geen grapje en doen!!!

• viviane

Onlangs was ik bij de kapper en je kent daar worden wat dingetjes verteld

Een oudere dame had op een programma over kuisen op een belgische zender gehoord dat je ramen kon lappen zonder strepen

Dat is een programma waar twee dames komen kuisen bij mensen die nooit kuisen.Als je kijkt komt er een gevoel van kokhalzen naar boven zo erg is dat gesteld bij sommige mensen.

Je doet een gepelde en doorgesneden ui in water (emmer of in de lavabo) en je kuis je ruiten

Dus ik dacht dat wil ik eens zien. Een opengesneden ui op je nachtkastje om je neus open te houden had ik al eens gehoord maar dit Het was eerder lachwekkend maar toch.

In mijn keuken heb ik een raam waar bij elke regenbui mijn ruiten heel erg vuil worden.

Zoals altijd neem ik een scheut ammoniak en dan met een krantenpapier of keukenrol droogwrijven tegen de strepen. Helaas met de zon op de ruiten zie ik altijd vlekken en strepen. Dus ik dacht proberen kan geen kwaad met die uien in dat water.Dus alleen water en mijn gepelde in de helft doorgesneden ui en kuisen maar.

En inderdaad als nu de zon op mijn ruiten schijnt geen enkele vlek en streep

Dus het is geen grap doen!!!!!

Ben eens benieuwd naar jullie reactie

Viviane

• decency

Hoi Viviane,

ik wist dat het waar was, ik doe dat al jaren zo. Veel mensen reageren hetzelfde als jij en denken dat het een fabeltje is. Er zijn zoveel van die rare dingen die werken. Zo adviseer ik altijd een ui te snipperen in een gaasje te doen en op een ontstoken oor te leggen, mensen reageren er altijd lachend op maar het wondermiddel helpt echt.

• decency

aanvulling: een sinasappel open snijden, kruidnagels de sinasappels steken, in een bakje met een klein laagje water in de vensterbank houdt wespen buiten de deur. Je kunt ze ook op de tuintafel zetten.

Zo zijn er nog wel veel meer dingen….

• viviane

Hoi

Toch al eentje die dat gelooft en toepast

Als je nog wat tipjes hebt altijd welkom

Die zullen ook bij tante Kaat in haar boekje staan denk ik

Doei

Viviane

• --->zoeff<---

tja ik doe al jaren met een ui me ramen lappen

• decency

Volgens mij werkt het ook nog eens tegen de vliegen poepjes, heb ik wel eens gehoord. Vliegen houden niet zo van de lucht van die uien… ik eigenlijk ook niet.

• serine

nog een tip? hoe je vliegen van je bumper afkrijgt zonder er de krassen in te trekken?

tip…baby met koorts…citroen uitpersen sokkjes erin dopen..en aantrekken..

beter als paracetamol ;)

zelf getest en werkt …

• decency

Zo deed mijn moeder vroeger bij koorts een beker warme melk met rum… zweten als een otter maar het werkte wel

En op de rooie babybilletjes deed ik altijd maizena poederen werkt beter dan talkpoeder.

Ik heb net de auto ramen weer gedaan met water en een ui ze glanzen weer als een spiegel. Voor de vliegen is een speciaal spul maar ik denk dat er ook een htk

(huis-tui-keuken) middel zal zijn.

Onkruis en alg uit de tuin? Gooi het aardappelnat erop.

Stoffen bank vol met honden haren? Gebruik een vochtige zeem.

Hondenharen op het vloerkleed, schraap deze eraf met de onderkant van je schoen, wel met rubber zool.

• viviane

Hoi

En ik die dacht met een nieuwtje te komen -:)

Ja een tip je voor haren van de kat op mijn plaid die op de zetel ligt is ook welkom

Ik ga al eens over de tapijt met de ruitenwisser (ruitenkuiser) en door dat rubbertje kan je de haren meetrekken maar het is een beestenjobke

ik probeer dat ook met een swabber of hoe noemen jullie dat maar dat is ook niet zo makkelijk

Alle tips zijn welkom

Doeii leuk weekend allemaal

Viviane

Ps Wanneer beginnen de koopjes in Nederland

Bij ons normaal 1 juli maar volgende week is er een soort braderij op de Meir in Antwerpen en dan geven ze al kortingen

Je ziet in België zijn wetten maar veel omzeilingen ik denk dat we daar goed in zijn beter dan raampjes lappen met uien dat weten we jaren te laat -:)

Viv

• Swartdam

Haha ,

Sinds we startpagina hebben , hebben we ook de meest makkelijke onderwerpen zoals huishouden startpagina .nl dus uien en ramen zijn daar te vinden en ook op het consuminderen .startpagina bord vind je dit soort tips , gr Bernadette