emo momentje

• mv2boys

Kennen jullie dat ook?

Ga je zitten simmen omdat iemand je eindelijk begrijpt en niet gelijk een oordeel klaar heeft.

Heb een hele drukke zoon waarmee we binnen kort een adhd test gaan doen bij een kinderarts.

Vaak is de reactie van mensen: ach das de leeftijd, de mijne is ook druk.

Zelfs mijn moeder zegt dat het wel meevalt.

Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die ook zeggen dat hij wel extreem druk is.

Gisteren mijn hart uitgestort bij mijn tante, die begreep het helemaal en zei dat ik absoluut mijn eigen gevoel moest volgen.

Zei ook nog dat ik helemaal geen zeur was ( zo'n gevoel krijg je dan he) en dat het ook aan de mentaliteit van mijn moeder ligt. ( niet zeuren dan is het er niet)

Mijn moeder is verder een schat van een mens hoor maar hier begrijpt ze mij niet in.

Nou van die lieve woorden van mijn tante heb ik dus lekker een potje lopen huilen.

Lucht best op.

• roeli

ja, hebben we denk ik allemaal wel eens………maar sommige dingen kun je dan weer beter aan iemand vertellen die je niet té na staat, want als je écht iets kwijt wilt en je begrepen wilt voelen dan moet je wel alles eruit gooien. denk ik.soms vertel ik wel eens iets wat me hoog zit en dan zie ik aan de houding van die ander dat ze het liever niet horen, of er niet in geinteresseerd zijn. terwijl het belangrijkste dan nog eruit moet en dan denk je, laatmaar zitten. ben je alleen nog gefrustreerder.

mijn ouders waren kwaad over mijn scheiding vorig jaar, we konden er gewoon niet over praten en ze gingen me een beetje uit de weg, komen niet meer op bezoek en zulke kleine dingetjes. ik ga er iedere 2-3 weken even heen, heb ik mijn plicht gedaan. er zijn zoveel dingen uit te leggen maar ze willen het niet horen. ben met kerst en nieuwjaar niet langsgegaan maar eind januari wel en toen zei mijn moeder: wat geweest is is geweest, ik wil het er niet meer over hebben…..en ik heb nog 1000 vragen…….dus we doen alsof , spelen een spelletje alsof de werled in orde is. kan hier wel met mensen over praten maar die trekken partij. en dan is er opeens ergens waar ik moest wachten iemand met wie ik in gesprek kwam en opeens kwam het gewoon eruit. dat luchtte op, geen vooroordeel, geen goeie, alleen een luisterend oor. helemaal geweldig. dus ik kan je emo gevoel helemaal voelen. huilen kan ook heel erg lekker zijn. op zijn tijd moet je gewoon eens flink huilen. alles komt goed, voor jou, je zoon. prettige avond nog!!!

• mv2boys

Echt ontzettend bedankt voor je reactie.

Fijn om te weten dat je niet alleen staat met je gevoelens.

Hoop ook voor jou dat je af en toe je verhaal kwijt kunt bij iemand als je dat nodig hebt.

Heel veel succes en sterkte hiermee.

Jij ook een fijne avond.

• Tries

Weet je mama ik zeg wel eens was ie alleen maar druk……

Ik weet heel goed wat je bedoelt heb zelf ook een zoon met adhd

en echt tis helemaal niet makkelijk en je zal echt een olifante huid moeten maken

en ja als mensen dan wel snapen waar je het over hebt is dat heerlijk

Ik heb ook zo'n vriendin… waar ik alles bij kwijt kan heerlijk en vaak zelfs heel emo!

Maar ook hier mag je jouw gevoelens zeker delen

Wil je echt advies over adha en alles er om heen

Wil ik je het advies geven

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026

Het adhd prikbord

gr Tries

• mv2boys

Bedankt.

Heb er net op gekeken en herkende al veel verhalen.

Zal er zeker wat aan hebben.

• viviane

Hoi

Ik begrijp je emo moment de kritiek van mensen die het allemaal beter weten en constant met tips komen aandraven waar je op dat moment geen boodschap aan hebt

Iemand die geen adhd kind heeft kan zich dat niet inbeelden wat een geduld en wat het is zulk kind op te voeden en hoe vermoeiend dat kan zijn

Tof om iemand te vinden die een luisterend oor aanbiedt dat heb je nodig

Een goede raad blijf niet met je probleem zitten. Praat erover zoekt info op eventueel een praatgroep van ouders van adhd kinderen kan heel wat spanning ventileren. Het gevoel van niet alleen te zijn want nuttige tips kan de opvoeding iets aangenamer maken.

Ik heb ook een adhd kind. Ik voelde al lang aan dat er iets met mijn kind was toen was mijn kind 3 jaar

Ik stond alleen met dat gevoel en had constant het gevoel dat ik mijn kind niet kon opvoeden tot dat op 13 jaar het erger werd

Op de middelbare school hebben ze gezegd om mijn kind verder te onderzoeken en ja op 15 jarige leeftijd wist ik eindelijk wat ik al jaren aanvoelde adhd

Op dat moment had ik een gevoel eindelijk iemand die naar me luistert spijtig dat het zo laat constateert is geweest dan zou ik eerder met rilatine starten, therapie opstarten wat adhd en puberen is niet niks

In Nederland is er meer info dan in België denk ik

In België kan je eens gaan kijken website ZIT STIL in Wilrijk Antwerpen

Groeten

Viv

• mv2boys

echt bedankt.

Bij mijn zoontje is de adhd nog niet vastgesteld maar de huisarts zegt dat hij er wel veel symptomen van heeft.

Daarom moeten we 11 augustus naar het zkh.

We wachten het af.

Nogmaals bedankt voor je tips en ook succes met je eigen zoon.