Germijn Heijnen heeft de zevende editie van de Vrouwentriathlon in Beesd op haar naam geschreven. De Utrechtse was met een tijd van 1.09.35 de concurrentie op de 1/8e te snel af. Winnares op de korte afstand (1/16e) werd Margo Rijkee-Hoek uit Berkel en Rodenrijs. Lange tijd zag het ernaar uit dat Marloes Nieberg de titel zou pakken, maar zij koos na de wisselzone het verkeerde loopparcours en kreeg een DNF achter haar naam. De Vrouwentriathlon vond zondag 16 augustus plaats op en rond camping Betuwestrand in Beesd.

Heijnen zette een sterke wedstrijd neer. De triatlete kwam bij de tweede startserie van de 1/8e afstand als eerste uit het water. “Ook het fietsen ging voor mijn gevoel wel aardig. Het looponderdeel echter vond ik heel erg zwaar. Tweede werd Adrienne Evers uit Amersfoort. Beide dames kennen elkaar van de triathloncompetitie in de 2eDivisie. Heijnen komt daarin uit voor het team van Hellas, Evers is lid van het Vrouwentriathlon-Siosportteam. Evers: “Het was een superwedstrijd, ik ben tweede geworden! Het zwemonderdeel – mijn zwakste onderdeel – ging heel erg goed. Tijdens het fietsen kon ik een aantal tegenstanders inhalen.” Toen zij in de wisselzone van het publiek hoorde dat ze derde lag, besloot ze er een schepje bovenop te doen. “Ik heb er nog één in kunnen halen. Maar de afstand tussen mij en winnares Germijn bleef hetzelfde.”

Lees verder op vrouwentriathlon.nl

Doortje Briedé-Bultman