grote -kleine man

  • Swartdam

    Het zou je maar gebeuren …….

    Je staat op het punt om de geschiedenis te herschrijven door wrs de eerste zwarte president te worden van het machtigste land ter wereld en je oma overlijd .

    Die zoals jezelf beweerde de belangrijkste persoon was in je leven en door haar inzet je tot deze positie heeft gebracht .

    Wat moet dit een dag voor je zijn … Afgezien van alle mediagekte , alle speculaties en voorspellingen is dit toch wel een bizarre situatie . Want nu zal er vooral gekeken worden naar de mens Obama .

    Amerika een strange country , gr Bernadette

  • decency

    Het is en blijft toch maar een mens he? Zag je bij die meneer toch ook die mee deed bij Het beste Idee van Nederland, zijn uitvinding heeft wel gewonnen maar kon het zelf niet mee maken… misschien van boven. Verkiezingen in Amerika lijken soms wel een beerput die aan alle kanten open getrokken wordt, elke misstap wordt overduidelijk in de media beoordeeld en ver-oordeeld. Misschien gaan de mensen nu wel op hem stemmen uit medelij?? En Amerika…. het blijft een raar land.

  • Hyperactief A-P

    Wie weet is het wel goed dat zijn oma al die vuiligheid die nog komen gaat niet meekrijgt Bernadette. Het maakt niets uit wie wint, een stukje naar links of een stukje naar rechts, ongeacht wie dat overschrijd en de echte machthebbers achter de coulisse in de wielen rijden, die lopen een groot risico opeens van het toneel te verdwijnen. Kennedy en Lincoln zijn duidelijke voorbeelden waar nog veel vraagtekens rond hangen. Een week voor het moordcomplot op Obama ontdekt werd, had ik toevallig met een buschauffeur een gesprek over de verkiezingen, waarbij die buschauffeur tegen mij zei, van ik heb het idee als Obama gekozen wordt, hij de volgende president is die om zeep geholpen wordt. Ik hoop het niet, maar zo'n onheilspellend voorgevoel heb ik ook al een tijdje… Groetjes v Hyperactief

  • Alie

    Ik hoop dat hij zijn 4 jaar krijgt, dat gun ik hem ik ben blij met de democraat,, maar ja t is inderdaad afwachten, ik vond Kennedy ook zo leuk, maar toen was ik nog jong!

  • Hyperactief A-P

    Zoals ik al zei hoop ik dat mijn voorgevoel niet uitkomt Alie. Bij Kennedy zijn er nog heel veel vraagtekens, maar de officiële papieren vallen onder staatsgeheim, en komen pas vrij als alle direct betrokkenen op het kerkhof liggen. Met de aanslag op 9/ 11 precies hetzelfde verhaal. Wij gaan dat niet meer meemaken mocht blijken dat het aanval was met voorkennis. Pearl Harbor heb ik nog geleerd op school als zijnde een verassingsaanval, tegenwoordig is bekend dat men ruim van te voren op de hoogte was, maar een aanval uitkwam om de mening van de publieke opinie te keren. Van hogere hand wilde men zich in de W.O. II mengen, maar het volk niet. Door die aanval niet af te slaan, veranderde de mening van de woedende Amerikanen destijds in wraak oftewel vergelding door wel die oorlog in te gaan. Onderstaand oude gezegde vindt ik daarom zo waar en zo goed:

    Het valt maar al te gemakkelijk in te zien dat de ongelukkige mensen in het verleden leefden uit een onjuiste, zelfs absurde levens- en wereldbeschouwing; dit kan er toe leiden dat wij te kort schieten in passende eerbied voor hen, en dat wij vergeten dat de historici van de toekomst erop zullen wijzen dat ook wij met mythes leefden. Herbert J. Muller

    Als kanttekening wil ik daar nog bij plaatsen, dat mensen vroeger minder middelen hadden om dingen uit te zoeken dan nu. Maar al die middelen hebben deze maatschappij geestelijk niet rijker gemaakt, dat blijkt. Groetjes v hyperactief A-P.

  • Swartdam

    Afgezien van alle doemscenario.s die zouden kunnen gebeuren blijft pal overeind staan dat zo,n vijftig jaar geleden je op zijn minst keihard in je gezicht werd uitgelachen als voorspeld werd dat er nu een zwarte president de machtigste man ter wereld zou zijn , gr Bernadette

  • Desiree2

    ik hoop dat hij 8 jaar de tijd krijgt om een en ander op de rails te zetten en gun hem een heel lang leven

  • Hyperactief A-P

    Absoluut Bernadette, maar de overgrote meerderheid van het volk weet niet precies hoe de politiek werkt. Er zijn mensen met giga verwachtingen die gewoon niet waargemaakt kunnen worden. Als mensen echt een ander Amerika willen hebben, zullen ze allereerst zelf moeten veranderen. De financiële crisis is even op de achtergrond beland, maar de staatsschuld die de Amerikanen hebben kan van zijn levensdage niet afbetaald worden. De financiële touwtjes zit zoals jij ook weet achter de schermen. En op die mannen die echt aan de touwtjes trekken is geen democratische controle, daar zitten onveranderd dezelfde mensen waar ook Obama afhankelijk van is… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief A-P

    Wie hoopt dat niet Desiree2, maar als het feestgedruis in Amerika en andere landen geluwd is, wordt Obama met de keiharde werkelijkheid geconfronteerd. En de erfenis Bush heeft dat er niet beter opgemaakt, de Amerikanen zijn financieel gezien bankroet !!! Groetjes v Hyperactief A-P.

  • Tries

    whahwha wie wel tis net Russisch Roulette

    Kom op beetje hoop moet men hebben, anders stort de boel pas echt in, en zullen we terug naar de oertijd moeten, ieder voor zich!

    Voor het eerst een zwarte president!!!! das heel wat… tekenen voor verandering!

    net wat det zei 50 jaar nou ik durf te zeggen 5 jaar….. dat men zou lachen!!!!

    Ik moet zeggen ik ben blij! blij i de vorm wat hij zeg te willen al zou er 30% van worden waar gemaakt geweldig! veranderingen kunnen niet op 1 dag gaan, jaren over heen…. zal 1-0 1- 1 worden en ook misschien 1-2 enz voor de mannen makkelijk te houden! ;)

    Tries