Dit is onze stem tegen armoede

  • Swartdam

    Ruim 300 schrijvers hebben gezamenlijk een boek geschreven met de titel “Dit is onze stem tegen armoede ” .Ook in Nederland , hoe welvaren dit land ook lijkt heerst armoede ….

    Het zijn amateurs schrijvers die zich aansloten bij iniatiefnemer , uitgever en schrijver Jan Razenberg . Het boek komt in januari uit en zijn vooral verhalen uit de praktijk .

    Ik heb er lang over moeten nadenken of ik dit bericht wel of niet kan plaatsen , vooral omdat je als moderator als geen ander de regels van Startpagina kent en weet dat je hierdoor ellende kan krijgen .

    Toch waag ik de gok .

    De opbrengst gaat naar de voedselbanken in Nederland . Willen jullie meer weten over dit boek google dan even op de naam van de auteur , groetjes Bernadette

  • decency

    De opbrengst sluit mooi aan bij het programma “geen cent te makken” van de Frogers. Misschien is het boek wel een mooi kado tip om aan de sint of kerstman te vragen :)

  • Hyperactief A-P

    Dat is absoluut niet te vergelijken decency, Froger is onozel TV vermaak. Of dacht jij nou echt dat Froger aan den lijve ondervonden heb wat armoede is ??? Dat is hetzelfde als bewaarders in een gevangenis opsluiten, terwijl ze in hun achterhoofd weten wanneer ze weer naar huis gaan. De gevangene heeft heel andere dingen aan zijn hoofd. De mensen die aan het eind van hun geld steeds meer maand overhouden ook. Ik vindt het overigens een goede actie van Bernadette, maar een schande dat dit in een land waar hebzucht en graaicultuur en de ikke, ikke, ikke mentaliteit hoogtij viert nodig is. En nodig zal het helaas zijn, want ook al gun ik het niemand, velen die nu nog denken dat hun bedje gespreid is, zullen door de economische crisis zwaar getroffen worden. We gaan een harde tijd tegemoed. Bij sommige uitzendbureau's of beter gezegt uitbuitbureau's drogen de orders al op… En bedrijven die al voor de crisis personeel wilden lozen, zullen net als in de 80er jaren hun kans nu schoonzien. Deze crisis is ook vele malen ernstiger dan die van de jaren 80… Huiseigenaren die in de problemen komen hebben vergeleken bij toen nog nauwelijks sociale woningbouw die de klappen op kunnen vangen… Groetjes v Hyperactief

  • Alie

    helemaal mee eens , ik ga eens ff neuzen bij die Jan.

  • Sandy

    Euhm…mag ik even???

    Mijn blog is ook opgenomen in het boek:-)

    En daar ben ik best een beetje trots op:D:D:D

    -> http://sandyvirtueel.hyves.nl/blog/8525716/Armoede_in_Nederland/W4lI/

    Verder moet iedereen het boek gewoon bestellen!!!!!

    San

  • Sandy

    Hyper, ik ben het helemaal met je eens. Echte armoede zullen ze niet proeven.

    Het is ook geen programma waar ik voor “thuisblijf”. Onder het zappen vorige week blijven hangen bij de “Frogertjes”. En ik moet zeggen, …ik vind het ontzettend leuke mensen. Ik ben geen Froger fan, volg niks van ze, weet alleen dat Rene met Natasja getrouwd is en dat ze twee kids hebben.

    Op het moment dat het “woningbouw huisje” in zicht kwam, vond ik hun kinderen (die alles hebben) leuk reageren. Absoluut geen over het paard getilde verwende koters.

    De manier waarop de Frogertjes zichzelf profileren in de wijk, maakt mij duidelijk dat dit mensen zijn die niet vergeten zijn waar ze vandaan komen, waar ze vanaf stammen. Gewoon Nederlands klootjesvolk, en door hard werken, en een talent te hebben, veel bereikt.

    Dus onnozel tv vermaak? Ja!!! Maar ik geloof wel dat het uit ene goed hart komt. Daarbij blijkt Nederland dit soort onnozele programma's nodig te hebben. Tis allang bekent dat armoede de pan uit reist…maar ja, niet iedereen kijkt naar bepaald soort programma's, en dan is dit een uitkomst.

    San

  • Nel

    Mooi verhaal …hoop dat ze in Denhaag ook eens een keer lezen …

  • Sandy

    Dank je Nel:-)

  • Swartdam

    In den haag zullen ze dit boek ook lezen om de simpele reden dat ze het uitgereikt krijgen ………….gr Bernadette

  • Nel

    Uitgereikt is wat anders als lezen ..denk ik zo En er ook wat aan doen ..er geld zat in denhaag