dag dames

• roeli

hallo iedereen, ik meld me weer eens, heb lang niks van me laten horen maar wil jullie laten weten dat het heel goed met me gaat. vorig jaar om deze tijd was ik bezig met mijn scheiding. zo snel gaat 1 jaar voorbij. heb inmiddels ook een vriend, maar dat heb ik jullie geloof ik al laten weten. voel me heel goed in deze relatie. toen ik met hem uitging was het alsof ik hem al jaren kende en dat was wederzijds. bizarre is dat een van mijn overleden vrienden vroeger een van zijn buurjongens was. woon nog niet samen en dat gaat voorlopig ook nog niet gebeuren. hij komt gewoon braaf elke dag op bezoek en ik ga elk weekend naar hem omdat hij kinderen heeft. nou ja braaf…dat moeten jullie niet letterlijk nemen haha. ook bizar is dat ik een heel goede verstandhouding nu heb met mijn ex. maar niet in die mate dat ik hem terug zou willen.

ik heb jullie wel en wee niet helemaal meer gevolgd en had ook inlogproblemen. dus ik ben wel benieuwd hoe het met zoeff gaat?????

weet niet of ik me weer elke dag op het prikbord begeef, het is lente/zomer en dan wandel ik elke avond met mijn vriend en hond en drinken ergens iets, dan is de dag zo om.

• --->zoeff<---

tja hoe het met zoeff gaat … slecht dus

Zeer slecht nieuws

15 mei, 16:41, 150 x bekeken

Tja hoeveel kan een mens hebben vraag ik me wel eens af

Ik heb de uitslag gekregen van de erfelijkheid onderzoeken

Ten eerste de spierdystrofie daar konden ze verder niet veel van zeggen

Daar zal ik voor naar de neuroloog moeten en die moet verder onderzoek doen

Het is zo jammer als je mensen formulieren toe stuurt die niet worden terug gestuurd en zo het onderzoek voor mij een stuk lastiger en moeilijker maken

Anders had ik daar dus vandaag ook een stuk meer duidelijkheid over gehad

Oke dan nu deel 2 het onderzoek naar erfelijkheid van de borstkanker

Er is dus een mutatie gevonden in het BRCA2 gen gevonden

Dit houd dus in, dat het inderdaad erfelijke borstkanker betreft

Wat houd dit voor ons in:

De kans dat ik nog een keer borstkanker krijg is 60% dus heel hoog

De kans dat ik eierstokkanker krijg is 20% dus ook vrij hoog en dat is ook nog eens moeilijk te ontdekken in het begin stadium

Verder zal Anouschka heel goed in de gaten gehouden moeten worden van af 17 a 18 jaar

En kan dit dus ook gevolgen voor haar hebben

Verder kan het ook gevolgen hebben voor mijn verdere familie maar dat is pas voor latere zorg, ik vind mezelf nu even belangrijker

(mocht er familie mee lezen en je hebt vragen kun je me bellen)

Wat er nu gaat gebeuren :

Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts

Ik een verwijzing voorde neuroloog halen voor de spierdystrofie

Dan een verwijzing voor de gynaecoloog voor verwijdering van de eierstokken

Daarna moet ik een afspraak maken met de chirurg voor het verwijderen van de andere borst

Dan een afspraak met de plastisch chirurg hoe nu verder met reconstructie wachten we en gaan ze dadelijk tegelijk op of gaan we gewoon door

Ik dacht wat rust te hebben gekregen maar we gaan weer in alle hevigheid door

Ons leven lijkt op het moment wel een achtbaan

dinsdag word ik om 7.05 opgenomen voor de amputatie van me borst

en de tweede helft van augiustus volgt de eierstok en eileider verwijdering

• greet

hoi zoeff,

ik krijg er een brok van in mijn keel.

wens je alle sterkte en ik houd je hyves in de gaten.

hoeveel narigheid kan een mens hebben dan je dan.

sterkte voor jouw en je gezin.

groetjes greet

• greet

hoi roeli,

fijn dat het zo goed met je gaat.

en inderdaad de tijd is erg snel gegaan wens je alle goeds toe.

groetjes greet

• roeli

hoi zoeff.

schrik er een beetje van, beetje veel zelfs. hoop dat je er toch weer bovenop kunt komen. mijn ex-schoonzussen hebben preventief hun borsten moeten laten weghalen omdat ze ook met een agressief gen in de familie zaten, ze hadden 98 % kans op borstkanker, dat is nu terug gebracht naar 30 % of zo iets. mijn ex kan ook borstkanker krijgen, 20% kans. en natuurlijk moeten alle dochters en nichtjes ook elk jaar onder de scan. mijn ex-schoonzussen zijn nu 3 jaar verder en hebben diepe dalen gekend, mar zijn nu blij dat ze de stap gezet hebben, ook hebben ze nieuwe borsten, helemaal compleet en mooi. maar er zullen nog vele operaties volgens, want soms hangt de ene lager dan de andere enz. ook is het een feit dat ze dan misschien geen borstkanker zullen krijgen, er wel een andere vorm de kop op kan steken, dus hun hele verdere leven hebben ze dat toch in hun achterhoofd.

wens je alle kracht toe om van elke dag toch iets moois te maken.

• roeli

ja waar blijft de tijd, alles lijkt alleen maar sneller te gaan.

ik heb een prima leven nu, ware het niet dat mijn ouders er nog steeds moeite mee hebben dat ik mijn man heb gevraagd te vertrekken destijds.

alle mensen in mijn omgeving zeggen dat ik goed gedaan heb, ze hebben me nog nooit horen lachen zoals ik nu lach, mijn gezicht is meer ontspannen en ik schijn vriendelijker over te komen. op mijn werk zeggen ze dat ik dezelfde ben, maar ook weer niet. ik zie er goed uit blabla. alleen hebben mijn ouders dit nog nooit tegen me gezegd. en dat komt hard aan. de hele famile ziet/zegt het en zij doen net alsof er niks veranderd is, praten er ook niet over enz. ze weten dat ik een vriend heb, maar hebben hem nog niet gezien en ik heb er momenteel geen behoeft aan hem voor te stellen. op 1 januari heeft mijn moeder tegen me gezegd: wat gebeurt is is gebeurt en ik wil het er niet meer over hebben. jammer want ik had nog 1000 vragen. en voor de rest geniet ik zoveel mogelijk met deze mooie man, hij fluit me terug als ik mezelf voorbij ren, doet zijn mond open als hij nee bedoelt, heeft altijd leuke plannetjes en ook stil zijn is prettig met hem. en schenkt me regelmatig mooire witte rozen………….wordt ik steeds weer stil van.

• --->zoeff<---

we komen der wel t kost alleen ff wat meer tijd denk ik

• greet

hoi roeli,

natuurlijk doet het pijn als je ouders je niet steunen.

maar het aller belangrijkste is dat jij nu gelukkig bent.

dat heeft jou ook moeite gekost en pijn.

leef je leven en koester je geluk.

groeten greet

• roeli

en dat doe ik ook, zeker weten.

prettig weekend, ga naar mijn vriendje

• ellen s

he zoefie

ik lees net toevallig dat je ziek bent

dat wist ik niet!! (kom niet zo vaak prikken)

ik heb je adres nog

ik zal je nog eens wat boekie's sturen!!

veel sterkte hoor!!!