ver van mijn bed

  • purk

    als ik het stukje “noodlot”lees, is mijn eerste zeer korte reactie dat ik moet lachen!

    Tuurlijk is het heel erg triest voor die vrouw, en nabestaanden, maar kan er niks aan doen.

    Er is echt een heel hoop ellende in de wereld, wat mij zeer betreurt, maar als het mij werkelijk aan het hart zou gaan, zou ik me meer betrokken moeten opstellen.

    Neem de hongersnood ergens in Afrika. Ik stop echt in iedere collectantenbus een paar euro, weet soms nieteens waarin of waarvoor.

    Als zo'n bus verzegeld is, zal het goed zijn.

    In strijen is 1 straatkrantverkoper, die krijgt altijd wat van me, maar om nou te zeggen dat ik wakker ligt van ellende in de wereld? nou, niet echt. Ben ik de enige?

    Heb al genoeg sorem aan mij eigen haggie, en dierbare om me heen

  • Hyperactief A-P

    De emotie verdriet en angst zijn net zo besmettelijk als besmettelijk ziekten Purk. Let op ik gooi die emoties dus niet op één hoop met ziekten, maar bedoel dat als je jezelf alles persoonlijk aan zou trekken, die tol op de lange duur uiteindelijk je gezondheid of zelfs je eigen leven kan kosten. Dat is op vele vlakken bewezen.

    Eén wet van de grote machthebbers op deze aardbol zegt niet voor niets:

    BLIJF UIT DE BUURT VAN AL, WIE ONGELUKKIG IS OF ALTIJD PECH HEEFTU kunt doodgaan aan de ellende van iemand anders - emoties zijn zo besmettelijk als ziekten . U kunt denken dat u een drenkeling helpt, maar u brengt uw eigen ondergang dichterbij. De ongelukkigen trekken trekken het ongeluk soms aan, maar ze zullen het altijd over u afroepen. Ga om met mensen die gelukkig en gefortuneerd zijn.

    Het noodlot bestaat niet, alles is net als met de natuurwetten oorzaak en gevolg. Het taboe rondt de dood moet maar eens opgeheven worden, het hoort erbij als afsluiting van het aardse leven.;) En ik moest ook lachen omdat bericht, want hoe je het wend of keert, het is een aparte hereniging.:D En er zullen altijd azijnpissers blijven die alles zwartgallig blijven zien, maar je weet nu hoe de groten op de aarde daar tegenaan kijken, of beter gezegt voor waarschuwen. Groetjes v Hyperactief:)

  • Tries

    verdriet en vreugde liggen erg dicht bij elkaar, ookal zijn het 2 verschillende gevoelens

    gr Tries

  • Poek

    Welk stukje `noodlot` is dat. Nee, ik lig ook niet wakker van de ellende op de wereld, heb al meer dan genoeg aan mezelf. Niet dat ik ellendig ben, maar moet ook hard werken om het een beetje leuk te hebben. Ik wil wel graag mensen die ik van nabij ken helpen met kleine of grote diensten.

  • Swartdam

    Wakker lig ik niet van de ellende wereldwijd , maar ik voel me wel giga betrokken ,gr Bernadette

  • Tries

    Precies dan zou ik niet meer slapen….

    Maar betrokken zeker weten…. en als we dat nou alle….

    maar verander de wereld begin bij me zelf!

    gr Tries

  • Hyperactief A-P

    Genie en waanzin liggen ook dicht bij elkaar Tries.;) Groetjes v Hyperactief

  • Tries

    vooral in de winter! ;)

    Tries

  • purk

    ja, idd. Ik ben echt wel een behulpzaam mens, enorm eigenlijk.

    Maar dan voor mensen die om mij heen zijn.

    Daar is het soms al ellendig genoeg!

  • Babette1975

    Het is idd triest hoe het in de wereld is gesteld.

    Overal oorlogen mensen die het niet makkelijk hebben en honger lijden.

    Maar hier in nederland hebben we het relatief goed als je naar de landen om je heen kijkt. Maar ook weer niet zo heel erg goed want dan zouden er geen voedselbanken hoeven te zijn. Geven aan collectanten doen wij niet we hebben het niet super ruim om zomaar te geven aan allerlei goede doelen.

    En ook al zouden wij dat wel hebben dan doe ik het ook niet.

    Voor je het weet geef je zo een paar tientjes weg als je alles bij elkaar op zou tellen. Bovendien er zijn zoveel goede doelen dat ik echt niet daaruit kan kiezen.

    Dus zover van ons bed is de ellende niet purk, alleen willen de mensen dat niet zien. Eerst hier maar is de boel goed hebben en dan de rest. Wat in het buitenland gebeurd is erg maar veel mensen steken hun kop in het zand als het over armoede gaat. Want dat komt wel degelijk voor in nederland.