Latten.....

• Moos

Wie van jullie heeft een LAT relatie en bevalt dat? Ik heb dit dus zelf, merk als ik weer alleen thuis ben, mij een soort sipheid overvalt. Is dit herkenbaar. Ik heb alles hoor, prachtig huis, alles erop en eraan. Maar na een weekend bij mijn vriend moet ik weer zo vreselijk acclimatiseren. Daar baal ik van, en ben daar dan ook altijd bang voor, het moment dat ik de auto weer uitstap en zeg, tot snel, we bellen. De vragen waarom we niet samen wonen kan ik zelf beantwoorden en die zijn ook heel plausibel, maar toch…….

• Paul

• Beate

Met mijn ex heb ik eerst 10 jaar samengewoond, daarna zijn we gaan latten. Het alleenzijn beviel me zo goed, dat ik twee jaar later de relatie heb verbroken.

Ik denk dus dat het een goed teken is dat het bij jou nou net omgekeerd is.

Groetjes,

Beate

• anna.m

De meeste lat relaties in mijn omgeving zijn uiteindelijk toch in een samenwonen geeindigd .

Het geeft vaak onrust ,het heen en weer sjouwen van de spullen het is toch niet je eigen huis etc .

Als het om een of ander manier niet kan (het samenwonen )tja dan is het niet anders

Maar uiteindelijk ben ik na jaren van latten (2 huizen ) uiteindelijk toch gaan samenwonen (maar heb mijn huis wel jaren aangehouden )

Inmiddels zijn we 28 jaar bij elkaar en na het krijgen van kinderen (na 10 jaar latten ) zijn we na 19 jaar samen te zijn uiteindelijk toch ook maar getrouwd .

We zijn getrouwd omdat het makkelijker was (ieder keer alles bij de notaris vastleggen is ook niet alles en duur!)

succes Moos (maar ik kan mij jouw gevoel wel heel goed voorstellen ,na een lekker weekend kom je toch alleen thuis en moet je ,je weer helemaal omschakelen )

• Beheerder

Mijn man en ik hadden eerst ook een lat relatie. En omdat we als we weer in eigen huis waren zonder de relatie ons niet compleet voelden hebben we besloten om heel gauw samen te gaan wonen.

Na het overwegen ( viel niet veel te overwegen ) ben ik naar hem toe vertrokken omdat hij al meer dan 25 jar bij dezelfde baas werkte en ook al was het heel mooi waar ik woonde het niet de moeite waard was om 1.5 uur heen en terug te rijden voor zijn werk terwijl van zijn huis uit het nog geen 10 minuten was.

We hebben gen van 3-en ( onze dochter inclusief) er spijt van gehad.

• Moos

Gezien zijn situatie is het voor mij heel moeilijk erover te beginnen, maar ik merk dat het me dwars zit. Wij sjouwen niet met spullen enzo, ik heb daar een tandenborstel, en voor de rest heb ik een “weekend tas”om het zo maar te noemen. Mijn vriend is vanaf zijn 18e wees, en is gewend op zijn uppie te zijn. Hij woont ook nog steeds in het ouderlijk huis. Heeft 1 vriendin gehad waar ie in zijn ouderlij huis mee heeft samen gewoond. Das na 18 jaar fout gegaan en nu wil hij, denk ik, niemand meer toelaten. Das veilig lijkt het wel. Ik snap het heel goed hoor, wees, alleen, verlaten worden, …… hoe breng ik in godsnaam ter sprake dat ik wel meer wil. En ik heb geduld, want ik hou van hem met heel mijn hart. In hoeverre gaat het geduld en het begrip? Dat vraag ik me af. Begrip zonder meer, maar de rest? pffffffffff………..

• Beheerder

Het is nog jong en pril. wacht het even af en zet geen druk maar maak het wel bespreekbaar in die zin dat jij je leeg voelt als je thuis komt en hem niet zomaar in eens een knuffel kan geven of bij hme op schoot kan kruipen ( ik noem maar wat op)

Wie weet voelt hij hetzelfde en komt het tzt wel goed. Vaak hebben wij vrouwen meer de neiging van huisje boompje beestje. Nu was dat in mijn geval niet echt zo maar hij voelde zich zonder ons eenzaam en wilde weer en dan heel snel elven in de brouwerij thuis hebben.

We hebben hoe dan ook gewacht tot de zomer vakantie omdat ik onze dochter niet midden in een school jaar en na 3 mnd relatie van school af halen om te gaan samen wonen. We zijn nu bijna 7 jaar verder en nog altijd even happy.

• Moos

Nou jong en pril, ik ben 38 en hij is 49. Weet je, vanaf je 18e wees das een hele vervelende gebeurtenis, geen broers of zussen helemaal niets. Hij heeft eenmaal een vriendin gehad en voor hele lange tijd, maar zijn ouderlijk huis is hem heilig, en ik denk, maar dat mag ik ziet zeggen, dat ie gewoon de liefdesband niet meer aandurft. Geen familie helemaal niets, en mijn begrip is zo groot…..

• wana

ik mis t wel t latten, die stilte waar ik in kwam en dat sippe gevoel kon ik snel omzetten in ‘lekker alleen’ met muziek, lekker wat doen, koken voor mezelf en meer dingen doen die ik fijn vond om alleen te doen zoals bepaalde films kijken en vriendinnen over de vloer of gewoon genieten van de rust met n boek.

al samenwonend ben ik veel passiever geworden, tuurlijk doe ik al die dingen nog steeds maar zie mezelf in de toekomst best weer latten.

• annemoon

hallo,

ook ik lat (nu bijna 4maanden) vind het wel een gedoe maar wil nog niet anders, Ik ben nu ruim een 1/2 jaar gescheiden en heb 2 kinderen. Daarbij komt dat we 2 uur rijden van elkaar wonen. Samenwonen betekent dus dat mijn kinderen of zijn zoontje van school moeten veranderen en dat heeft de nodige impact natuurlijk. Een groot nadeel vind ik dat we niet zomaar even bij elkaar kunnen zijn. Wat erg aan mij knaagt, hij weet dat ook, dat ik het erg moeilijk vind hem te vertrouwen.

Dit ligt meer bij mij dan bij mijn vriend. Hij heeft voor mij een aantal korte relaties gehad en ik ben door mijn ex bedrogen; mijn ex wilde daten via chat en oa zocht hij toenadering tot mijn beste vriendin (volgens mijn ex en mijn beste vriendin) niet meer dan dat!!!! Het bleef bij een arm om elkaar heen, nee niet als gewone vrienden dat doen en (een poging tot) zoenen.

We willen beide graag snel samenwonen, zal ws ook snel gebeuren, ws binnen nu en einde van dit jaar. Mijn vriend is nu op reis voor zijn werk, merk dat ik hem erg mis, vind het moeilijk hem los te laten, hoef en wil me geen zorgen maken. Krijg net lief sms-je van hem “lieverd ik hou van je, ik bel je na de voetbal”……..

Latten daar heb ik dus wel ervaring mee, op zich prima, ik moet dingen alleen zelf een plekje geven. Vind het heerlijk om weekenden samen met hem te zijn, ik ga dan meestal daarna toe vanwege zijn dieren. Doordeweeks komt hij regelmatig voor 1 avond/nacht/ochtend naar mij.

groet en liefs,

Annemoon