zoveelste koffie-onderzoek.......

• Paul

`t blijkt toch gezonder dan menigeen denkt, vooral voor vrouwen :

17 jun 2008, 07:53 |

'Koffie minder slecht dan gedacht'

WASHINGTON - Wie tot zes koppen koffie per dag drinkt, loopt geen gevaar daar vroeg aan dood te gaan. Sterker nog, bij middelbare vrouwen lijkt de kans op een vroeg einde door een hartaandoening dankzij het regelmatig drinken van koffie, zelfs af te nemen. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Madrid in Spanje, dat dinsdag gepubliceerd is.

Eerdere onderzoeken naar de consumptie van koffie gaven een wisselend beeld; soms bleken er voordelen, soms waren er nadelen. Naar nu blijkt is koffie dus minder ongezond dan tot nu toe werd gedacht, stellen de onderzoekers, die meer dan 120.000 mannen en vrouwen in de Verenigde Staten onderzochten.

Koffie bevat cafeïne, een verslavende en oppeppende stof. De onderzoekers denken dat deze stof zorgt voor de vermindering van het aantal hart- en vaatziektes onder koffiedrinkers.

bron : Telegraaf

• greet

hoi paul ,

dan neem ik nog maar een bakkie.

ik ben zelf een grote koffiedrinker en 8 bekers is voor mij normaal hoor.

ik ben echt verslaafd aan koffie.

groetjes greet

• Moos

Helaas, drink alleen thee, en dan ook nog alleen kruidenthee.

• Beheerder

Bij mij zorgt koffie en met name cappucino ervoor dat ik geen trek in eten krijg. Dus drink ik er maar niet al te veel van.

• purk

drink ut niet gelukkig;)

• purk

ow, lees het nu goed, drink ut niet, jammer gnoeg

• wana

ik hou t altijd op mijn eigen onderzoek en vond en vind t lekker spul

al heb ik wel eens geminderd omdat ik wel erg veel koffie dronk, nu zo'n vijf tot acht koppen per dag, koffie verkeerd dus met n sloot magere melk. ik vind t prima zo, onderzoek of niet.

er zijn mensen die alleen t eiwit eten, van wege chloresterol..dáág, gewoon n eitje

gewoon n kop koffie. goed of slecht wat onderzoeken spreken elkaar altijd tegen.

tis weer wachten op een onderzoek uit andere hoek waar t wel weer schadelijk voor is, koffiedrinken…

• Annelies

Heel verwarrend ,omdat dokters vaak zeggen, matig met alchohol en koffie

• Iso

Die bedoelen natuurlijk wanneer je alcohol in je koffie gebruikt..;-)

Iso

• Moira

Ach, of het nou goed is of niet, koffie helpt mij ontwaken. Ik ‘moet’ 's morgens echt 2 bakkies om een beetje op gang te komen.

Op een dag drink zo'n 4 bakkies. Wél drink ik tegenwoordig ‘s avonds thee, ik val niet meer zo snel in slaap als ik ’s avonds koffie gedronken heb. Had ik vroeger nooit last van. Zal de leeftijd wel zijn ;)

Groet, Moira