Zeilsters Nina Keijzer en Claire Blom op eigen kracht richting Rio

  • Doortje Briedé

    Zeilsters Nina Keijzer uit Alphen aan den Rijn en Claire Blom uit Den Haag zijn hard op weg naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Dat doen ze helemaal op eigen kracht, want de zeilbond besloot een ander duo in de 49er FX-klasse te steunen.

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Ze moet vier en een halve minuut sneller zijn dan ooit tevoren. Dat is de opdracht voor atlete Andrea Deelstra (30) uit Dwingeloo. Over anderhalve week tijdens de marathon van Berlijn doet ze haar eerste olympische limietpoging. 

    Als Deelstra onder de 2 uur en 28 minuten loopt is ze er volgend jaar zomer bij tijdens de Olympische Spelen van Rio de Janeiro. En het is meteen erop of eronder. Want nog een marathon zou niet passen in een ideale voorbereiding op de Spelen van Brazilië.

    Lees verder op youtube.com

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Van der Breggen: ik weet nu dat goud in Rio mogelijk is

    Voor de WK-tijdrit wist Anna van der Breggen niet goed waar ze stond. Nu ze een zilveren plak op zak heeft, weet ze zeker dat ze bij de wereldtop hoort. “Ik weet nu waar ik sta en dat het kan.”

    Van der Breggen doelt daarmee op olympisch goud volgend jaar in Rio. Dat parkoers ligt haar meer dan die van deze WK. “Ik hou van klimmetjes erin en afwisseling. Ik kijk uit naar de Spelen.”

    Lees verder en bekijk video op nos.nl

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Jessica Blaszka: eerste Nederlandse worstelaarster op OS

    Worstelaarster Jessica Blaszka is 23 jaar, komt uit Landgraaf, maar woont en traint in Zweden, bij de nationale ploeg. Ze kreeg de worstelgenen van haar vader en ooms, werd Europees kampioen bij de junioren in 2007, 2008 en 2009 en baarde begin september opzien met een derde plaats op de WK.

    Dankzij die knappe bronzen klassering op de WK in Las Vegas weet Blaszka zich verzekerd van een ticket voor de Olympische Spelen van 2016. Ze komt uit in de klasse tot 48 kilogram.

    Lees verder en bekijk video op nos.nl

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    De prestatie van marathonloopster Andrea Deelstra uit Dwingeloo zorgde gisteren voor lovende reacties uit de sportwereld.

    Ze verpulverde haar persoonlijk record met bijna zes minuten en was met de vijfde plaats de beste Europese vrouw in de einduitslag. De 30-jarige atlete plaatste zich tijdens de marathon van Berlijn voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

    Lees verder op youtube.com

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Volleybalsters stapje voor stapje richting Rio

    One small step. Dat zou het winnen van het EK zijn voor de Nederlandse volleybalsters. De titel in eigen land is natuurlijk mooi, maar daarmee is het hoofddoel nog lang niet bereikt: plaatsing voor de Olympische Spelen in Rio. De Europese titel geeft namelijk geen recht op deelname aan de Spelen van volgend jaar.

    Het olympisch traject is lang. De eerste stap lijkt al wel gezet op dit EK. Oranje heeft zich met het plaatsen voor de kwartfinales maandagavond al nagenoeg verzekerd van een plek bij de eerste acht op de Europese ranglijst. Voordat het EK begon stond Nederland al zevende.

    Lees verder op nos.nl

    Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

    Nederlandse turnsters na veertig jaar terug op Olympische Spelen

    De Nederlandse turnsters hebben zich voor het eerst sinds 1976 als team rechtstreeks geplaatst voor de Olympische Spelen. De Nederlandse ploeg presteerde bij de WK in Glasgow in de kwalificatie boven verwachting met de achtste plaats.

    Het Nederlandse team bestond uit Eythora Thorsdottir, Mara Titarsolej, Lisa Top, Tisha Volleman, Lieke Wevers en Sanne Wevers.

    Lees verder en bekijk video op nos.nl

    Doortje Briedé-Bultman