorm dan longkanker.

Moeten we het vrijen ook maar aan banden leggen, dat kan baarmoeder (hals)kanker veroorzaken.

Iso