Wanbetalers zorgverzekering harder aangepakt

  • ABS

    Wanbetalers zorgverzekering harder aangepakt

    Verzekerden die de kosten van hun ziektekostenverzekering niet betalen, worden volgend jaar harder aangepakt. Het achterstallige geld wordt via de werkgever of uitkeringsinstantie geïnd. De zorgpremie wordt ingehouden en in het uiterste geval kan er beslag worden gelegd op de inboedel of de auto van de klant.

    Het College van Zorgverzekeringen (CVZ) heeft dat donderdag bekendgemaakt. Het is nog niet bekend wanneer volgend jaar het nieuwe regime ingaat. Het parlement moet daarover nog beslissen.

    Tot nu toe werden de wanbetalers achter de vodden gezeten door de zorgverzekeraars. In 2009 gaat het CVZ de incasso overnemen bij wanbetalers die langer dan zes maanden geen premie hebben betaald.

    Bron:

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2333027/__Hardere_aanpak_wanbetalers_zorgverzekering__.html

  • Hyperactief A-P

    Hoi ABS, veel mensen sluiten het liefst hun ogen voor wat er echt gaande is. Als je oplossingen aandraagt buiten het officiële circuit om dan krijg je de anti kwakzalververeniging op je nek. Kijk maar met de zaak van Sylvia Millecam. De hele berichtgeving daarom heen druipt van de stemmingmakerij en halve berichtgeving. Maar veel alternatieve methoden zouden de kosten van deze premies in gunstige zin kunnen beïnvloeden, want daar zit het probleem.

    Daarnaast vindt ik het bericht in de Telegraaf nog onnodig stemmingmakend ook, die de gemiddelde massa aldaar blindelings overneemt. Ik doel daarmee op uitspraken dat het veel allochtonen betreft. Wat heeft dat voor een nieuwswaarde ??? Veel allochtonen (Ik vind het trouwens een pokkewoord, want het zijn gewoon mensen van hetzelfde vlees en bloed als ieder ander) zitten juist in een armoede situatie. En van een kale kip kun je geen veren plukken.

    Ik vindt het bijna nog lachwekkend worden deze zogenaamde keiharde aanpak. Want waar niets te halen valt lopen de kosten verder op. Lijkenpikkers als deurwaarders en incassobureau's zullen er wel bij varen. Maar betaald is er nog steeds niets. Wat rechters dan waarschijnlijk rest is nog keihardere aanpak door gevangenisstraf op te leggen. En dan … zijn ze niet alleen nog duurder uit, maar dan ben je gratis ziektekosten verzekerd bij Justitie… Welkom, dat is Vernederland anno 2008… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief A-P

    En dan … zijn ze niet alleen nog duurder uit, maar dan ben je gratis ziektekosten verzekerd bij Justitie…

    Met “ze” bedoel ik de bedenkers hiervan, want was het maar “ze”, maar dat is natuurlijk “we”, want wij betalen met zijn allen de rekening van deze “geleerden”… Groetjes v Hyperactief

  • charlene

    Aanpakken die handel ik moet ook me kosten betalen.Ke kan gewoon niet onverzekerd rondlopen.Het is een berg geld dat wel regelen ze maar een betalingstermijn.Iedereen moet dit ophoesten dus pak de wanbetalers ook maar aan.Als je geen huur betaald ga je eruit.Klinkt hard maar het is wel zo.

  • decency

    zij zei, die net herstellend is van een herstel-operatie :)

    Ik moet je zeggen dat het elke maand een rip uit m'n lijf is die ziekenfonds maar dat is met alle verzekeringen, als ik geen brand verzekering heb en er breekt brand uit, krijg ik ook niet betaald, krijgen we dat straks met de ziekenfonds net zo? Niet betalen is niet behandelen??

  • Hyperactief A-P

    Nogmaals, ik zei als er niets te halen is dan houdt het op. En zoals ook al in de armoede discussie meer dan eens ter sprake kwam, kunnen mensen buiten hun schuld om in de financiële problemen komen. Dat zullen hele legers die dachten dat hun bedje gespreid was nu met de financiële crisis aan den lijve ondervinden… En waar wel wat te halen valt zal dat ook zeker gebeuren, maar oordeel niet te snel over anderen. Dit ziektekostensysteem heeft alleen de meer vermogenden bevoordeelt… Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Als mensen die bijvoorbeeld hun huis met een hoop schuld zijn kwijt geraakt door onheil van buitenaf, en ze moeten keuzes maken om hun schulden af te betalen, wie ben jij dan om de ziektekostenverzekeraars boven andere schuldeisers te plaatsen :?

  • Hyperactief A-P

    Als je het antwoordt op je vraag wil hebben, dan is het aan te bevelen om deze documentaire eens te gaan bekijken Decency.

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=2955&t=2955 Groetjes v Hyperactief

  • Swartdam

    Maar veel alternatieve methoden zouden de kosten van deze premies in gunstige zin kunnen beïnvloeden, want daar zit het probleem aldus Hyper …..

    Sorrie maar weet je wat het alternatieve circuit kost ??????? Nou daar schrik je echt van achterover . Ik dacht daar ook van beter te worden , maar schrok me rot toen ik de rekening gepresenteerd krijgt . Daarbij klopt er zo weing van mijn inwendige ik dat ik nog jaren lang bij deze alternatieve geneesheer blijf … denk ik , tenzij ik ineens mijzelf genezen verklaar , groetjes Bernadette

  • Hyperactief A-P

    Aan alles hangt een prijskaartje Bernadette, maar als ik alleen maar de alternatieve methode tegen eczeem vergelijk met de reguliere. Dan is de reguliere een gebed zonder eind, met een zalfje zus en een zalfje zo, wat tot in de lengte van de dagen vergoed wordt, terwijl het alleen de kas van de farmaceuten spekt. De alternatieve methode waar veel mensen naar toe gingen, bestrijde het probleem van binnenuit, en mensen waren er vanaf. Dat werd toen dus niet vergoed, en dat bedoel ik. Alles wat kostenbesparend is, zou men met twee handen aan moeten pakken.

    Zo zijn er meer beproefde methoden die beter kunnen werken, waaronder acupunctuur. Maar pas op kijk uit, want dan krijg je de antikwakzalvers op je nek, wordt je genomineerd alsof je één of andere niet deugende crimineel bent etc. En vergis je niet in de macht van dat clubje, want Justitie had in 2006 al besloten om Jomanda en de alternatieve artsen niet te vervolgen wegens gebrek aan bewijs. Toch schijnt de anti kwakbeweging boven het O.M. te staan, want ze hebben deze 7 jaar oude zaak opnieuw op de rol van Justitie gekregen… Oftewel hier spelen andere belangen… Groetjes v Hyperactief

  • serine

    tja bij mij gaan die dingen automatisch..wij hebben geen achterstallige rekeningen

    maar ehhhh….er zijn zat mensen die het gewoon niet op kunnen brengen.

    moet je nou zien hoe duur dat is geworden…

    je kan de rekening opschroeven en meer geld gaan eisen en het ook nog verplichten om te betalen…

    maar dat betekend niet dat iedereen dat ook KAN betalen.

    ze kunnen een bedrag eisen wat ze willen…maar niet iedereen heeft dat

    niet iedereen leeft in de luxe positie…om net als mij de schouders op te halen en te denken t zal wel…

    sommige mensen zitten echt in de problemen nu.

    jij mag hopen voor jezelf dat jij niet in die posite komt zoals die mensen…ouderen en chronische zieken…waarbij je rekeningen gewoon soms niet kan betalen omdat je dan domweg geen vreten hebt…

    kijken hoe jij het vind als mensen zo over jou gaan praten?of op straat word gezet..

    en jij bij de voedsel bank of leger des heils aan mag gaan kloppen.

    koester het feit maar dat je NOG in deze luxe positie zit..t kan over een jaar wel anders zijn.

    maar een beetje respect voor diegene die elke maand in de problemen zitten mag je wel hebben denk ik.