geloven? zesde zintuig?

  • viviane

    Ik heb het filmpje niet gezien dus geen oordeel daarover

    Nu ik ben een vrijzinnig iemand met respect voor ieders geloof.

    Ik ben van mening als we als mens ons goed gedragen het nodige respect voor elkaar heeft en elkaars mening trachten te respecteren en niet te overhalen met geweld dan zou de wereld er al leuker uitzien zou zie ik het geloof van de mens

    Nu mijn volgende vraag is geloven jullie in mensen met gave als een zesde zintuig

    Donderdag op VTM 20u40 is er een programma over elke keer 4 paragnosten en die krijgen een opgave. De paragnosten worden geblinddoekt en er wordt een Bekende Vlaming bij gehaald en ze moeten over die mensen iets weten te vertellen

    Vorige week stond ik versteld wat ze te vertelden over de Bekende Vlaming

    Die Bekende Vl had zelf een krop in de keel als het over haar overleden moeder ging

    Wat denken jullie daarover

    Viviane

  • decency

    In Nederland hebben we net een serie achter de rug en ik vind het ook bijzonder, zit soms met open mond te kijken. Al heb ik zelf de gave niet maar geloof toch wel dat zij echt kunnen voelen/zien wat er gebeurd is. Heel bijzonder en heel knap.

  • Hyperactief A-P

    Hoi viviane, wat betreft je eerste helft mee eens. En wat je vraag betreft over zesde zintuig, zie mijn antwoordt (link) over vrije schijfruimte aan purk. Groetjes v Hyperactief

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=144820&t=144787

  • Dikkertje Dap

    ik ben van mening dat we allemaal een dergelijk 6e zintuig hebben. Door ons westerse denken en doen is dit compleet verloren gegaan.

    Neem nu de telefoon; je wilt iemand bellen en diegene belt jou ook …. toeval geloof ik niet in.

    Het is in de mate waarop we het zelf kunnen en willen ontwikkelen. Tegenwoordig spreekt men ook over de “nieuwe” tijd. Waarin er meer ruimte is voor spiritualiteit en dat soort zaken. Goede zaak, en je ziet ook dat mensen er behoefte aan hebben. Niets zweverigs, gewoon de ruimte toestaan om bepaalde dingen te geloven en jezelf ervoor open stellen……….

  • serine

    ja ik geloof ;)

  • viviane

    Hoi

    Aan Hyperactief heb je mening gelezen

    Ik denk dat we sommige dingen aanvoelen de een wat meer dan de andere

    Ik wil niet zo ver gaan dat sommige kunnen toveren

    Nu een oude schoolvriendin doet aan reiki geeft reiki

    Was ook boeiend wat zij te vertellen had.

    Men zegt dat dieren bepaalde dingen nog meer aanvoelen zoals de tsunami hangt er dan iets in de lucht of wat zou zoiets zijn

    Enfin we kijken donderdag terug om de volgende 4 bezig te zien

    Nu denk ik zoals met alles er vele geroepen zijn en weinig uitverkorene -:)

    Doeiiii

    Viviane (belgië)

    Weinig belgen op deze site heb het ook bij toeval ontdekt

  • Hyperactief A-P

    Hoi viviane, mee eens. En ik heb nog niet zo lang geleden over een baas gehoord die met zijn hond in de kroeg belande. De baas werd helemaal gestoord van zijn hond en dacht dat het kwam omdat het vreemd was voor dat beest. Hij besloot de hond naar huis te brengen, en hij was nog niet buiten of de kroeg storte in. Al blijft bij dit voorbeeld natuurlijk de vraag, was het een zesde zintuig, of gewoon een scherper gehoor dan mensen ? Wat het ook was, het heeft het leven van zijn baas en de hond zelf gered. Enne welkom uit België.;) Groetjes v Hyperactief

  • Beheerder

    Dieren reageren sneller op gebeurtenissen dan een mens. het is hun voorgevoel. Zo behoede een hond zijn bazinnetje omdat hij voelde dat ze een toeval zou krijgen. Hij sprong tegen haar op zodat ze ging liggen ook duwde hij haar zijwaards en is al die tijd boven op haar blijven zitten zodat zij zich geen pijn kon doen of kom stoten. Gelukkig voor hond en baasje dat de buurvrouw kwam kijken wat er aan de hand was omdat de hond on op houdelijk bleef blaffen.

  • purk

    zo mijn paard, ze stond al jaren op een manege, liep 5 uur per dag, 7 dagen in de week. Ze kreeg beenklachten, en moest naar de slacht.

    Ik vond dat waanzin, en heb haar gekocht voor de slachtprijs.

    Er was echter 1 probleem, ze durfde niet in een trailer. Na een traumatische ervaring werd ze gek als ze alleen al een trailer zag!

    Te voet was te ver.

    We waren dus met heel wat man sterk, om het paard in de trailer te krijgen. Maar wat deed de dame, ze liep zo, hoppetee de trailer in! Wij stonden verbaast!

    Het was niet dat ze nu haar angst had overwonnen, want nog steeds (ze is nu 33, en ik heb haar nu 18 jaar) als ze een trailer ziet, raakt ze zwaar in paniek!

    Maar ze wist gewoon, 18 jaar geleden, dit ritje is oke!

    De manege waar ze stond was voor gehandicapten. Het was altijd een heel braaf paard, vandaar dat ze ook veel te veel werd ingezet.

    Toen wij haar echter weer gingen berijden (bosritten) kwam haar echte aard naar boven! Een heerlijke dondersteen, waar je je handen vol aan had. Daar zou je nooit een gehandicapt kind op durven zetten!

    Als een rodeo-stier vloog ze soms met je door het bos;)

    om daarna heerlijk te briessen en te snuiven. Als je dan voor een rood stoplicht stond te wachten sabbelde ze even aan je teen, zo van, wij hebben het leuk he, samen! Nu is ze oud, geniet van haar rust, bij mijn ouders in de wei

  • greet

    ja, hoor ik geloof erin.

    groetjes greet