Massamanipulatie ???

  • Hyperactief A-P

    Hieronder staat een link naar een documentaire van ongeveer 2 uur. Het is in drie delen verdeeld, deel 1 gaat over het geloof, deel 2 over 9/ 11 en deel 3 is een samenvatting die nog verder gaat over de huidige massa en manipulatie door o.a. de TV.

    Deel 1, daar heb ik te weinig theologische kennis voor omdat deel te kunnen beoordelen. Daarnaast respecteer ik de verschillende geloven van mensen, en wil die dan ook niet aan de hand van dit filmpje ter discussie stellen.

    Deel 2, dat gaat over de vraagtekens rondt de aanslagen van 9/ 11.

    Deel 3, is dus een samenvatting, wie geen behoefte heeft om deze documentaire helemaal te kijken maar wel de samenvatting wil zien, raadt ik aan de documentaire voor de helft (1 uur dus) door te spoelen, na ongeveer een kwartier komt deel 3, maar met dit kwartier mee loopt dit mooi in elkaar over.

    Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, het verklaart ook heel veel over de werkelijke mensen die aan de touwtjes trekken, zo ook met de financiële crisis nu waar de media angstvallig over zwijgt… Groetjes v Hyperactief

    http://video.google.com/videoplay?docid=5216403649967509740

  • Dikkertje Dap

    volgens mij mag je niet cross posten……. heb dit bericht al meerdere keren gezien!!!!!!!!!!!

  • purk

    ga ik zeker een keer bekijken! bedankt voor de link!

  • Hyperactief A-P

    In je fantasie zeker, op Startpagina staat nergens ditzelfde bericht over massamanipulatie. Reageer inhoudelijk of niet… Groetjes v Hyperactief

    Dikkertje Dap schreef:

    >

    > volgens mij mag je niet cross posten……. heb dit bericht

    > al meerdere keren gezien!!!!!!!!!!!

  • Hyperactief A-P

    Geen dank graag gedaan purk, ik ben t.z.t. benieuwd wat je ervan vindt. Groetjes v Hyperactief

    purk schreef:

    >

    > ga ik zeker een keer bekijken! bedankt voor de link!

  • purk

    Wow, ik heb nu de eerste 12 min zitten kijken. Deze eerste 12 min. zijn helemaal hoe ik altijd al dacht, als klein gevalletje van een jaar of 11.

    Als kind wordt je aan regels gehouden, anders krijg je niks voor sinterklaas, of ga je na het eten meteen naar bed,

    En om de volwassenen in het gareel te houden, hebben ze het geloof ontworpen.

    Als je iets ziet goed doet, zul je branden in de hel!

    Balen dat ik straks moet werken, ga um zeker afkijken!

  • Hyperactief A-P

    Zoals ik al schreef heb ik te weinig theologische kennis purk om deel 1 op feiten te kunnen beoordelen aangaande wat er van de Egyptenaren aangehaald wordt. Wel heb ik zelf een ander beeld van geloof dan het in religie's vaak opgedragen wordt. Ik zie het zo:

    Als er een God is, dan is het één God van alle kleuren/ rassen/ religies etc. en dan is dat de God die dit universum geschapen heeft. De schepper van je eigen leven ben jezelf, oftewel oorzaak gevolg en de daarbij behorende verantwoordelijkheden. Maar goed dat is mijn mening, daar hoeven anderen het niet mee eens te zijn.;)

    Erg interessante verzamelde materie hierover vindt ik BDE's oftewel Bijna Dood Ervaringen van Pim van Lommel. En als je jezelf echt verder wilt verdiepen over ervaringen van anderen, dan is het boek wat op onderstaande link beschreven staat echt een ogen opener. Ik heb het in één adem uitgelezen, en denk zelf dat die auteur de waarheid over dat energie niet afsterft maar verder leeft heel dicht benaderd. Groetjes v Hyperactief

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2352&i=3299&t=3299

  • purk

    Ik ben nu een boek aan het lezen over kinderen en bijna-dood ervaringen. Ikzelf heb , achteraf gezien, ook een bijna-dood ervaring gehad, toen ik een jaar of 15 was.

    Toen hield ik het voor me, want wie gelooft zoiets. Later ben ik er over gaan lezen. Heel mooi om te zien dat eigenlijk ieder het op een soortgelijke manier heeft ervaren.

    Ikzelf had het gevoel dat er, iets uit mijzelf, zei “ en nu terug, anders kan het niet meer” , terwijl ik boven mijn lichaam “ hing”.

    Ik kan me indenken dat mensen met soortgelijk ervaring dit niet uit zichzelf voelde, maar " iemand aan de hemel[poort" , die jou verteld dat het je tijd nog niet is.

    Ook het feit dat je boven je lichaam bent, dat je naar een hemel zult gaan, en dat je je er vredig voelt.

    Ikzelf denk ook dat dit vredige een soort halicunatie-achtig iets is. Zuurstoftekort in de hersenen, of weet ik veel wat.

    Ook blijkt het zo te zijn dat, wanneer iemand overlijdt, op het moment dat de dood intreed, deze persoon 2 ons in gewicht afneemt.

    Ik vind dit soort dingen enorm intressant!

    Dat er meer dan wat wij daadwerkelijk zien, is voor mij duidelijk. Ik kom uit een heldervoelende familie, en ook mijn zoontje is, vooral was, erg heldervoelend.

    Toen hij heel klein was, maakte hij ook al opmerkingen als “ als ik later weer baby ben, ga ik weer in jouw buik zitten”

    Mooier compliment kan ik me niet wensen ;)

  • Hyperactief A-P

    Mooi omschreven purk, en zeker een mooier compliment kun je niet krijgen. Ik vindt het ook interessante materie, ondanks dat ik zo'n ervaring zelf niet heb gehad. En ik neem mensen die zo'n ervaring vertellen ook serieus. Dat taboe van dat je het voor jezelf hield deden ook veel meer mensen uit eigen behoudt. En zelfs nu nog is het daarmee uitkijken, voor je het weet heb je een psychiater aan je bed staan die mensen “gek” verklaren. Kijk maar hoe Pim van Lommel aangevallen is. De huidige medische wetenschap erkent alleen het stoffelijke, terwijl het niet los gezien kan worden van het onstoffelijke, jij en vele anderen zijn daar het bewijs van.

    Maar denk erom dat erkenning van het onstoffelijke door de huidige medische wetenschap veel meer gevolgen hebben dan op het eerste gezicht lijkt. Heel veel “behandelingen” komen dan gelijk in een heel ander daglicht te staan. Oftewel veel van wat men tot nu toe denkt te weten kan de prullenbak in. Zo heb ik ooit van een maat over een boek waar men blootvoets door Australië ging gehoord dat een Westerse arts met primitief volk meeliep. Zo'n opperhoofd van zo'n stam stopte opeens, en zei dat iemand uit een gelijkgezinde groep verderop zijn been gebroken had.

    Let op, er was geen enkele manier van moderne communicatie. Toen ze een paar dagen later die groep tegenkwamen, bleek i.d.d. dat één van hun zijn been gebroken had, wat die ander dus op die afstand detecteerde. De arts vroeg hoe dat kwam, waarop het antwoordt was dat hun geest schoon was, geen TV, geen desinformatie door kranten etc. Ikzelf ben er dat wetende dan ook van overtuigd dat mensen met paranormale “gaven” hier en daar in hun mist van informatie nog wat vrije schijfruimte hebben om die oersignalen die een ieder van nature heeft op te kunnen vangen.

    Zo hoor je ook vaak met overlijden van een dierbare op grote afstand dat dit gevoeld werd. Zelf heb ik in mijn tienerjaren dat bij een goede schoolvriend van te voren aangevoeld die de dag dat ik dat gevoel had verongelukt bleek te zijn. En veel oude wijsheden wisten dit soort zaken eigenlijk al vele eeuwen, het is dan ook belachelijk dat de huidige wetenschap dit gegeven destijds overboord gegooid heb. Groetjes v Hyperactief

  • Tries

    Ohhhh Ja heel herkenbaar toen ik als meisje van 14 vertelde dat ik mijn pas overleden vader in de kamer zag staan, werd ik inderdaad voor gek verklaard niet letterlijk, maar werd me wel ook door toen het riagg waar ik hen werdt gestuurd dat dit alleen maar wensen waren en totaal verzonnen was….

    Als ik mensen wel eens vertel dat ik met mijn geestelijk gehadicapt broertje een soort telephatie heb/had is inmiddels overleden, was dat onmogelijk alleen de begeleiding van het huis waar hij woonde wist donders goed waar we het over hadden ;)

    Gr Tries